صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

مرندی: گزینه عقلانی پیش‎ روی آمریکا در موضوع برجام حرکت برای برداشتن گام آخر است/زمان بیش از دیگران به ضرر غرب در حال سپری شدن است

۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۱۶۹۷۶
استاد دانشگاه تهران می‎گوید گزینه عقلانی پیش روی آمریکا در موضوع احیای برجام، حرکت برای برداشتن گام آخر است چرا که بخاطر مشکلات جهانی زمان برای غرب در حال سپری شدن است.

سید محمد مرندی، تحلیلگر مسائل بین‎المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان ضمن اشاره به گزارش‎های ادعایی منتشر شده در رسانه‌های غربی درباره مذاکرات احیای برجام، گفت: به دلیل تحولات جهانی زمان به ضرر طرف‌های غربی مذاکرات برجام در حال سپری شدن است.

وی با بیان اینکه رسانه‌های داخلی باید توجه داشته باشند که رسانه‌های فارسی‎زبان خارج از کشور و برخی از رسانه‌های همسوی آن‌ها دائما به دنبال تحریف، ایجاد شکاف و هرج و مرج و جنگ روانی هستند، اظهار کرد: بنابراین هرگاه این دست رسانه‌ها نقل قولی می‌کنند یا به اصطلاح خبررسانی می‌کنند، یا باید به آن‌ها بی توجهی کرد یا اینکه با دیده تردید به ادعا‌های آن‌ها نگاه کرد؛ طبیعتا در این قضیه هم به همین شکل باید عمل کرد و به شیطنت‌ها نباید توجهی کرد.

مرندی در بخشی دیگر در مورد ادعا‌های مربوط به تبادل پیام‌ها، اظهار کرد: چه پیامی در عمان یا هر جای دیگر میان طرف‌های ایرانی و آمریکایی تبادل شده باشد چه نشده باشد، دولت‌های غربی و منتشر کنندگان چنین اخباری یا دروغ می‌گویند یا اینکه بی‎صداقتی خود را از طریق درز اطلاعات نشان می‌دهند.

این تحلیلگر مسائل بین‎المللی، تاکید کرد: در هر حال نباید به این اخبار اعتنا کرد، زیرا همین کشور‌ها در گذشته هم راحت و مکرر دروغ گفتند و هم با زیر سوال بردن حسن نیت، اطلاعات را ناقص یا تحریف شده درز دادند.

مرندی همچنین در مورد چشم انداز مذاکرات رفع تحریم‌ها، عنوان کرد: روند تحولات جهانی به زیان غرب است؛ حوادث اروپا، جنگ اوکراین، تنش با چین و کلا تغییر و تحولات اقتصادی و سیاسی جهان کلا به ضرر غرب است؛ بنابراین کاهش تنش برای آن‌ها ضروری است.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان گفت: عقلانی این است که آمریکایی‌ها برای تخفیف مشکلات خود و اروپا به سمت برداشتن گام آخر حرکت کنند؛ اما اینکه آیا آن‌ها عقلانی تصمیم‎گیری می‌کنند یا چه زمانی چنین کاری می‌کنند، باید به زمان واگذار شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *