صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

واکنش اعضای شورای شهر تهران به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی

۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۶۷۵۶
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: رفتارهای ناشایست با همسایگان شرقی به هر دلیل و با هر توجیهی، به طور کامل با فرهنگ ایرانی اسلامی در تضاد است و آن را تقبیح می‌کنم.

خبرگزاری میزان - انتشار خبر غیر رسمی ممنوعیت ورود مهارجان افغان به مجتمع «بام لند» در چهار روز ابتدایی سال جدید در روزهای گذشته با واکنش‌های فراوانی روبه رو شده است.

ناصر امانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این خبر گفته بود مهاجرانی که مجوز قانونی ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را دارند، باید از تمام فضاهایی که منع قانونی برای حضورشان وجود ندارد، استفاده کنند.

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز طی روزهای گذشته به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت: این نوع تصمیم گیری ها نه با روحیات ایرانی و مذهبی ما همخوانی دارد و نه انسانی است. وقتی این مهاجران در کشور ما حضور پیدا کرده اند باید از خدمات عمومی استفاده کند .

تازه‌ترین واکنش اما مربوط به نرجس سلیمانی است، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در صحن شورا با بیان اینکه گستره فلات فرهنگی ایران از ارتفاعات هندوکش و رودخانه سن در شرق و از ماوراءالنهر تا قفقاز در شمال و در غرب شانه به شانه فلات آناتولیک مستقر شده است گفت: اخیرا به دفعات اخباری مبنی بر رفتارهای ناشایست با اهالی این فلات فرهنگی بزرگ به ویژه همسایگان شرقی مهمان در شهر تهران در برخی از اماکن به گوش می‌رسد که فارغ از صحت این موضوع، در میانه ماه مبارک رمضان کریم، ماه بندگی و مهمانی خدا و آغازین ماه بهار که نشان و نمادی از اشتراکات فرهنگی در این فلات گسترده است، هرگونه رفتار دور از اخلاق به هر دلیل و با هر توجیهی، به طور کامل با فرهنگ ایرانی اسلامی در تضاد است و آن را تقبیح می‌کنم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *