صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اعطای ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات کارآفرینی به مشاغل غیرآبی سیستان‌وبلوچستان

۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴:۱۳
کد خبر: ۴۷۱۱۴۵۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از امضای توافق‌نامه برای حمایت از کسب‌وکار‌ها در منطقه سیستان که وابستگی به آب ندارد، خبر داد و گفت: این صندوق و استانداری سیستان‌وبلوچستان هر کدام به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌اند.

خبرگزاری میزان _ تفاهم‌نامه صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان‌وبلوچستان با محوریت اعطای تسهیلات ویژه اشتغال‌زایی و تسهیلات ضروری با حضور نعمت‌اله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، داوود شهرکی، معاون اقتصادی استانداری سیستان‌وبلوچستان و سردار ربیعی، جانشین قرارگاه غدیر، امروز به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه برای حمایت از کسب‌وکار‌های خرد، کوچک و متوسط در منطقه سیستان که وابستگی به آب ندارد امضا شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این تفاهم‌نامه به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و به موجب آن، کسب‌وکار‌های شهرستان‌های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان‌وبلوچستان که درگیر خشکسالی هستند مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار می‌گیرند.

رضایی با تاکید بر رسالت صندوق بر حمایت از مشاغل در مناطق کم‌برخوردار، افزود: صندوق کارآفرینی امید بیش از این نیز در سیستان‌وبلوچستان مشاغل زیادی را حمایت کرده که از مهاجرت معکوس جلوگیری کرده است.

وی در خصوص اعتبار این تفاهم‌نامه نیز افزود: صندوق کارآفرینی امید و استانداری سیستان‌وبلوچستان هر کدام به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای این تفاهم‌نامه در نظر گرفته‌اند.

سردار ربیعی نیز گفت: قرارگاه غدیر با همکاری صندوق کارآفرینی امید این تفاهم‌نامه را در شهرستان‌های شمالی سیستان‌وبلوچستان به اجرا خواهد رساند.

جانشین قرارگاه غدیر مستقر در منطقه سیستان اظهار کرد: از آنجایی که منطقه سیستان بیش از ۲ دهه با خشکسالی روبه‌رو است، حمایت از کسب‌وکار‌های غیروابسته به آب برای ماندگاری جمعیت و رشد اقتصادی منطقه حائز اهمیت است.

به گزارش صندوق کارآفرینی امید، معاون امور اقتصادی استانداری سیستان‌وبلوچستان در ادامه این نشست گفت: بیش از نیمی از جمعیت سیستان‌وبلوچستان روستانشین هستند که با اجرای این تفاهم‌نامه در شمال استان، شاهد رونق تولید و اشتغال در روستا‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *