صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران مطرح کرد؛

برنامه‌ریزی میادین میوه و تره‌بار برای تامین ۲ هزار تن میوه شب عید/ عرضه میوه در ۳۱ ایستگاه مترو

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲:۴۱
کد خبر: ۴۷۰۲۸۵۲
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: بعد از واقعی‌سازی قیمت‌ها توسط دولت، عرضه کالا‌های اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه خبری شهر، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری صبح امروز -شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱- با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال سختی را گذراندیم و تلاطم بازار بسیار زیاد بود. تنش‌هایی هم به ما وارد کرد که با اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران و تامین‌های به موقع از دستگاه‌های ذیربط توانستیم این مشکلات را به حداقل برسانیم. 

وی افزود: این روز‌ها برای سفره مردم حساس است و ماه رمضان و عید نوروز با هم متقارن شده و شرایط را برای ما در بعضی از حوزه‌ها سخت‌تر کرده است. 

فصاحت عنوان کرد: مجموعا ۷۹ مورد بهسازی در میادین و همچنین ۱۰۰ هزار مورد تعمیر داشتیم. این‌ها فعالیت‌های عمرانی قابل توجهی هست. ۲۳۰ قطعه زمین را شهرداری‌ها به ما معرفی کردند که ۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و تره بار به تایید رسید. ممکن است در سال آینده هم این میزان زمین افزایش پیدا کند. ۶ بازار جدید در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. در حوزه تنظیم بازار هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است همچنین بعد از واقعی سازی قیمت ها، عرضه کالا‌های اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است.

فصاحت گفت: در بخش‌هایی نسبت به عرضه گوشت گرم، نقد‌ها و انتقاداتی داشتیم. در تلاشیم هر چه که به نفع سفره مردم باشد، انجام دهیم.

اختلاف قیمت ۳۹درصدی میوه، ۳۸درصدی سبزیجات و۳۱ درصدی موادپروتیینی در میادین نسبت به سطح شهر

فصاحت گفت: انواع میوه نسبت به سطح شهر تهران با ۳۹ درصد تفاوت عرضه می‌شود و در بخش سبزیجات این رقم به ۳۸ درصد می‌رسد. ضمن اینکه در بخش پروتئین، اختلاف قیمت محصولات بین ۶ تا ۳۱ درصد نسبت به سطح شهر تهران است.

وی افزود: به دلیل عرضه و قیمت مناسب کالا در میادین، ۲ تا ۳ درصد تورم کالا‌های اساسی در سطح شهر تهران نسبت به سطح کشور کمتر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به فعالیت ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و همکاری آن‌ها با مجموعه این سازمان گفت: در این زمینه نیز شورای شهر تهران همکاری مناسب و خوبی داشته است. انشاءالله با انجام کار‌های مطالعاتی اقدامات مدنظر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار انجام خواهد شد. 

احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار مرکزی با اخذ مجوز از شورای شهر

فصاحت در مورد احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار مرکزی هم گفت: با این اقدام ما می‌توانیم با دپوی محصولات مورد نیاز شهروندان، شرایط خوبی را در توزیع محصولات در سطح شهر تهران داشته باشیم. در این زمینه به دنبال اخذ مجوزات لازم از شورای شهر تهران هستیم. 

وی به افتتاح پایانه صادراتی ویژه در میدان مرکزی میوه وتره‌بار اشاره کرد: این مسئله نیز از مواردی است که به‌صورت جد از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار پیگیری می‌شود و می‌تواند گام مهمی را در عرضه محصولات در سطح شهر تهران داشته باشد. 

فصاحت خاطرنشان کرد: در زمینه تامین میوه شب عید، هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های مربوطه انجام شده و مشکلی وجود ندارد. ما تلاش خواهیم کرد شرایط خوبی را در عرضه محصولات میوه شب عید داشته باشیم. 

سازو کار تامین ۲ هزار تن میوه شب عید در دستور کار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: سازو کار تامین ۲ هزار تن میوه شب عید در دستور کار قرار گرفته به طوری که ۸۰۰ تن از قبل تامین شده، ۱۲۰۰ تن به زودی تامین می‌شود و مشکلی در زمینه تامین عید نوروز نخواهیم داشت. در همین زمینه قیمت پرتقال هم‌اکنون ۱۵، ۱۶ هزار تومان و سیب با قیمت ۲۵، ۲۶ هزار تومان در سطح میادین میوه و تره‌بار توزیع می‌شود و برنامه‌ریزی ما این است که میوه شب عید کمتر از این قیمت عرضه کنیم. 

وی افزود: در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ اسفند عرضه تنظیم بازاری و در تاریخ‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اسفند ادامه عرضه میوه تنظیم بازاری در شب عید را خواهیم داشت.

فصاحت خاطرنشان کرد: در حوزه سیب زمینی، گوجه و پیاز برای تنظیم بازار فعالیت مهمی انجام شد که اگر ورود ما نبود سفره مردم دچار آسیب جدی می‌شد. در مدت سه ماه در حوزه تنظیم بازار با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها اقدامات جدی توسط ما صورت گرفت و در هر مکانی که دولت نیازمند کمک بود ورود قاطعی داشتیم.

وی همچنین در خصوص عرضه محصولات میادین میوه و تره‌بار در ایستگاه‌های مترو گفت: در این زمینه نیز در ۳۱ ایستگاه مترو میوه عرضه می‌شود. در سال‌های بعد بنا داریم که توزیع میوه را در ایستگاه‌های مترو گسترش بدهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *