صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شناسایی هزار میلیارد تومان از اموال قاچاقچیان در یک‌ پرونده در استان گلستان 

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲:۲۶
کد خبر: ۴۷۰۳۲۹۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
دادستان مرکز استان گلستان از عزم دستگاه قضایی برای ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان خبر داد.

خبرگزاری میزان- محمود اسپانلو در کارگاه آموزشی شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر در استان گلستان از تبیین آیین نامه شناسایی اموال قاچاقچیان در استان خبر داد و گفت: تبیین این آیین نامه و دستورالعمل، باب جدیدی در پرونده‌های پولشویی در استان باز کرده است و با استفاده از همین راهکار، ۶ پرونده مهم در حوزه موادمخدر و پولشویی در استان تشکیل داده ایم که فقط در یک فقره بالغ بر هزار میلیارد تومان اموال و املاک شناسایی شده است.

دادستان مرکز استان گلستان از افزایش سخت گیری برای استرداد اموال قاچاقچیان موادمخدر هم تاکید کرد و گفت: امسال کاهش ۷۵ درصدی استرداد اموال قاچاقچیان را داریم و نشان می‌دهد عزم ما برای برخورد با قاچاقچیان جزم است.

وی گفت: اگر در پرونده‌های موادمخدر به صرف مجازات اکتفا کنیم توفیق نخواهیم داشت و باید روی شناسایی اموال حاصل از قاچاق و پولشویی تمرکز کنیم.

اسپانلو افزود: اگر نتوانیم قضات و ضابطان قضایی را در شیوه‌های شناسایی و توقیف اموال قاچاقچیان توانمند کنیم، نخواهیم توانست هزینه ارتکاب جرم در تجارت پرسود موادمخدر را بالا ببریم.

 دادستان مرکز استان گلستان  تاکید کرد: فقط با شناسایی بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر می‌توانیم در عرصه مبارزه با این تجارت مرگ موفق باشیم و آموزش و توانمند سازی همکاران می‌تواند در این راه به ما کمک کند.

کارگاه آموزشی قضات و ضابطین و دست اندرکاران حوزه شناسایی اموال قاچاقچیان امروز با هدف ایجاد وحد رویه برای ضربه زنی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان موادمخدر در استان گلستان برگزار شد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *