صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاهش ۱۲ هزار نفری فوتی‌های حوادث رانندگی در ۲ دهه اخیر

۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲:۰۷
کد خبر: ۴۷۰۸۲۲۷
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در سال ۸۳ سالانه ۲۸ هزار نفر در حوادث ترافیکی در ایران جان خود را از دست می‌دادند، اما در سال‌های اخیر این آمار به ۱۶ هزار نفر رسیده است.

خبرگزاری میزان- سردار سیدکمال هادیانفر، روز در مراسم تقدیر از خادمان سلامت نوروزی، ضمن تقدیر از وزیر بهداشت و کادر درمان گفت: یکی از مسائلی که پلیس را با کادر درمان پیوند می‌زند حوادث ترافیکی است.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال ۸۳ سالانه ۲۸ هزار نفر در حوادث ترافیکی در ایران جان خود را از دست می‌دادند، ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته این روند کاهشی شده و در سال‌های اخیر به ۱۶ هزار فوتی رسیده است.

وی با بیان اینکه اکنون به ازای هر ساعت تقریباً ۲ (۱/۹) نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند و به ازای هر نفر ۲۵ تن مجروح داریم، متذکر شد: تصادفات بحث جدی است که همه دنیا، چه کشو‌های پر درآمد چه کم درآمد به آن توجه دارند و در کشور ما ۷ درصد از تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور ۳۹ میلیون وسیله نقلیه وجود دارد و سالانه دو میلیون اضافه می‌شود و هیچ خروجی برای وسیله نقلیه وجود ندارد اسقاط خودرو وجود ندارد و ما به انباشتگی خودرو می‌رسیم، در دنیا متوسط عمر وسیله نقلیه ۷ سال است، اما در کشور ما نیسان آبی تولید سال ۷۴ همچنان می‌چرخد و با معاینه فنی ۷۴ سال دیگر هم می‌تواند بچرخد.

وی با اشاره به اقدامات ۸ دستگاه در نوروز امسال در پیشگیری از تصادفات گفت: پیش بینی ما این بود که اگر انسجام دستگاه‌ها در این ایام نبود ما قطعا ۱۵۵۰ نفر در جاده‌ها فوتی داشتیم و به ازای هر جان باخته ۲۰ مصدوم هم داشتیم، اما حضور ۸۷ هزار نفری پلیس، امداد خودرو و اورژانس و سایر بخش‌ها در محور‌های مواصلاتی خوشبختانه این پیش بینی محقق نشد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *