صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

طرح سوالات مفهومی و تصحیح الکترونیک امتحانات نهایی حق بسیاری از دانش‌آموزان را ضایع کرد/ در میزان تاثیر معدل بر کنکور بازنگری شود

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴:۵۷
کد خبر: ۴۷۱۷۱۸۵
تعداد نظرات: ۵۰ دیدگاه
یک کارشناس آموزشی با بیان اینکه سوالات امتحانات نهایی امسال به‌شدت مفهومی بود گفت: با طرح سوالات مفهومی و تصحیح اوراق الکترونیکی برگه‌های امتحانی حق بسیاری از دانش‌آموزان ضایع شده و لازم است تا مجلس شورای اسلامی و آموزش عالی در مورد درصد تاثیر امتحانات نهایی در کنکور بازنگری کنند.

خبرگزاری میزان - فروغ تیموریان در گفت‌وگو با میزان در خصوص دشوار بودن سوالات امتحانات نهایی امسال که ۴۰ درصد در کنکور موثر است گفت: امسال سوالات امتحانات نهایی به ویژه در رشته علوم انسانی بسیار مفهومی و سنگین بود، البته از ابتدا عنوان کرده بودند که قرار است سوالات مفهومی شود، اما ما هنگامی می‌توانیم سوالات مفهومی طرح کنیم که مفاهیم درسی را به صورت مفهومی تدریس کرده باشیم و این در حالی است که برخی از دروس به ویژه در علوم انسانی قابلیت این سبک تدریس را ندارد و بنابراین یکی از ایرداتی که امسال در سوالات امتحانات نهایی با آن مواجه بودیم سوالات به‌شدت مفهومی بود و از قسمت‌هایی از کتاب سوال داده شده بود که شاید معلم هم به آن توجه نکرده بود.

وی ضمن اشاره به اینکه مطالب درسی در همه کشور به صورت یکسان تدریس نشده است، ادامه داد: دانش‌آموزی که در تهران معلم بسیار خوبی داشته با دانش‌آموزی که در مناطق محروم کشور نظیر عسلویه، بلوچستان و مناطقی از کرمان درس می‌خواند که معلمشان نو معلم هستند و یا ممکن است به سبب کمبود در رشته مرتبطشان تدریس نکنند، برابر نیست و طرح سوال مفهومی هنگامی می‌تواند اثرگذار باشد که چینش منظمی از سطح سواد و نحوه تدریس معلم در سراسر کشور داشته باشیم و طراحی این نوع سوالات نشان‌دهنده این امر بود که طراحان سوال تفاوت مناطق مختلف کشور را در نظر نگرفته اند و هنگامی که سوالات برای دانش‌آموزانی که در تهران تحصیل می‌کنند تا این حد دشوار است قطعا برای دانش‌آموزان مناطق محروم که به امکانات آموزشی دسترسی کمتری دارند، سخت‌تر است.

این کارشناس مسائل آموزشی با بیان اینکه مشکل دیگری که در رابطه با امتحانات نهایی با آن مواجه بودیم تصحیح اوراق الکترونیکی برگه‌های امتحانی است، افزود: تصحیح اوراق الکترونیکی برگه‌های امتحانی امسال بسیار مشکل ساز بود و برای مثال برگه امتحانی داشتیم که مصحح اول نمره ۶ را داده بود، مصحح دوم ۱۷ و مصحح سوم نمره ۱۲ را در نظر گرفته بود و از طرفی دیگر با مصححی مواجه بودیم که در حوزه تصحیح حاضر شده، اما به سبب وجود مشکل در اینترنت نتواسته به مقدار کافی برگه صحیح کند و این در حالی است که هنگامی تصحیح اوراق به صورت دستی بود در پایان خرداد تمام برگه‌های امتحانات نخست صحیح شده بود و نمراتشان هم اعلام شده بود و دانش‌آموزان به نمراتشان دسترسی داشتند، اما در حال حاضر هنوز قسمت زیادی از برگه‌ها صحیح نشده است، ضمن اینکه مواردی سربرگ نام دانش‌آموز در برگه وجود داشت و مصحح می‌توانست مشخصات دانش‌آموز را ببنید و از این رو بنظر می‌رسد دقت کافی، برنامه‌ریزی مناسب و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای تصحیح اوراق الکترونیکی برگه‌های امتحانی صورت نگرفته بود.

این دبیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مجلس و آموزش عالی باید در مورد درصد تاثیر امتحانات نهایی در کنکور بازنگری کنند، اظهار کرد: حق بسیاری از دانش‌آموزان ضایع شده است و بنابراین طرح سوالات مفهومی و تصحیح اوراق الکترونیکی برگه‌های امتحانی نه تنها مشکلی از آموزش و پرورش حل نکرد بلکه به مشکلات قبلی هم اضافه شد و راهکار مفیدی برای دانش‌آموزان، معلمان و برای سیستم آموزشی کشور نداشت.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
ناشناس
|
|
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
سلام خسته نباشید،من سه سال دارم ادامه تحصیل میدم،واقعا امسال دلسرد شدم.
ناشناس
|
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
حرف حق را باید از این کارشناس شنید
واقعا دشوار هست نمره خوبی در امتحانات نهایی گرفتن
|
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۶
میشه لطفاً حداقل تاثیر سال یازدهم رو بردارید و فقط دوازدهم رو تاثیر بدین ?
ناشناس
|
|
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
مسولان محترم سازمان سنجش وآموزش وپرورش خواهش می کنم بدا.د فرزندانمان برسید وحق این بچه ها را نزارید پایمال بشه بچه ها خیای درس خواندند این نمرات حقشون نیست کمکشون کنید
ه
ناشناس
|
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
سلام.ضمن تشکر از مطالب ارزشمندتان.. فقط،ایکاش یه جوری به گوش نمایندگان مجلس عضو کمسیون اموزش رسونده میشد..تا شاید به داد دانش آموزان دوازدهم امسال برسن..مثلا از تاثیر قطعی به تاثیر مثبت برسن..یا درصد تاثیر قطعی معدل کمتر در نظر بگیرن
A
|
|
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
امروز صبح کارنامه بچه ام، دوازدهمی هست رو گرفتم، دخترم انتظار معدل ۱۸ تا ۱۹ رو میکشید. اما تمام نمراتش توی برگه تک هست و فقط دو سه درسش بین ۱۰ تا ۱۲ شده، تصحیح الکترونیکی کار غلطی بود فقط بچه ها رو نا امید و نابود میکنید، با خوشحالی از سر جلسه میومد خونه و از روی کتاب جواب سوالهاشو در میاورد و نمره اش رو حساب میکرد و خدارو شکر میگفت. امروز که کارنامه اش رو دید، تمام کتابهاشو پاره کرد و گفت دیگه درس نمیخونم و میخوام ترک تحصیل کنم. دانش آموزی که از دیروز استارت درس خوندن رو فقط به عشق پزشکی شهید بهشتی ودانشگاه تهران برای کنکور ۴۰۳ زده بود. چرا با روح و روان بچه هامون بازی میکنید وجودشون بخاطر کنکور پر از استرس هست این داستان تصحیح الکترونیکی چی بود در آوردید. از بستگان نزدیکم معلم هستند و دیدم تصحیح برگه دانش آموزان براشون یه وقتهایی حوصله بر هست. حالا به وجدانتون رجوع کنید و ببینید تصحیح الکترونیکی کار راحتی هست، آیا معلم میتونه با دقت بالا برگه دانش آموز رو صحیح کنه. من که کاری از دستم برنمیاد فقط به خدا میسپارم .
احمد
|
|
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
با سلام
این مطلب کاملا غلط و بی اساس و با اهداف واهی بیان شده، اگه قرار باشه اشکالی بر عدالت آموزشی در کشور بگیریم به کنکور خیلی بیشتر میشه گرفت که کلاس های های کنکوری و اساتید حرفه ای تر باز هم در شهر های بزرگ هست و از این نظر تفاوت خاصی نمیشه قائل شد. از نظر تصحیح الکترونیک که این یه مزیت بسیار بزرگ هست که وقتی 2 مصحح اختلاف نظر دارن حق کسی ضایع نمیشه و نظر هیچکدوم اعمال نمیشه و مصحح سوم اعلام نظر میکنه کما اینکه حق اعتراض برای دانش آموز بعد از اعلام نمرات وجود داره و در صورت داشتن اعتراض برگه دانش آموز مجددا تصحیح میشه.
....
|
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
سطح سوالات واقعا نسبت به سال های گذشته خیلی سخت بود من خودم به شخصه قبل مطالعه درس برای امتحان، امتحان نهایی سال های گذشته رو حل میکردم سطح سوالات سال های قبل در سطحی بودن که بدون مطالعه و امادگی فقط با مطالعه ای که در طول سوال داشتم به راحتی سوالات رو حل میکردم در صورتی ک وقتی در امتحان نهایی402 خاضر شدم با دیدن دشواری سوالات قادر نبودن به حل سوالات از یک طرف و استرس دشوار بودن سوالات از طرف دیگ فشار روانی خیلی زیادی بهم وارد کرد
واقعا انگیزمو برا خوندن کنکور از دست دادم
تو رو خدا به فکر دانش اموزا باشید این اتفاق فقط برای من نیوفتاده بیشتر اطرافیان هم ک در امتحانات شرکت کردن همین حال رو داشتن
کاربر
|
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
با سلام نمره ۱۶ دانش آموز منطقه سه با نمره ۲۰ دانش آموز منطقه یک برابری می کند لطفا مسولان امتیاز مناطق را در آزمون کشوری لحاظ کنند
ستاره
|
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
با سلام واقعا امتحانات کشوری برای دانش آموزان بسیار ناعادلانه بود چرا که هر معلم شیوه تدریس خاص خود را داشت و حتی شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت بود . برگزاری آزمون کشوری زمانی عادلانه هست که تمام دانش آموزان آموزش یکسان داشته باشند و سطح معلمان هم به یک اندازه باشد . وقتی برای کنکور امتیاز مناطق ۳ در نظر گرفته می شوددر امتحان کشوری هم حداقل امتیاز مناطق محروم باید در نظر گرفته شود .
آرش
|
|
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
به خدا اگه از ارزشیابی با دروس عمومی بکشید بیرون و بگید میانگین عمومی ها برای ورود به دانشگاه بالای ۱۶ همه چی درست میشه
چقدر از هم مدرسه ای هامو می بینم که تو آزمون های آزمایشی می درخشند و رتبه های زیر ۵۰۰ میارن ، اما تا الآن عمومی هاشون رو خراب کردن و امید به دانشگاه های برتر توشون از بین رفته ، واقعاً ظلمه ، بردارید این ارزشیابی رو
باور کنید کسب درصد تو کنکور خیلی راحت تر از کسب نمره تو امتحان نهاییه ، اکه دلتون برا مناطق محروم می سوزه ، بدونید تو عصری زندگی می کنیم که تا دلمون بخواد همه چی تو اینترنت پیدا میشه ، اون بچه ها هم با یه سرچ ساده به منابع اموزشی و تمرینی کافی دسترسی پیدا می کنند و می تونن به راحتی و با یکم تلاش دانشگاه های دولتی تو تهران هم بیارند
و بدونید آموزش مفهومی و دقیق لازمه حل تست های کنکور هست ، میگن بیا فلان حقه های تستی رو یاد بگیر فلان شه ، همش کلاه برداریه و هرکی تو کنکور موفق میشه بدونید درس ها رو به بهترین نحو ممکن یاد گرفته
علی
|
|
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
اولین هدف این مصوبه کم کردن استرس دانش اموزان بود که الان استرس دیپلم گرفتن داریم از استرسمون چیزی کم نشده
دومین هدف برقراری عدالت بود اونقدر تقلب صورت گرفته که عدالتی هم برقرار نشد.فقط آینده فرزندان ایران از بین رفت همین
mehdi
|
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
سلام چطور می تونیم جلوی این بی عدالتی رو بگیریم؟
ناشناس
|
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
تاثیر قطعی بزرگترین ظلم آموزش و پرورش برای دانشی آموزی بود که میخواست با هر نمره ی ک شده قبول بشه ولی نمره ی خودش باشه.
شما باعث شدید همه ی دانش اموزا دارم میگن همه دست ب تقلب بزنند بجز دانش اموزی ک واقعا نخواهد بجایی برسد
لیلی
|
|
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
با سلام
من درسته تخصصی در این مورد ندارم ولی به عنوان والدین دو دانش آموز کنکوری وبا داشتن مدرک دکتری در رشته خودم با این نظر کاملا موافقم ،امتحانات نهایی امسال نه تنها مشکلی رو حل نکرد بلکه بدتر از قبل هم شده ،قبلا استرس بچه ها برای کنکور بود ولی الان با این نحوه سوال دادن استرس وتنش رو برای خانواده ها و دانش آموزان چندین برابر کردن ،به طوری که بچه ها حتی به خوردن قرص و مواد رو آوردن تا شاید بتونن به عقل خودشون بیدار بمونن وتمرکز داشته باشن تا امتحانات رو خوب بخونن و نمره خوبی بگیرن اینکار لااقل بلافاصله بعد از کرونا اشتباه بزرگی بود واینگونه برنامه ریزی ها حداقل باید از دوره دهم که بچه ها وارد دبیرستان میشن شروع بشه نه اینکه سالی که دانش آموز تا اینجارو با خیال راحت اومده والان یکدفه یه همچین قانونی مقرر بشه اینجور برنامه ها اگر هم درست باشه به نظر من باید با زمان بندی مناسب پیش بره
واقعا نمیدونم مسولان با چه فکری یه همچین برنامه هایی رو طی چند روز وچند ماه طرح ریزی میکنن بدون توجه به مسائل جانبیش و آسیبهایی که ممکنه برای دانش آموزان و کشور خطرناک باشه
امید
|
|
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
امتحان مفهومی چه ایرادی داره؟؟؟
بساط کار نکته و تست بعضی ها جمع شده ؟؟؟ دانش اموزان تنبل و درس نخوان هم فغان سر میدن از تاثیر امتحانات نهایی چون عادت کردن به نمره های الکی
من به عنوان دبیر با ۲۰ سال سابقه تدریس از مصوبه شورا قاطعانه حمایت میکنم.
طاها
|
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
این طرح
باعث شد که خود من بیش از حد استرس بگیرم
و در نهایت استرس زیاد
و بی عدالتی هایی که صورت میگیره
و عدم توجه مراقبان به تقلب کردن افراد

باعث شده که نه تنها من بلکه
تمامی جوانان کشور

سرخورده شوند و احساس پوچی کنن

سطح امتحان ها خیلی دشوار
و پیچیده است

ما انسانی ها ۱۰ الی ۱۱ درس تخصصی داریم

که یکی از یکی دیگه سخت تره

از یه طرف طرح و برد دارن خوب میشه

ولی از طرفی دیگه
چون امتحان های امسال سخت گرفته شد
نمره دیپلم دانش آموز ها خیلی پایین شده

اگر بردارن خیلی بد تر میشه

از سال دیگه باید بردارن این طرح رو
و سطح امتحان ها رو باید پایین بیارن

تا حداقل نمره دیپلم پایین نیاد
شیما
|
|
۰۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
سلام
به نظرم من که تاثیر قطعی معدل یک مصوبه خیلی خوبه که میتونه بهتر هم بشه
من سوال دارم از کسانی که میگن سوالات خیلی مفهومی بوده مگه سوالات کنکور مفهومی نبوده یا خیلی استاندارد بوده؟
یا اینکه حرف از تقلب میشه مگه تو کنکور تقلب نیست؟یاسهمیه هایی که به نظرم خودش یه تقلب و بی عدالتی بزرگه
یا حرف از یکسان نبودن سطح معلم ها گفته شده مگه تو کنکور همه از کتابهای تست با هزینه خیلی زیاد برخوردارن درصورتی که برای یه رتبه خوب حتما باید تست زده بشه
به نظر من خیلی هم بهتره
به جای ۳ کتاب عمومی خوندن و زدن تست زیاد فرد یک کتاب رو میخونه ولی خوب و مفهومی
بعد نیست به جای همراه شدن با موجی که خیلی از افراد برای نفع خودشون به راه میندازند کمی فکر کنیم
ناشناس
|
|
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
خیلی جالبه چطور با این همه کتاب اموزشی تشریحی دانش اموز از منطقه محروم نمیتونه نمره بیاره اما میتونه از پس تست های سخت کنکوری بربیاد..من خودم دانش اموزم تشریحیم خیلی خوبه بدون اینکه سر کلاس از معلما چیزی یاد بگیرم فقط کتاب های کمکی استفاده میکنم اما از پس ازمونای تستی برنمیام طرح خیلی خوبیه از هر کس هم میپرسی راضیه فقط باید زیر ساخت ها بهتر بشه و جلوی هر تقلبی گرفته بشه
ناشناس
|
|
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۴
با سلام استرس کنکور کم بود حالا استرس دیپلم هم اضافه شد ما دانش اموزان دوازدهم به سطح سوالات امسال در مقایسه با سوالات پارسال اعتراض داریم لطفا این تصحیح الکترونیکی و تاثیر آن در کنکور حدف کنید ما رو با دانش اموزان تهران و اصفهان و شهرهای بزرگ مقایسه نکنید مارو از همین ابتدای راه مایوسو ناامید نکنید انگیزه درس خوندن را از ما گرفتید دانش اموز بالای شهر تهران با کلی کلاس و برنامه و استاد مجرب کجا و ما بدبخت بیچاره ها کجا ا
نرگس هاشمی
|
|
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
سلام وقتتون بخیر
من یک دانش آموز هستم
متأسفانه این روزها بچه ها اصلا روحیه خوبی ندارن
امتحانات به قدری مفهومی شده که اگر یک امتحان خراب کردی
آثار مخرب اون بر جای می مونه
و دیگه توان خواندن برای امتحانات بعدی رو نداری
ازتون می خوام پیگیری کنید »
بیتا
|
|
۲۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
طرح سوالات سخت امسال و بسیار اسون بودن سوالات سال گذشته به کنار تقلبی و تبانی کردن دانش اموزا و مراقبا و تصیحیح الکترونیکی ورقه ها یه نابرابری خیلی بزرگ برای همه ی بچه ها به خصوص ما مناطق محرومیای بدبخته
منصوره
|
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
باید جلوی بی عدالتی را بگیریم. ممنون از شما که دغدغه بچه ها را گفتید... امید که بشنوند
دانش آموز
|
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
سلام ممنون از پیگیری های شما بزرگواران عزیز که به‌ فکر آینده دانش آموزان هستید خواهشمندم پیگیر لغو تاثیر معدل در کنکور باشید
ناشناس
|
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
واقعا به ما خیلی ظلم شده تو رو خدا تاثیر 40درصدی معدل رو بردارین
یک دانش آموز
|
|
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
سلام ممنونم از اینکه این خبر رو گذاشتید خواهش میکنم پیگیری کنید واقعا دانش آموزان و ترمیم معدلی توی امتحانات خرداد سختی و اضطراب کشیدند

اصلا مصوبه تاثیر قطعی معدل با روح و روان دانش آموزان میتونید نظر سنجی بگذارید یا بپرسید ،
امیدوارم رسانه به نمایندگی از جامعه کثیری از جوانان دختر و پسر این مملکت صدای ما دانش آموزان در این امتحانات نهایی به گوش مسولین برساند و تاثیر قطعی نه تنها برای کنکور ۱۴۰۳ بلکه کنکور ۱۴۰۲ هم لغو بشه
مریم
|
|
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
ما مطالعه تستی برای دروس عمومی نداشتیم و هرگز عمومی ها نباید به کنکور ۱۴۰۳ برگردد
دانش آموز دوازدهم
|
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
کاش با کارایی که بدون فکر انجام میدین یکم ب فکر دانش آموزا بودین مثلا با این کارتون استرسمون رو کمتر کردین؟
سطح سختی و مفهومی سوالات امسال با هیچ کدوم از امتحانات نهایی سالای قبل قابل مقایسه نیست دانش آموزی که امسال نمره ۱۸ میگیره با ۲۰ پارسال که راحت بوده واقعا سطح یکسانی دارن ولی تنها دانش آموزان دوازدهم امسال این وسط ضرر کردن
هر کاری هم میکنید لطفاً زودتر اطلاع بدین که از تابستون استفاده خوبی بکنیم شهریور چه موقع ای که بیاید تغییرات رو بگید ماشاالله شما یه شبه برای این کاراتون تصمیم میگیرید چون فکری پشت این کارا نمی بینم
ناشناس
|
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
از ما ک گذشت واسه بدبختای سال بعد حذف کنین
Mahdi
|
|
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
خیلی خوب حق مطلب ادا شده...
به عنوان ی دانش اموز که قبل امتحانات نهایی سوالات ازمون های خرداد سال های قبلو حل میکنم و بالای ۱۷ یا ۱۸ میشم و میرم امتحان میدم تو حوزه میدونم زیر ۱۵ و میبینیم و میشنوم که بعضی از حوزه ها کاری به تقلب بچه ها ندارن یا حتی پاسخ نامه سوالات و پاسخ سوالات رو به بچه ها میدن و با توجه به اینکه تاثیر قطعی روی کنکور داره دیگه اصلا میلی به درس ندارم
دمتون گرم هر این نظام اموزش و پرورش بهتر و بهتر میشه
اون از حذف زبان انگلیسی از کنکور و کم اهمیت جلوه دادنش
اینم از وضعیت تاثیر گذاری ۴۰٪ معدل نهایی بر روی کنکور
شوزب
|
|
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
واسه ی رشته ی تجربی هم خیلی مفهومی و سخت سوالات طرح شده بود خدایی نه اموزش چ پروش و نه سایر نهاد ها نمیخوان که ما چیزی یاد بگیریم فقط دارن بهمون استرس میدن و جوسازی میکنن پول در بیارن
ناشناس
|
|
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
من خودم دانش اموز پشت کنکوری هستم واقعا این تاثیر معدل یک ناحقی به تمام معنا بود برای دانش آموزان نطام جدید بود ایا سطح سختی سوالات امتحانهای نهایی امسال را میشه با سوالات چند سال پیش مقایسه کرد .
ناشناس
|
|
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
واقعا سطح سوالات نهایی بالا و به فکر دانش آموزان نیستند اصلا کسانی که به درس اهمیت میدن
ممکنه با فشار زیادی مواجه شوند با استرس و...
....
|
|
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
هعییی
ایرج
|
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
به عنوان یک دبیر بازنشسته که در مناطق محروم خدمت نموده ام با ایرادات مطرح شده درخصوص سوالات مفهومی و تاثیر قطعی ۴۰ درصدی معدل در کنکور موافق هستم .به شرط حذف دروس عمومی درکنکور حداکثر تاثیر قطعی مدل ۱۵ الی ۲۰ درصد عادلانه است.
ناشناس
|
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
مارو کردید موش ازمایشگاهی خودتون
تاثیر معدلو هرچه زودتر بردارید
بیچارمون کردیننننن
مردم
|
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
کنکور و حذف کنید بزارید بعد از 12 سال درس خوندن بچه ها رشته ای که دوست دارن بخونن
بهشت یاسوج
|
|
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با سلام، ، امروزه متاسفانه دانش آموزان سال دوازدهم خیلی متضرر شده اند، سوالات بسار مفهومی وجلسات پر از‌استرس وتصحیح اوراق هم بسیار مشکل،، مسولین به قولا خواستند مافیا کنکور را تضعیف کنندو از استرس دانش آموزان مقداری بکاهند اما بر عکس دانش آموزان با این روند عصبی شده وتوان آدمه تحصیل را ندارند آخه مگه مسولین خوابند مگه خودشان فرزند ندارند ،،،
عصمت
|
|
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
لغو تاثیر قطعی معدللللل
رمضانی
|
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
با سلام می شه این استاد و کارشناس بفرمایند کدام درسها در رشته انسانی ظرفیت تدریس مفهومی رو ندارند؟؟!!
ناشناس
|
|
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
دست مریزاد حق مطلب کامل ادعا کردند ان شاءالله مسئولین آموزش و پرورش از نظرات کارشناسان باتجربه و دلسوز استفاده کنند
ناشناس
|
|
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
دست مریزاد حق مطلب کامل ادعا کردند،ان شاءالله آموزش و پرورش از خواب خرگوشی بیدار شوند و با درایت ازنظرات افراد کارشناس وباتجربه استفاده‌ کنند
ناشناس
|
|
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
سوالات خرداد امسال به هیچ وجه با سوالات دی و شهریور و خرداد سال گذشته هم‌تراز نیستند پس چطور قرار است هم‌ترازی صورت بگیرد
ادریس
|
|
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
توروخدا این مصوبه شورای انقلاب رو لغو کنید
به خدا ناعادلانه ترین و ناکارآمد ترین تصمیم برای اموزش هست
تمام بچه ها بی انگیزه شدند و هیچکس میل به درس خواندن براش نمونده
اینقدر تقلب و بی عدالتی هست در امتحانات که حد و اندازه نداره
مهربان
|
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
سلام من به عنوان یک معلم که در مناطق محرروم خدمت میکنم واقعا با اطن طرح مخالفم تاثیر قطعی معدل هنگامی امکان پذیر می باشد که تمامی شرايط در تمام نقاط کشور به طور یکسان باشد از امکانات مدرسه. تدریس معلم. شرایط روحی وجسمی دانش اموزان و.... دانش آموزانی که از یک معلم اختصاصی در دروس خود بی بهره اند و از تجهیزات وامکانات کلاسی هم محرومند وتا از کلاس برمی گردند تاشب باید به گرجه چینی مشغول شوند ایا با دانش آموزانی که در شهرستان‌ها مشغول به تحصیل هستند برابرند؟
ناشناس
|
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سلام وخسته نباشید
درتهران خودمان هم هستند مدارسی که کم از سیستان و بلوچستان نباشند و دانش آموزان محترم مثل اونجادرس خوندن
آرش صبا
|
|
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سلام. جدای از مشکلاتی که سرکار خانم تیموریان گفتند به عنوان یک دبیر که هم در جلسات نهایی در مناطق مختلف روستایی و شهری بوده ام و هم اکنون که فرزند خودم را قبل و بعد از امتحان نهایی همراهی می کتم تقلب های از جانب ادارات و حوزه های مناطق دور افتاده، مدیران مدارسی که متاسفانه فاقد سلامت کاری هستند، اهمال بسیاری از مراقبین در جلوگیری تقلب و حتی گفتن جواب ها، عوض کردن برگه و از روی هم تقلب کردن و... اضافه کنید
ناشناس
|
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
تشکر از خبری که گذاشتید و دغدغه ی این روزهای ما رو گفتید
سلیمانی
|
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
سلام و درود
بنده یک معلم هستم
لطفا بخاطر آینده فرزندانمان تمام تلاشتون برای جلوگیری از چندبرابر شدن استرس و هزینه خانواده ها پیگیر لغو تاثیر قطعی معدل باشید
شاهین محمودی
|
|
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
مصوبه شورای انقلاب فرهنگی یک ناعدالتی‌ در جامعه را برقرار کرده تاثیر قطعی معدل یک ظلم در حق همه دانش اموزا و بخصوص دانش اموزان مناطق محروم است
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *