در خط سه متروی تهران محدودیت فنی وجود دارد/ به دلیل محدودیت حرکت قطارها در هسته مرکزی خط سه از قطارهای فوق العاده استفاده میکنیم/ کوتاهی در اطلاع رسانیهای خط سه، اصلاح میشود
فرنوش نوبخت در گفت و گو با خبرنگار جامعه در خصوص سرفاصله ورود به ایستگاه قطارهای خط آزادگان-قائم گفت: سرفاصله ورود قطار به ایستگاه در خط سه متروی تهران، ٩ دقیقه است در حالی که سال گذشته سرفاصله حرکتی قطار در قطعه شمالی این خط ١٨ دقیقه بود.
وی افزود: در راستای کاهش سرفاصله حرکتی قطار در قطعه شمالی این خط، در سال گذشته اقدام به رفع برخی از مشکلات فنی این خط شد و توانستیم این سرفاصله را به ٩ دقیقه برسانیم.
نوبخت اضافه کرد: تعداد قطارهای خط سه مترو تهران مشخص شده است و ما از اینکه در این خط چه تعداد قطار تردد دارند، اطلاع داریم.
وی با تاکید بر اینکه سرفاصله ورود قطار به ایستگاه در خط آزادگان-قائم ٩ دقیقه است، بیان داشت: متاسفانه در خط سه متروی تهران محدودیت فنی وجود دارد و منتظر ساخت پایانه در این خط هستیم و سرفاصله حرکتی کلی این خط به طور متوسط ٨ دقیقه و ٤٥ ثانیه است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که برخی قطارهای خط سه بدون اطلاع رسانی قبلی به مسافران تا ایستگاه سهروردی میروند و یک در میان در ایستگاه قائم توقف دارند، گفت: قطارهایی که تا ایستگاه سهروردی میروند، جزو قطارهای فوق العاده ما هستند و باید اطلاع رسانی قبلی به مسافرین داشته باشند و اکنون پیگیریهای لازم انجام خواهد شد و اگر اطلاع رسانی صورت نگیرد این اشتباه شرکت بهره برداری مترو تهران است و باید اصلاحش کنیم.
وی ادامه داد: به دلیل محدودیت حرکت قطارها در هسته مرکزی خط سه از قطارهای فوق العاده استفاده میکنیم و این قطارها را میچرخانیم و، چون از ایستگاه سهروردی به سمت قائم، مسافر زیادی نداریم و در این ایستگاه به سمت آزادگان مسافران بیشتری داریم، به همین دلیل از قطارهای فوق العاده بهره میبریم و برگشتها از ایستگاه شهید بهشتی که ایستگاه تقاطعی ما است شروع میشود و به همین دلیل یک در میان قطارهای فوق العاده وارد خط میشوند و مطمئنا اگر کوتاهی در اطلاع رسانی صورت گیرد، این مهم اصلاح خواهد شد.