صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

دیدار مردمی مسئولان قضایی استان چهارمحال و بختیاری با ۳۲ هزار و ۴۴۶ نفر از شهروندان در سال ۱۴۰۱

۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴:۵۲
کد خبر: ۴۷۰۵۱۹۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان مجموعاً به ۶۷ درصد از پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی و نسبت به آن‌ها صدور رأی انجام شده است.

احمدرضا بهرامی در گفت‌‍وگو با میزان بیان کرد: در سال گذشته به همراه اعضاء شورای معاونان از تمامی حوزه‌های قضایی استان چهارمحال و بختیاری بازدید‌های مستمری انجام شد و از نزدیک نحوه عملکرد دادگستری‌ها و دادگاه‌های بخش استان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در کنار بازدید از دادگاه‎ها و دادسراها، معاونان دادگستری استان، به تناوب از حوزه‌های قضایی بازدید و به مشکلات این حوزه‌ها رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: مسئولان قضایی استان در سال ۱۴۰۱ مجموعا با ۳۲ هزار و ۴۴۶ نفر از شهروندان دیدار و به مشکلات قضایی مطرح شده آن‌ها رسیدگی شد.

وی افزود: در این دیدار‌ها عمده درخواست‎های مراجعان درخصوص مسائل مرتبط با زندانیان (عفو، تخفیف مجازات، مرخصی ...) اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری، مشاوره و معاضدت قضایی و پیگیری روند رسیدگی به پرونده‌ها و اجرای احکام بوده است. 

بهرامی اظهار کرد: علیرغم آنکه روز‌های دوشنبه به عنوان زمان ملاقات مستقیم شهروندان با مقامات قضایی اعلام شده بود، اما مسئولان حوزه‌های قضایی در سایر ایام هفته نیز به صورت موردی و بر اساس فوریت درخواست‌های مردمی را مورد بررسی و رسیدگی قرار دادند.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۶۲ پرونده کثیرالشاکی (بیش از ۴۰ نفر) در جریان بوده است که تا تاریخ بیست و یکم اسفندماه ۴۵ فقره آن با تقریب آماری ۷۳ درصد مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در شعب دادگاه‌ها و دادسرا‌های استان مجموعاً به ۶۷ درصد از پرونده‌های کثیرالشاکی رسیدگی و نسبت به آن‌ها صدور رأی انجام شده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *