صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

وکیلی: پیش از نوجوانان جهان در تورنمنت برزیل شرکت می‌کنیم/ غلامی پتانسیل مربیگری را دارد و حضورش در کادرفنی اتفاق خوبی بود

۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۹۰۲۹
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان گفت: به خاطر شلوغ بودن سالن فدراسیون از امروز اردویی یک ماهه در تبریز خواهیم داشت.

محمد وکیلی در گفت‌وگو با میزان، درباره اضافه شدن عادل غلامی به کادرفنی تیم ملی والیبال نوجوانان، اظهار داشت: باتوجه به جدا شدن آرش صادقیانی از کادرفنی که هدایت تیم زیر ۱۶ سال را برعهده گرفت، نیاز بود که یک مربی دیگر را جایگزین کنیم. غلامی هم از نظر فنی و هم از لحاظ شخصیتی یکی از بازیکنان شاخص تیم ملی بود. در سالیان دور مدتی مربی عادل بودم و کاملا او را می‌شناسم و قطعا حضورش می‌تواند موثر باشد. در همین ۵ روزی که در تمرینات حضور داشته هم انگیزه مضاعفی به بازیکنان نوجوان تیم ملی داده و از سوی دیگر باتوجه به سال‌ها حضور در تیم ملی و بازی در لیگ جهانی و المپیک می‌تواند کمک زیادی در تمرینات تخصصی مدافعان وسط و سرعتی‌زنان بکند. غلامی مربی جوانی است و اختلاف سنی کمی با بازیکنان دارد و به نظرم پتانسیل مربیگری را دارد و حضورش در کادرفنی تیم ملی نوجوانان اتفاق خوبی بود.

وی در مورد گروه نسبتا آسان نوجوانان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان، گفت: از آنجایی که همه تیم‌ها در رده سنی نوجوانان برای نخستین بار در یک تورنمنت رسمی پا به میدان می‌گذارند، شناخت زیادی از بازیکنان تیم‌های رقیب وجود ندارد و مربیان در کوران رقابت‌ها حریفان را آنالیز می‌کنند. نمی‌توان به صرف نام کشور‌ها در این رده سنی تیم‌ها را مقایسه کرد؛ برای نمونه لهستان که قهرمان دوره گذشته بود موفق به حضور در این دوره از قاره اروپا نشده است. در گروه ما تیم ملی کره جنوبی حضور دارد که همواره یکی از تیم‌های منظم و خوب در رده نوجوانان بوده و از سوی دیگر نباید از کلمبیا و نیجریه هم غافل شویم. 

*گروه‌مان در قهرمانی جهان نه خیلی سخت است و نه خیلی راحت

وی افزود: در مرحله گروهی باتوجه به صعود ۴ تیم از هر گروه به دور دوم کار سختی نداریم، اما از آنجایی که بازی‌ها در دور دوم ضربدری خواهد بود، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با صدرنشینی در مرحله گروهی راه آسان‌تری تا فینال در پیش رو داشته باشیم. بهتر است با صدرنشینی در گروه خودمان در مرحله پلی‌آف به تیم چهارم گروه E که احتمالا یکی از تیم‌های مکزیک یا شیلی خواهد بود، بخوریم. 

سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان تاکید کرد: گروه‌مان نه خیلی سخت است و نه خیلی راحت که همین اتفاق خوبی است، چرا که با قرار گرفتن در گروهی خیلی آسان، احتمال غافلگیری در دور حذفی زیاد می‌شود و کلا هم در رده سنی نوجوانان میزان غافلگیری بالاست.

*برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های اروپایی میسر نیست

وکیلی درباره برگزاری اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی پیش از رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار کرد: باتوجه به حضور تیم‌های اروپایی در بازی‌های المپیک نوجوانان اروپا که حدودا ۱۲ روز پیش مسابقات جهانی خواهد بود، عملا امکان برگزاری دیدار دوستانه با تیم‌های اروپایی نیست. با این وجود فدراسیون والیبال برزیل از ما دعوت کرده تا از دوم تا هشتم مرداد ماه در یک جام ۴ جانبه تدارکاتی در این کشور شرکت کنیم و تا کنون حضور بلغارستان هم قطعی شده، اما فعلا تیم چهارم را اعلام نکرده‌اند. باتوجه به برگزاری مسابقات جهانی در آرژانتین، حضور در برزیل در فاصله چند روز مانده تا قهرمانی جهان و آشنایی بازیکنان با آب و هوا می‌تواند بسیار مفید باشد.

*حضورمان در مسابقات آسیای میانه به کیفیت تیم‌ها بستگی دارد

وی درخصوص احتمال حضور در رقابت‌های آسیای میانه، گفت: هنوز چیزی به ما اطلاع نداده‌اند، اما در صورتی تمایل داریم در این رقابت‌ها شرکت کنیم که تیم‌هایی مانند ازبکستان و قزاقستان با بازیکنان اصلی خود بیایند تا از این مسابقات به مثابه چند دیدار تدارکاتی مفید بهره ببریم نه اینکه بازی با تیم‌های ضعیف باعث افت کیفیت فنی بازیکنان شود، زیرا هدف‌مان سفر رفتن نیست.

وکیلی در پایان در خصوص علت انتقال اردوی تیم نوجوانان از تهران به تبریز، اظهار کرد: باتوجه به اینکه تیم ملی بزرگسالان و جوانان در سالن فدراسیون والیبال در حال تمرین بودند، فضا و زمان خالی برای تمرین در این سالن نبود و باید اردو را به شهر دیگری می‌بردیم که در نهایت قرار شد از امروز اردویی یک ماهه در تبریز داشته باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *