صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اعزام ۵۹ هزار و ۳۵۱ زائر ایرانی به سرزمین وحی

۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۱۷۷۶۴
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
تاکنون حدود ۶۷ درصد زائران حج ۱۴۰۲ از طریق دو فرودگاه جده و مدینه به سرزمین وحی منتقل شده‌اند.

خبرگزاری میزان- به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که عصر امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی در مدینه تشکیل شد رئیس ستاد مدینه با اعلام این خبر گفت: رئیس ستاد عملیات مکه و مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت درعربستان در تلاش اند که ضمن هماهنگی با طرف‌های ذی ربط در کشور میزبان این اقدام برای نخستین باراجرایی شود.

جواد دانشیار افزود: همچنین در خصوص انجام ۳۳ پرواز ترانزیت از طریق فرودگاه مدینه برای بازگشت زائران دو استان مازندران و یزد به کشورمان در روز‌های نخست خروج زائران از عربستان برنامه ریزی شده است.

در این جلسه، رئیس سازمان حج و زیارت در گزارشی تعداد زائران ایرانی در سرزمین وحی را ۵۹۳۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۶۷ درصد زائران حج ۱۴۰۲ از طریق دو فرودگاه جده و مدینه به سرزمین وحی منتقل شده اند.

سید عباس حسینی به کاهش تاخیر پرواز‌های حج اشاره کرد وگفت: تمامی ظرفیت اسکان در مکه مکرمه تامین شده و هتل‌ها آماده استقبال از بقیه زائران ایرانی هستند.

گزارش حجت الاسلام والمسلمین سید حسین رکن الدینی معاون فرهنگی بعثه مقام معطم رهبری درباره برگزاری محافل انس و معرفت و انس با قرآن، مدینه شناسی و مکه شناسی و مراسم دعای کمیل و ندبه در مدینه و مکه و دیگر برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و مناسبتی محور دیگر نشست امروز بود و وی تاکید کرد که بعد از ایام تشریق نیز این جلسات با حضور زائران ادامه خواهد یافت.

ایاد بهادری رئیس ستاد مرکز پزشکی حج و زیارت درمدینه نیز در گزارش خود به مقایسه شایع‌ترین بیماری‌ها در بین زائران ایرانی در مدینه و مکه پرداخت و به مدیران و روحانیون کاروان‌ها توصیه کرد که ازانجام اعمال عمره تمتع زائران در ساعات گرم روز پرهیز نمایند و مواظب زائران کهنسال در استفاده از پله برقی و دیگر وسایل مشابه باشند تا دچار حادثه نشوند.

در این جلسه، داود باقری مسئول دبیرخانه کمیته بحران حج نیزاز بررسی‌ها و نظرسنجی‌های انجام شده توسط این ستاد گزارش داد و با ارائه آماری به بخشی از نارضایتی‌های زائران اشاره کرد.

وی در عین حال تاکید کرد که در مجموع عملیات حج نسبت به سال گذشته خوب بوده و شاهد رضایتمندی نسبی زائران هستیم.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز خواستار هدفنمند کردن نظر سنجی‌ها برای مشخص شدن محور‌های رضایتمندی و نارضایتی زائران شد و گفت: این بازخورد‌ها می‌تواند در برنامه ریزی‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین پیگیری مطالبات سازمان حج و زیارت از شرکت‌های طرف قرارداد عربستانی در حج گذشته بدلیل عدم ارائه بخشی از خدمات و یا ارائه ناقص آن را ضروری دانست و از مسئولان این سازمان خواست تا این موارد را پیگیری و نهایی و ازحق زائر دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب تاکید کرد که آرام آرام عملیات در مدینه قبل رو به اتمام است و باید کار‌های باقیمانده با جدیت دنبال شود.

وی هچنین از تلاش رسانه‌ای صورت گرفته برای انعکاس اخبار و رویداد‌های حج در قالب گزارش‌های خبری، تولیدی و انعکاس در فضای مجازی تقدیر کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *