صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تحولات اوکراین|

روایت پوتین از پیش‎نویس توافقنامه صلح با اوکراین

۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۱۸۴۲۷
رئیس‌جمهور روسیه گفت که در جریان گفت‎وگو با نمایندگان کشورهای آفریقایی، آن‌ها توانستند تمام جنبه‌های اصلی بحران اوکراین را بررسی کنند.

خبرگزاری میزان - «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، می‎گوید که در جریان گفت‎وگو با نمایندگان ۷ کشور آفریقایی، آن‌ها توانستند تمام جنبه‌های اصلی بحران اوکراین را بررسی کنند.

وی تاکید کرد که روسیه آماده بررسی هرگونه پیشنهادی از سوی کشور‌های آفریقایی درباره حل و فصل بحران اوکراین است. 

پیش از این، هیئت آفریقایی درباره این طرح با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف گفت‎وگو کرده بود.

«سیریل رامافوزا»، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در جریان گفت‎وگو با پوتین، ۱۰ نکته اصلی طرح صلح را ارائه کرد که شامل تنش‌زدایی از هر ۲ طرف، مذاکرات دیپلماتیک، تضمین حاکمیت دولت‌ها مطابق با منشور سازمان ملل، مبادله زندانیان و بازسازی اوکراین پس از جنگ بود.

«پوتین» در پاسخ، گفت که با وجود این واقعیت که توافقنامه صلح به طور آزمایشی در استانبول امضا شده است، اوکراین به خواست خود از مذاکرات با روسیه خارج شده است.

رئیس‌جمهور روسیه پیش‌تر هم هشدار داد که اگر اعضای ناتو به تامین تسلیحات نظامی به کی‌یف ادامه دهند، خطر جدی کشیده شدن بیشتر این ائتلاف به جنگ اوکراین وجود دارد.

پوتین در ادامه عنوان کرد: البته ناتو به جنگ اوکراین کشیده شده است.

به گفته وی، پایان دادن به خصومت‌ها در اوکراین به آمریکا بستگی دارد. اگر آمریکا و ناتو از ارائه تسلیحات به اوکراین دست بردارند، درگیری‌ها بلافاصله پایان می‌یابد.

ولادیمیر پوتین، گفت که مذاکره کنندگان روسیه و اوکراین در مارس ۲۰۲۲ پیش نویس توافقنامه صلح را تهیه کردند، اما کی‌یف تحت فشار غرب خواسته‌های خود را افزایش داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه همچنان از ازسرگیری مذاکرات استقبال می‌کند.

روسیه تلاش‌های تهاجمی اوکراین در محور زاپروژیا را خنثی کرد

«اولگ چخوف»، سخنگوی فرماندهی محور شرقی روسیه، گفت که نیرو‌های مسلح روسیه ۲ تلاش تهاجمی اوکراین را در نزدیکی «لوادنویه» و «پیاتیخاتکی» در منطقه زاپروژیا خنثی کردند. 

وی با اشاره به اینکه حمله به منطقه زاپروژیا خنثی شد، اظهار کرد که در مجموع ۲ تانک، ۲ خودروی زرهی و تا ۷۰ درصد از نظامیان اوکراین منهدم شد.

به گفته این سخنگوی فرماندهی محور شرقی روسیه، تلاش‌های تهاجمی کی‌یف در نزدیکی «اوروژاینویه» ناکام ماند.

بیش از ۳۰ حمله به دونتسک از سوی اوکراین

نماینده جمهوری دونتسک گزارش داد که در شبانه روز گذشته، نیرو‌های مسلح اوکراین بیش از ۳۰ بار شهرک‌های دونتسک را گلوله باران و ۱۹۹ مهمات شلیک کردند.

به گزارش منابع محلی، در مجموع ۳۳ گلوله با سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه و توپخانه صحرایی (۱۵۵ میلی متر و ۱۵۲ میلی متر) به ثبت رسیده است. 

این حملات «الکساندروفکا»، «گورلوفکا»، «دونتسک»، «ماکیفکا»، «پانتلیمونوفکا» و «یاسینواتایا» را هدف قرار دادند.

کرملین: هدف غیرنظامی کردن اوکراین عمدتاً محقق شده است

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، گفت: هدف غیرنظامی کردن اوکراین در واقع عمدتاً محقق شده است، زیرا کی‌یف از سلاح‌های خود کمتر استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: در زمانی که جنگ اوکراین آغاز شد، این کشور به شدت نظامی شده بود؛ و همانطور که رئیس جمهور روسیه گفت، یکی از اهداف غیرنظامی کردن اوکراین بود. این هدف تا حد زیادی محقق شده است. اوکراین روز به روز کمتر از سلاح‌های خود استفاده می‌کند. 

این مقام کرملین می‎گوید: کی‌یف اکنون از تسلیحات ارائه شده توسط کشور‌های غربی بیشتر و بیشتر استفاده می‌کند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *