صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۸۰ هزار نفر از زندانیان و خانواده آن‌ها در دو سال اخیر خدمات حقوقی و قضایی دریافت کردند

۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۷۱۰۶۵۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان در سال ۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ به ۵ هزارو ۸۱۴ نفر از زندانیان و خانواده آنان مشاوره خدمات حقوقی ارائه شده است. همچنین برای پیگیری پرونده قضایی زندانیان و ارائه خدمات حقوقی و قضایی توسط مددکاران اجتماعی و قضایی روی هم به ۷۳ هزارو ۴۷۵ نفر خدمات حقوقی و قضایی داده شده است.

خبرگزاری میزان- اهم اقدامات حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان در سال ۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ که از سوی معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ به بخش‌های مختلف قوه قضاییه، اعلام شده نشان می‌دهد که اعضای مرکز وکلا، کارشناسان رسمی، مشاوران خانواده قوه قضاییه در این زمینه مشارکت فعال و گسترده‌ای داشته و نزدیک به ۸۰ هزار نفر از زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در دو سال اخیر خدمات قضایی و حقوقی دریافت کرده اند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، در نامه‌ای به مسئولان قوه قضاییه و دادگستری‌های کشور، گزارش اهم اقدامات در راستای حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان را اعلام کرده که نشان می‌دهد ارائه خدمات و مشاوره حقوقی مرتبط با مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، شامل مشاوره حقوقی، حل اختلاف، مددکاری و پیگیری پرونده‌ها بوده است.

انجمن‌های حمایت از زندانیان جهت آشنایی زندانیان و خانواده آنان با حقوق و تکالیف خود با همکاری شورای حل اختلاف مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قضایی به زندانیان و خانواده‌های آنان خدمات و مشاوره حقوقی ارائه می‌نمایند. میزان ارائه مشاوره حقوقی به زندانیان و خانواده آنان در سال ۱۴۰۰ و ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که در مجموع به ۵هزارو ۸۱۴ نفر مشاوره خدمات حقوقی ارائه شده است.

در سال ۱۴۰۰ به ۲ هزارو ۸۳۷ نفر و در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ به ۲ هزارو ۹۷۷ نفر دیگر از زندانیان و خانواده‌های آنان خدمات حقوقی ارائه شده است.

در سال ۱۴۰۰ راهنمایی در خصوص صلح و سازش در شورای حل اختلاف میزان  یک هزارو ۶۸ نفر و معرفی به مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قضایی به میزان یک هزارو ۷۶۹ نفر بوده است.

همچنین در ۹ ماه نخست ۱۴۰۱ راهنمایی در خصوص صلح و سازش در شورای حل اختلاف به ۷۱۲ نفر و معرفی به مشاوران حقوقی وکلا و کارشناسان قضایی به ۲ هزارو ۲۶۵ نفر انجام شده است.

از دیگر اقدامات انجمن‌های حمایت از زندانیان پیگیری پرونده قضایی زندانیان و ارائه خدمات حقوقی و قضایی توسط مددکاران اجتماعی و قضایی است که در مجموع در این یک سال و ۹ ماه روی هم معادل ۷۳ هزارو ۴۷۵ نفر از مدد کاران اجتماعی و قضایی خدمات حقوقی و قضایی دریافت کرده اند. در این راستا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳ هزارو ۷۲ پرونده و در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۱ نیز تعداد ۳۰ هزارو ۴۰۳ پرونده قضایی مربوط به زندانیان توسط انجمن‌های حمایت مورد پیگیری قرار گرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *