صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۸۰۶ پرونده توسط شورا‌های حل اختلاف شهرستان راور در سال ۱۴۰۱ به صلح و سازش ختم شد

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۱۰۴۱۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری شهرستان راور استان کرمان گفت: در سال ۱۴۰۱ از یک هزار و ۶۵۹ پرونده که جهت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شده، با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف راور، تعداد ۸۰۶ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

خبرگزاری میزان - مسلم کاربخش در دیدار با اعضاء و دبیران شورا‌های حل اختلاف راور که با حضور دادستان شهرستان برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از فعالان این عرصه، کار شورا‌های حل اختلاف را عام المنفعه توصیف و اظهار کرد: ایجاد صلح و سازش در بین مردم کار پر خیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.

وی با بیان اینکه امروز شورای حل اختلاف به عنوان یک نهاد جاودانه و مردمی، اثرگذار در حل و فصل دعاوی شناخته شده است، گفت: شورا‌های حل اختلاف همواره کمک شایانی به کاهش ورودی پرونده‌ها به دادسرا‌ها و دادگاه‌ها می‌کنند و همچنین در ایجاد آرامش و امنیت پایدار نقش آفرینی مطلوبی داشته اند.

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: افزود: اعضای شورای حل اختلاف به‌رغم مشکلات موجود، خدمات بسیار ارزشمندی در جهت سوق دادن پرونده‌ها به صلح و سازش داشته‌اند و باید بیشتر مورد حمایت معنوی و مادی قرار بگیرند که این امر با هم افزایی و تعامل محقق خواهد شد.

کاربخش با اشاره به این مطلب که در سال ۱۴۰۱، تعداد سه هزار ۷۱۰ فقره پرونده در شعب شورا‌های حل اختلاف این شهرستان رسیدگی شده است، بیان کرد:از این تعداد دو هزار و ۱۵ فقره پرونده با صدور حکم مختومه شده است. 

وی با ابراز خرسندی از آمار پرونده‌های مصالحه شده توسط شورا‌های حل اختلاف این شهرستان در یک سال اخیر، گفت: از یک هزار و ۶۵۹ پرونده که جهت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ارجاع شده، با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف راور، تعداد ۸۰۶ فقره پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس دادگستری شهرستان راور همچنین نسبت پرونده‌های مصالحه شده به پرونده‌های قابل صلح شورا‌های حل اختلاف درشهرستان راور را ۴۰ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *