صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سرازیر شدن میلیاردها دلار سلاح به اوکراین/مجری آمریکایی: کاخ سفید بی‌خانمان‌ها را فراموش کرده است

۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۶۸۶۹
دسته بندی‌: حقوق بشر ، عمومی
برنامه ارسال تسلیحات آمریکا به کشور‌هایی مانند اوکراین در حالی ادامه دارد که بحران‌هایی مانند بی‌خانمانی در این کشور فراگیر شده است.

خبرگزاری میزان - «گارلند نیکسون»، مجری برنامه رادیویی در واشنگتن دی‌سی و تحلیلگر سیاسی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود سیاست دولت این کشور را مبنی بر ارسال سلاح به تایوان و اوکراین و همزمان گسترش بحران‌هایی مانند بی‌خانمانی، هدف انتقاد قرار داد.

این تحلیلگر سیاسی با انتشار تصویری از بی‌خانمان‌های آمریکایی، نوشت: دولت آمریکا میلیارد‌ها دلار سلاح را به اوکراین و تایوان می‌‎فرستد و در همین حال این تصویری از وضعیت آمریکاست.

سیاست‌های مداخله جویانه آمریکا در اوکراین و تایوان

دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های مداخله جویانه خود در برابر کشور‌هایی مانند روسیه و چین، به تشدید تنش‌ها در بحران اوکراین و تایوان دامن زده است.

از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲ تاکنون دولت آمریکا چدین بسته کمکی شامل حمایت‌های تسلیحاتی و لجستیکی را به اوکراین ارسال کرده است.

در همین حال با وجود هشدار‌های متعدد مقامات چین مبنی بر پایبندی به اصل چین واحد، واشنگتن به توسعه روابط با تایوان ادامه داده و در این زمینه توافق فروش تسلیحات با مقامات تایوان نیز امضا کرده است.

مروری بر وضعیت بی‌خانمانی در آمریکا

به گزارش پایگاه نیو‌اس‌ای فکتز، سال گذشته میلادی بیش از نیم میلیون نفر در آمریکا بی خانمانی را تجربه کردند؛ وزارت مسکن و شهرسازی آمریکا (HUD) حدود ۵۸۲ هزار آمریکایی را در سال ۲۰۲۲ شمارش کرد که بی خانمانی را تجربه کردند.

این رقم حدود ۱۸ نفر از هر ۱۰ هزار نفر در آمریکاست که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۲ هزار نفر افزایش یافته است. 

چه کسی در آمریکا بی خانمان است؟

بومیان هاوایی و سایر جزایر اقیانوس آرام با وجود اینکه تنها ۰.۲۶ درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما حدود دو درصد از جمعیت بی خانمان‌‎های این کشور را تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها بالاترین نرخ بی خانمانی در آمریکا را دارند که ۱۲۱ نفر در هر ۱۰ هزار نفر است.

۲۴ درصد از بی خانمان‌ها در امریکا، اسپانیایی تبار هستد و این رقم بیشتر از نسبت ملی جمعیت اسپانیایی تبار‌ها در این کشور به شمار می‌‎رود که ۱۹ درصد است.

از میان ۴۸ شهر بزرگ آمریکا، لس آنجلس و نیویورک بیشترین جمعیت بی خانمان را در سال ۲۰۲۲ داشتند؛ هر دو شهر بیش از ۶۰ هزار بی خانمان را در سال ۲۰۲۲ شناسایی کردند.

کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اوکراین

اخیرا دولت آمریکا بسته کمک تسلیحاتی جدید خود را به اوکراین به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار اعلام کرد.

این جدیدترین بسته کمکی آمریکا به اوکراین به شمار می‌رود.

مجموع کمک‌های آمریکا به اوکراین از زمان آغاز جنگ اوکراین تاکنون به ده‌ها میلیارد دلار می‌رسد و برآورد‌های نهاد‌های آمریکایی آمار مختلفی را نشان می‌دهد.

اندیشکده «مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی» آذرماه گذشته با انتشار آماری اعلام کرد که آمریکا در سه بخش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار به اوکراین کمک ارسال کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *