صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جزئیات نرخ جدید کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی در تهران

۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸:۵۹
کد خبر: ۴۷۰۸۳۴۰
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از اعمال نرخ جدید کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی در پایتخت از شنبه اول اردیبهشت ماه خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، جعفر تشکری هاشمی در جمع خبرنگاران از تعیین یک نرخ کرایه برای تاکسی خبر داد و افزود: کرایه‌های دو نرخی به زمان شیوع کرونا برمی‌گردد که رانندگان به دلیل رعایت فاصله اجتماعی می‌توانستند به جای ۴ نفر ۳ نفر مسافر سوار کنند، اما درحال حاضر و شرایط عادی، تنها یک نرخ کرایه تاکسی برای ظرفیت چهار مسافر تعیین شده و کرایه‌های دو نرخی نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تغییرات قیمت خطوط تاکسی نسبت به سال گذشته به طور متوسط از حداقل ۴۵ درصد تا حداکثر ۶۰ درصد تعیین شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورا، این امکان وجود دارد که در مسیر‌های دارای شیب تا سقف ۱۰ درصد به کرایه تاکسی‌های خطی افزوده شود.

وی با تأکید بر اینکه در ساعات اوج ترافیک تا سقف ۲۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد، گفت: ساعات اوج ترافیک توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مشخص خواهد شد.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه در شرایط آب و هوایی نامساعد تا سقف ۱۵ درصد به کرایه‌ها اضافه خواهد شد، اظهار کرد: اجرای این تبصره منوط به ایجاد سیستم حمل و نقل هوشمند مناسب برخط خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخاب نوع خودرو برای تاکسی در تمام شهر‌ها باید مطابق با مصوبه شورای عالی ترافیک باشد که این انتخاب براساس قدرت موتور، میزان ظرفیت خودرو برای گنجایش چهار نفر مسافر و قیمت آن است.

تشکری هاشمی در خصوص تبدیل شدن ساینا به تاکسی، یادآور شد: در گذشته پراید ویژگی‌های گفته شده را نداشت و بعید به نظر می‌رسد که ساینا نیز این شاخصه‌ها را داشته باشد؛ چراکه تاکسی باید در درجه اول برای مسافر راحت باشد. ساینا دوام بسیاری ندارد و وسیله نقلیه مناسبی نیست.

وی با بیان اینکه پیشنهاد شورا در خصوص نوع تاکسی، در درجه اول خرید خودروی وارداتی است، خاطرنشان کرد: باید اجازه دهیم از واردات خودرو به نفع مردم استفاده شود و از تولید داخل نیز خودرو‌هایی را انتخاب کنیم که مقرون به صرفه، با دوام و دارای فضای مناسب باشد.

تشکری هاشمی به بهای بلیت مترو در سال جدید اشاره کرد و گفت: کمترین بهای کارت بلیت مبلغ دار برای مسافران داخل شهری و با مسافت طی شده تا ۲ کیلومتر مبلغ ۲ هزار و ۸۵۰ تومان است و متناسب با افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر، ۱۴۷ ریال به نرخ کرایه اضافه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه میزان افزایش نرخ کرایه سفر‌های با مسافت بالاتر از ۳۴ کیلومتر برای سال ۱۴۰۲ معادل نرخ کرایه سفر با مسافت تا ۳۴ کیلومتر خواهد بود، گفت: بهای کارت بلیت مبلغ‌دار برای مسافران حومه سه هزار و ۷۷۳ تومان، از ایستگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی (هشتگرد) هشت هزار و ۲۰۰ تومان و مسافران از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) ۱۳ هزار و ۶۵۰ تومان است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: کرایه دریافتی برای خطوط اتوبوس تندرو با طول بیش از ۱۵ کیلومتر مطابق خطوط ۱۵ کیلومتری و برای خطوط اتوبوس عادی با طول بیش از ۲۰ کیلومتر مطابق خطوط ۲۰ کیلومتری محاسبه و دریافت خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در خطوط اتوبوس تندرو بخش عمومی نرخ پایه ورودیه مبلغ هزار و ۸۰۰ تومان تا پیمایش ۵ کیلومتر است، گفت: به ازای هر ۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان به این مبلغ اضافه خواهد شد؛ همچنین در خطوط عادی بخش خصوصی مبلغ ورودیه هزار و ۸۰۰ تومان تا پیمایش ۲٫۵ کیلومتر است که به ازای هر ۲٫۵ کیلومتر ۴۰۰ تومان اضافه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه افزایش بهای بلیت مترو و اتوبوس و کرایه تاکسی از ابتدای اردیبهشت ماه اجرایی خواهد شد، گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه مبالغ گفته شده در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اعمال می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *