صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری اصفهان: ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان مشمول اجرای طرح کاداستر شده است

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۱۰۴۵۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان مشمول اجرای طرح کاداستر شده و حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی نیز شامل اجرای طرح مذکور شده است که از میانگین کشوری (۴۰ درصد) ۱۰ درصد بالاتر است و حال که اجرای این طرح در استان اصفهان از میانگین کشور بالاتر و به هدف‌گذاری‌های پیشین رسیده است باز‌هم باید این امر با قدرت ادامه پیدا کند.

خبرگزاری میزان- دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

 در این نشست حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسدالله جعفری با اشاره به ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت المال در رفع مشکلات خدمت‌رسانی به مردم بیان کرد: در بعضی موارد اختلاف بین دو ارگان برای اجرای طرحی در سطح استان مانع پیشرفت آن طرح می‌شود و این مسئله باعث زیان دیدن مردم می‌شود.

وی افزود: اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال باید با تشکیل جلسه در کمسیون‌های مختلف، مشکلات و اختلافاتی که بین ارگان‌های مختلف وجود دارد و مانع خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان شده‌است را شناسایی و پس از بررسی به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال ارجاع دهند تا با استفاده از این ظرفیت اقدامات لازم در مسیر رفع مشکلات انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین از اعضای شورا خواست تا ضمن شناسایی مشکلات مربوط به حوزه‌ای که در آن فعالیت دارند با تدوین نقشه راه و هدف گذاری یک ساله و همچنین ارائه راهکار و طرح و ایده‌های نو، برای یک سال پیش رو برنامه ریزی نمایند و این ریل‌گذاری بنای حرکت آن کارگروه در سال جاری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری در پایان بر ادامه پیگیری‌ها برای اجرای کامل طرح ثبت اراضی (کاداستر) تاکید کرد و افزود: بحمدالله با هدایت و حمایت این شورا و همت اداره کل ثبت اسناد و املاک، تا کنون ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان مشمول اجرای طرح کاداستر شده و حدود ۵۰ درصد از اراضی کشاورزی نیز شامل اجرای طرح مذکور شده است که از میانگین کشوری (۴۰ درصد) ۱۰ درصد بالاتر است و حال که اجرای این طرح در استان اصفهان از میانگین کشور بالاتر و به هدف‌گذاری‌های پیشین رسیده است باز‌هم باید این امر با قدرت ادامه پیدا کند و تا زمانی که همه اراضی استان در این طرح ثبت نشده‌اند از کوشش و تلاش دست نکشیم.

ملاقات ۹۰۰ نفر از مراجعین در ملاقات‌های مردمی با مسئولان قضایی اصفهان  از ابتدای امسال

حجت الاسلام‌ والمسلمین اسدالله جعفری از ملاقات ۹۳۹ نفر از مراجعین با مسئولان قضایی استان اصفهان خبر داد.

وی افزود: از این آمار تعداد ۲۲۴ نفر در روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با مسئولان عالی قضایی استان ملاقات داشته اند.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان هدف از این ملاقات‌ها را شناسایی مشکلات و برطرف کردن موانع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مراجعین دانست.

 دوشنبه‌های هر هفته مراجعینی که تمایل به ملاقات با مسئولان قضایی استان دارند با حضور در محل دادگستری کل استان اصفهان به پیگیری و رفع مشکلات پرونده‌های قضایی خود می‌پردازند و در شهرستان‌ها نیز روز‌های سه‌شنبه مخصوص ملاقات مراجعین با روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی است.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *