صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری کردستان:اجرای دقیق برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در دادگستری استان ضروری است

۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۹۵۱۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان کردستان در نخستین جلسه با روسای دادگستری و دادستان‌های شهرستان‌های استان در سال جدید، گفت: یکی از وظایف شرعی و قانونی مدیران، قضات و کارکنان اداری دادگستری استان برخورد صحیح، منطقی و پاسخگویی به ارباب رجوع است. 

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین حسینی در جلسه ای که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل دادگستری در حوزه‌های مختلف و روسای دادگستری و دادستان‌های تمامی شهرستان‌های استان در مجتمع قضایی شهید قدوسی سنندج برگزار شد، گفت: با توجه به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تاکیدات رئیس قوه قضاییه، دستگاه قضایی استان با تمام توان کمک حال دستگاه اجرایی برای مهار تورم و رشد تولید است. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: در سال جدید و با مدیریت و نظارت دقیق‌تر روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بهیچ وجه نباید حتی یک واحد تولیدی در استان تعطیل شود و یا کارگر و کارگرانی بیکار شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صیانت از حقوق عامه بویژه در حوزه امنیت مردم را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: در حوزه تصرفات اراضی ملی و منابع طبیعی دادستان‌های استان با نظارت دقیق و بر حفظ حقوق عامه نظارت جدی داشته باشند و مانع از تضییع حقوق بیت المال شوند. 

وی بر ضرورت اجرای برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه در دادگستری استان تاکید کرد و تشریح کرد: اهتمام به اجرا و انعکاس این برنامه که هدف محور و کاربردی است، باید مدنظر روسای دادگستری و دادستان‌های استان باشد. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان ساخت: در حوزه زندان‌ها، بحث اشتغال زندانیان و استفاده از ظرفیت بنیاد تعاون مورد تاکید دستگاه قضایی استان است و قضات باید با سرکشی و بازدید ماهانه و منظم، به تک تک درخواست‌های زندانیان رسیدگی کنند و درصدد رفع مشکلات شان برآیند. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بر ضرورت سروسامان دادن موجودی آمار شعبات قضایی استان در سال جدید تاکید کرد و اضافه کرد: برنامه ریزی، نظارت و سرکشی روسای دادگستری و دادستان‌های استان بر شعب سبب می‌شود تا وضعیت موجودی پرونده‌ها سامان یافته و پرونده بلاتکلیف نداشته باشیم. 

رئیس کل دادگستری استان کردستان میانگین نرخ دادرسی الکترونیک استان را ۷۷ درصد ذکر کرد و افزود: باید این میزان تا پایان اردیبهشت ماه ارتقاء یابد و همچنین از ابتدای خردادماه سال جاری، اعزام زندانی به دادگستری انجام نمی‌شود و تمام جلسات دادرسی بصورت الکترونیک برگزار می‌شود. 

در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان بر لزوم تشکیل قرارگاه جهادی حفظ حقوق بیت المال در تمام شهرستان‌های استان تاکید کرد و افزود: با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی در سال جدید نیز با جدیت برخورد خواهد شد. 

دادستان عمومی و انقلاب سنندج اجرایی شدن قانون مناسب سازی معابر و پیاده رو‌های استان را ضروری دانست و خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های استان اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق عامه باید در استان کردستان قانون مدیریت پسماند‌ها با جدیت دنبال شود و به بهترین شکل اجرا شود. 

جباری همچنین اضافه کرد: دستورالعمل ستاد کنترل مجرمین حرفه‌ای باید در استان به دقت اجرا شده و لیست زندانیان متواری استخراج شود. 

در پایان این جلسه، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی شهرستان‌های استان کردستان به بیان مشکلات و مسائل مربوط به حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *