صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری فارس: هنر معلمی و تعلیم و تربیت از برترین امتیازات جامعه بشری است

۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲:۰۶
کد خبر: ۴۷۱۰۰۱۲
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: از برترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی و تعلیم و تربیت است.

خبرگزاری میزان- در آستانه بزرگداشت روز معلم، نشست مشترک شورای قضایی و آموزش و پرورش استان برگزار شد و بر تعامل دو مجموعه در قالب تفاهم نامه‌های همکاری تأکید شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک بزرگداشت مقام معلم گفت: از برترین امتیازات جامعه بشری هنر معلمی و تعلیم و تربیت است.

 رئیس کل دادگستری استان فارس در جمع مسئولان آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه معلمان از جایگاه والا و بی بدیلی در جامعه برخوردار هستند، گفت: معلمان همانند انبیای الهی با عشق، ایمان و سوق دادن مردم به سوی کمال، زمینه بروز و ظهور کمالات انسانی در جامعه را فراهم می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت معلم در قرآن کریم خاطر نشان کرد: معلمی در قرآن به عنوان جلوه‌هایی از قدرت لایزال الهی در درجه اول ویژه ذات مقدس خداوند است و در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اکرم (ص) نازل شد به این هنر الهی اشاره شده است.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دو مجموعه قضایی و آموزش و پرورش در حال طی فرایند تحول هستند، هدف از برگزاری این نشست تعاملی را بررسی دستاورد‌های دو مجموعه در قالب تفاهم نامه‌های همکاری گذشته خواند و بیان کرد: تفاهم نامه‌ها بر اساس برنامه‌های تحولی به روز خواهند شد.

حجت اسلام والمسلمین موسوی بازبینی در اهداف تفاهم نامه‌ها را زمینه ساز برنامه ریزی بهتر و دقیق‌تر برای سال پیش رو و سال‌های آتی خواند و تصریح کرد: ظرفیت‌های دو مجموعه می‌تواند زمینه ساز تحولات در اهداف تعیین شده بخصوص در حوزه تعلیم و تربیت دانش آموزان و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب مرکر استان فارس نیز به تمرکز دشمنان بر تخریب حوزه‌های فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و افزود: کمک به بالا بردن آگاهی دانش آموزان و صیانت از آنان در مقابل هجمه‌های دشمنان و جلوگیری از دستیابی معاندان به اهداف شان نیازمند همکاری و شکل گیری تعاملات همه دستگاه با مجموعه آموزش و پرورش است.

سید مصطفی بحرینی تقویت معلمان در همه ابعاد را یکی از اولویت‌ها خواند و افزود: نفوذ کلام و رفتار‌های معلم تا سال‌های بر روح و روان دانش آموز تأثیر دارد، بنابراین لازم است فرایند برنامه‌های آموزشی تعیین شده در نظام آموزشی بر مبنای تقویت روحیه انقلابی، سلامت نفس و اعتقاد بر موفقیت باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این مراسم گفت: جذب معلمان با شاخص‌های متناسب با ارزش‌های انقلاب در دستور کار آموزش و پرورش استان فارس قرار دارد.

محمد خلیل عسکری اظهار کرد: در سند تحول بر این باور هستیم که برای شکل گیری فرآیند صحیح تربیت نیازمند همکاری دستگاه‌های موثر بر این فرآیند هستیم لذا حوزه قضایی یکی از این دستگاه هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، افزود: پذیرای پیشنهادات شورای قضایی استان هستیم تا بتوانیم فرآیند تربیت را به خوبی پیش ببریم.

عسکری تصریح کرد: بیش از ۹۲۰ هزار دانش آموز در فارس داریم که حدود ۱۳۸ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند. همچنین استان فارس با ۵۹ منطقه آموزشی و بیش از ۶۲ هزار فرهنگی شاغل یکی از بزرگترین مناطق آموزشی کشور است.

وی ادامه داد: کمبود منابع انسانی همچنان وجود دارد و ما بخش عمده‌ای از کمبود نیروی انسانی را با بکارگیری بازنشستگان تامین کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: در سال‌های اخیر قوه قضاییه همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته است لذا از این بابت تشکر می‌کنم تلاش داریم استان فارس در سطح کشور بدرخشد.

عسکری افزود: تفاهم‌نامه‌های موجود بین دو دستگاه را بازبینی می‌کنیم و دغدغه‌های قضات در خصوص مدیران مدارس را مورد توجه قرار می‌دهیم.

گفتنی است در این دیدار مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان و همچنین معاونین دادگستری فارس به طرح دیدگاه‌ها و نظارت خود در راستای تقویت همکاری‌های پرداختند.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *