صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان کرمان: قوه قضاییه نگاه ویژه‌ای به بخش اقتصاد و تولید دارد

۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۱۶۵۷۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: قوه قضاییه بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به بخش اقتصاد و تولید دارد تا زمینه برون رفت کشور از وضعیت کنونی فراهم شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در نشست با بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان افزود: نگاه حمایتی ویژه به حوزه اقتصادی با توجه به وضعیت کنونی کشور؛ ضرورتی است که قوه قضاییه به آن پرداخته است و به دستاورد‌های خوبی نیز در مسیر حمایت از تولید و اشتغال دست یافته است. 

وی با اشاره به این مطلب که قوه قضاییه بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به بخش اقتصاد و تولید دارد تا زمینه برون رفت کشور از وضعیت کنونی فراهم شود، اظهارکرد: در دستگاه قضایی، قضاتی داریم که با اقدامات شاخص و پیگیری‌های تخصصی خود برای حمایت از تولید و رفع مشکلات تولید به یک کارشناس متخصص در این حوزه تبدیل شده و با اشرافیت کامل در این راستا اقدام می‌کنند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که حمایت از تولید و اشتغال یک ضرورت بسیار مهم است و اولویت نخست کشور به شمار می‌رود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها تاکید کرده اند که اولویت نخست کشور، مسائل اقتصادی و معیشت مردم است و براین مبنا تمامی مجموعه‌ها در کنار اجرای همه وظایف ذاتی خود باید به موضوع حمایت از تولید و اقتصاد نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی بیان کرد: قوه قضاییه ضمن اعمال سیاست‌های مورد نظر در راستای حمایت از تولید در شعب و بدنه دستگاه قضایی، ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده و جلسات این ستاد به صورت فعال تشکیل می‌شود و در این استان پرونده ده‌ها واحد تولیدی رصد شده و با صدور مصوبات لازم، مشکلات این واحد‌ها برطرف شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های موجود به منظور حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بسیج مهندسین استان کرمان باید در ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حضور داشته باشند تا از تجربیات و تخصص موجود این مجموعه به منظور حل مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی استفاده شود. 

وی بیان کرد: بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در اجرای برنامه‌های قوه قضاییه بسیار فعال هستند و در حوزه حمایت ازواحد‌های تولیدی و صنعتی می‌تواند در کنار بسیج مهندسین اقدامات شاخصی را به انجام رساند. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اگر مدیری مصوبات مربوط به حمایت از تولید را انجام ندهد، برخورد قانونی لازم از سوی دستگاه قضایی انجام می‌شود تا ضمن حمایت از وضعیت تولید و اقتصاد، شرایط کشور بهبود یافته و مشکلات مردم برطرف شود. 

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی تصریح کرد: در راستای حمایت از تولید، اهداف واحد وجود دارد و باید از یکدیگر پشتیبانی کنیم تا مشکلات موجود برطرف شود. 

سرهنگ مسعود رفیعی، رئیس بسیج حقوقدانان سپاه ثارالله استان کرمان نیز در این نشست گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مربوط به حمایت از اقتصاد مقاومتی، در تعامل با دادسرای مرکز استان پیگیری‌های لازم انجام می‌شود. 

رئیس بسیج مهندسین صنعت و معدن استان کرمان نیز گفت: مجموعه بسیج مهندسین صنعت و معدن از اقشار بسیج سپاه ثارالله است که علاوه برماموریت‌های عمومی تمامی اقشار بسیج، دو ماموریت اخصصی را در حوزه تولید و حمایت از واحد‌های صنعتی و معدنی را در قالب دو طرح صنعت یار و معدن یار دنبال می‌کند. 

سرهنگ حجت قاسم پور افزود: قریب دو هزار عضو فعال در استان کرمان داریم، تاکید کرد: پایش و عارضه یابی واحد‌های صنعتی از سوی گروه‌های جهادی تشکیل شده، انجام می‌شود. 

وی اظهارکرد: در استان کرمان جزء معدود استان‌هایی هستیم که بر مبنای تعامل با دستگاه‌های اجرایی، کار خود را با کارگروه رفع موانع تولید ادغام کرده ایم و این کارگروه هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود وهمه برای رفع موانع واحد‌های تولیدی و صنعتی اقدام می‌کنند. 

وی ادامه داد: سعی می‌کنیم موارد را به صورت تعاملی دنبال کنیم و در غیر اینصورت باید با کمک دستگاه قضایی برخورد لازم با قصور دستگاه‌ها در مسیر حمایت از تولید انجام شود تا شاهد اثرات این حرکت‌ها در جامعه باشیم. 

مسئول کلینیک صنعت بسیج مهندسین استان کرمان نیز گفت: استان کرمان نخستین کلینیک صنعت بسیج مهندسان را در کشور راه اندازی کرده و اقدامات بزرگی در راستای حل مشکلات صنایع و واحد‌های تولیدی انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *