صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

چالش جدید سامانه ۱۱۵ اورژانس؛ فحاشی تلفنی همراه بیمار به مزاحمت‌های تلفنی اضافه شد

۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۱۲
کد خبر: ۴۷۱۵۵۸۶
معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور گفت: عده‌ای پس از تماس با مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۵ و هنگامی که با سوالات همکاران ما برای کمک به بیمار مواجه می‌شوند از این پرسش‌ها ناراحت شده، به همکار ما توهین می‌کنند و الفاظ نامناسبی را به کار می‌برند.

خبرگزاری میزان - بابک یکتاپرست، معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور چندی پیش در خصوص ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس به میزان گفته بود، معاون حقوقی سازمان اورژانس کشور در حال پیگیری قانونی این موضوع و تنظیم شکایت نامه از مزاحمین تلفنی است برای برخورد جدی و قضایی این عوامل است.

در همین رابطه یکتاپرست در گفت‌وگو با میزان در خصوص روند انجام این کار، گفت: شکایت ارائه شد و به ما گفته شد که مدارک و مستنداتمان را ارائه دهیم و مدارک ما که فایل‌های صوتی اشخاصی است که یا ایجاد مزاحمت کرده و یا اینکه به همکاران ما بی احترامی کرده‎اند، به قوه قضاییه ارائه کردیم.

معاون روابط عمومی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: نکته جدیدی که در رابطه با مزاحمت‌های تلفنی مطرح شده این است که علاوه بر گروهی از افراد که برای ایجاد مزاحمت تماس می‌گیرند و قصدشان مزاحمت است عده دیگری از افراد هستند که برای درخواست کمک تماس می‌گیرند و هنگامی که همکاران ما عنوان می‌کنند هم اکنون همه آمبولانس‌ها به ماموریت رفته‎اند و باید کمی صبر کنند، شروع به توهین و بی احترامی می‌کنند و همچنین یک‌سری از اشخاص هم در شرایطی که همکاران ما در مرکز پاسخگویی سامانه ۱۱۵ برای راهنمایی به همراه بیمار شروع به پرسیدن سوال‌هایی می‌کند از این پرسش‌ها ناراحت می‌شوند و به همکار ما توهین می‌کنند و الفاظ نامناسبی را به کار می‎برند.

یکتا پرست ضمن اشاره به اینکه علاوه بر افرادی که به قصد مزاحمت تماس می‌گیرند در حال پیگیری برای برخورد با این گروه از افراد و هر فردی که به نحوی به همکاران توهین و بی‎احترامی می‌کند هم هستیم، افزود: برخورد‌های این چینی موجب ایجاد تنش و استرس فراوان برای همکاران ما می‌شود و تمام انرژی روزش را می‌گیرد. تصور کنید فردی با همه توان و انرژیش قصد نجات زندگی شخص دیگری را دارد و برای کمک رسانی تا هنگامی آمبولانس برسد، سوالاتی را مطرح می‌کند و با برخورد نامناسبی مواجه می‌شود که به امید خدا با این اشخاص هم برخورد می‌کنیم.

وی با بیان همکاران پاسخگوی سامانه ۱۱۵ پرستاران دوره دیده‌اند و پس از گذراندان دوره کارشناسی پرستاری دوره‌های تخصصی تریاژ ۴ سطحی را سپری کردند و این آمادگی را دارند که تشخیص دهند ارسال آمبولانس برای چه افرادی ضروری است و برای چه اشخاصی لازم نیست، اظهار کرد: ما در طی هفته بیمارانی داریم که به واسطه راهنمایی تلفنی همکاران ما در سامانه ۱۱۵ از فوت نجات پیدا می‌کنند و برای مثال با راهنمایی مادر فرزند از خفگی نجات می‌دهند و بنابراین از افرادی که با اورژانس تماس می‌گیرند تقاضا می‌کنم که با اورژانس با دقت به سوالاتی که توسط همکاران ما مطرح می‌شود، پاسخ دهند و بدانند هدف این پرسش‌ها ارائه بهترین خدمت است و با همکاران ما مهربان‌تر باشند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *