صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ بازدید حضوری قضات از زندان‌های استان هرمزگان ثبت شد

۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹:۳۷
کد خبر: ۴۷۰۵۹۵۶
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: قضات این استان در سال گذشته بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ بار به صورت حضوری از زندان‌ها و ندامتگاه‌ها بازدید کرده اند.

مجتبی قهرمانی در گفت‌وگو با میزان گفت: در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی استان هرمزگان، حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری است که به همین منظور در سال ۱۴۰۱ برنامه بازدید‌های منظم، مستمر و هدفمند مسئولین و قضات از زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها پیش بینی و عملیاتی شده است.

وی در ادامه افزود: در راستای تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم توجه به ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، قضات این استان در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ بار به صورت حضوری از زندان‌ها و ندامتگاه‌ها بازدید کرده اند.

قهرمانی تصریح کرد: قضات استان هرمزگان در سال گذشته ۵ هزار و ۴۲۰ بار نیز از زندان‌های استان بازدید الکترونیک داشته اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان استفاده از ظرفیت‌های قانونی جهت بازنگری و کاهش مجازات محکومان را یکی از اهداف اساسی اجرای طرح بازدید سراسری قضات از ندامتگاه‌های استان هرمزگان برشمرد و یادآور شد: قضات استان هرمزگان در این بازدید‌ها به درخواست‌ها و مشکلات قضایی و حقوقی مددجویان رسیدگی می‌کردند و با حضور هدفمند خود موجب کاهش ۱۰/۱۸ جمعیت کیفری زندان‌های استان شده اند.

مجتبی قهرمانی در خاتمه تأکید کرد: تعامل بسیار خوب و سازنده اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی با مجموعه قضایی هرمزگان و بهره گیری از همه ظرفیت‌های قانونی، موجب کاهش محسوس جمعیت کیفری استان شده و این سیاست‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز همچنان ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *