صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدارس آموزش از راه دور نماد تحقق عدالت آموزشی است

۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۰۹۳۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی مدارس آموزش از راه دور را نماد تحقق عدالت آموزشی دانست و بر استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور برای پوشش دانش‌آموزان در مناطق روستایی و مناطق کم‌برخوردار تاکید کرد.

به گزارش گروه جامعه ، مجتبی زینی‌وند در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس مدارس از راه دور گفت: امیدواریم برخی حکام سر عقل بیایند و محدودیت‌ها و مشکلاتی که شیعیان نه تنها در یمن در بخش‌هایی از عربستان سعودی هم دارند، برطرف شود.

وی در ادامه افزود: اکنون چالش‌هایی بر سر راه مدارس از راه دور وجود دارد، باید تلاش شود محدودیت‌ها کاهش پیدا کنند. شورای موسسان باید کمک کنند تا این مدارس هر روز رونق ییشتری پیدا کنند. اعتقاد دارم اگر مدارس آموزش از راه دور خوب تقویت شوند و راه بیافتند خیلی از مشکلات مدارس و دانش‌آموزان ما به ویژه در مناطق محروم برطرف می‌شود.

رئیس مدارس و مراکز غیردولتی افزود: نماد تحقق عدالت آموزشی می‌تواند مدارس از راه دور باشند. بازگرداندن دانش‌آموزان بازمنده از تحصیل به چرخه تحصیل یکی از اهداف مدارس آموزش از راه دور است. ما فرهنگیان در چرخه زندگی خود عشق تعلیم و تربیت داریم و باید مدام مشغول این مهم باشیم. ما باید خیلی دقیق و قوی مدارس آموزش از راه دور را تقویت کنیم.

زینی‌وند گفت: من به عنوان یک کارشناس تعلیم و تربیت و معاون وزیر برایم قابل توجیه نیست که دانش‌آموزان در مدارس کاردانش دولتی هر رشته‌ای خواستند انتخاب کنند و بعد برسند به مدارس آموزش از راه دور بگوییم شما این چند رشته را فقط می‌توانید انتخاب کنید، این قابل توجیه نیست، حمایت و نظارت ما باید با هم در یک مسیر باشد.

وی از بررسی طرحی برای استفاده از ظرفیت مدارس آموزش از راه دور برای پوشش دانش‌آموزان در مناطق روستایی و مناطق کم‌برخوردار خبر داد و گفت: این طرح در کمیته‌ای در حال بررسی است و بعد از نتیجه‌گیری اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی به فعالیت‌های مدارس آموزش از راه دور اشاره کرد و گفت: نظارت همتا و تولید محتوای الکترونیکی که در مدیریت آموزش از راه دور ایجاد شد بسیار خوب بوده است و لازم است تقویت شود. در سه مرحله در سال گذشته در مناطق زلزله‌زده برای دانش‌آموزان، کارگاه و کلاس توسط مدارس غیردولتی برگزار شد و در این زمینه سال گذشته از آموزش‌های آنلاین و الکترونیکی به خوبی استفاده شد و هم‌زمان دانش‌آموز در چادر و معلم در تهران در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی گفت: انتظار داریم ادارات آموزش و پرورش همان تکلیفی که معاونت‌های مختلف در نظارت بر مدارس دولتی دارند همان نظارت را باید در بخش غیردولتی هم داشته باشند. خوشبختانه سال گذشته شاهد تحقق این مهم بودیم. سال گذشته عملکرد استان‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم که پایلوت بود، ولی امساب به صورت رسمی و جدی این کار را انجام می‌دهیم و برای استان‌ها کارنامه عملکرد صادر می‌شود.

زینی‌وند ادامه داد: مدارس آموزش از راه دور یک نوع مدرسه غیردولتی است و در آینده همه حمایت‌هایی که از مدارس غیردولتی وجود دارد باید شامل مدارس آموزش از راه دور هم بشود، همه مدارس آموزش از راه دور باید از حمایت‌هایی از جمله تسهیلات و بیمه معلمان و ... بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، مدارس آموزش از راه دور را به سه حوزه آموزش‌های حضوری، نمیه‌حضوری و غیرحضوری تقسیم کرد و گفت: یکی از راهبرد‌های ما هوشمندسازی مدارس بود که از سال گذشته از جمله در البرز شرو ع. کردیم و برنامه داریم هر سال ۲۵ درصد از مدارس آموزش از راه دور هر استانی باید زیرساخت‌های آموزش الکترونیکی را ایحاد کنند تا بعد از ۴ سال ادعا کنیم همه مدارس آموزش از راه دور دارای چنین ظرفیتی هستند.

زینی‌وند یکی از برنامه‌های سازمان مدارس غیردولتی را هوشمندسازی مدارس و ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزای و سخت‌افزاری آموزش الکترونیکی در مدارس آموزش از راه دور دانست و گفت: اگر قرار است مدعی شویم که دانش‌آموزان بازمنده را به تحصیل برگردانیم راهی جز ایجاد آموزش‌های الکترونیکی در مدارس آموزش از راه دور نداریم، راهبرد دیگر ما باید کیفیت‌بخشی در مدارس آموزش از راه دور باشد.

وی راهبرد سوم مدارس آموزش از راه دور را استفاده از ظرفیت این مدارس برای آموزش از راه دور و پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و دانش‌آموزان مناطق محروم اعلام کرد و گفت: قرار است با تشکیل کمیته‌ای ظرفیت‌های آموزش از راه دور مدارس شناسایی شوند و برای پوشش دانش‌آموزان تلاش شود. آموزش‌های الکترونیک، نظارت درست بر مدارس آموزش از راه دور، کیفیت‌بخشی و تحت پوشش قراردادن دانش‌آموزان بازمنده از تحصیل چهار برنامه اصلی است و باید با قوت آن‌ها را پیش ببریم.

زینی‌وند به برگزاری دومین دوره جشنواره قلم هم اشاره کرد و گفت: جشنواره قلم بیان ظرفیت‌هایی است که در مدارس آموزش از راه دور وجود داشته و می‌تواند وجود داشته باشد. در جشنواره دوم استفاده از ظرفیت خبرنگاران مدنظر است تا آن‌ها هم به تقویت مدارس آموزش از راه دور کمک کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *