صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

عامری: باید برخورد شدیدتری با بی‌اخلاقی‌ها شود/ نباید به خاطر بازنشستگی حدادی سبک‌مان تغییر کند

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵:۰۲
کد خبر: ۴۷۰۲۱۰۷
دسته بندی‌: ورزشی ، توپ و تور
مدیرفنی تیم بسکتبال مس رفسنجان گفت: نسل جدید بازیکنان می‌توانند جایگزین شایسته‌ای برای نسل طلایی تیم ملی باشند.

هادی عامری در گفت‌‌وگو با میزان، درباره صعود همراه با شانس تیم ملی بسکتبال ایران به جام جهانی، اظهار داشت: از صعود تیم ملی بسکتبال به جام جهانی خوشحالم و باید چهارمین حضور متوالی در جام جهانی را به فال نیک بگیریم. فارغ از نتایج و شرایط پیش آمده، صرف صعود به این رقابت‌ها امتیازی ویژه برای بسکتبال کشورمان به حساب می‌آید و امیدوارم فدراسیون بسکتبال با برنامه‌ریزی درست از این موقعیت بهترین استفاده را ببرد. تیم ملی به اردو‌ها و بازی‌های تدارکاتی خوب برای حضوری شایسته در جام جهانی نیاز دارد. نسل جدیدی به تیم ملی بسکتبال تزریق شده و قطعا تا جام جهانی، جوانان شایسته زیادی در لیگ هستند که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند. 

وی در واکنش به تاثیر غیبت حامد حدادی در بازی‌های ملی، گفت: حدادی اسطوره بی‌چون و چرای بسکتبال ایران و آسیا است و سال‌هاست که بسکتبال ما از نعمت داشتن او بهره می‌برد. با حضور حدادی مدال‌های متعددی در آسیا کسب کردیم، اما  هر ورزشکاری یک عمر ورزشی دارد و بالاخره بازنشسته خواهد شد. حدادی هم مثل مهدی کامرانی، نیکخواه بهرامی، حامد آفاق و خیلی از بازیکنان دیگر به پایان دوران حرفه‌ای خود می‌رسد. باید با استعدادیابی مستمر و حمایت از بسکتبال پایه بتوانیم جایگزین مناسبی برای حدادی در پست پنج پیدا کنیم. در حال حاضر سنتر‌های خیلی خوبی داریم، اما جدا از بحث فنی، تجربه و تکنیک حدادی در دفاع و حمله را ندارند. ایران کشوری پهناور است و بسکتبالیست‌های مستعدی داریم. با حمایت بیشتر از این بازیکنان جوان آن‌ها می‌توانند جایگزین‌های شایسته‌ای برای نسل طلایی بسکتبال ایران باشند. 

*دست کادرفنی تیم ملی برای انتخاب سیستم‌های مختلف باز است

این کارشناس بسکتبال اظهار کرد: برخی کشورها، چون بازیکنان بلند قامت ندارند، مجبور هستند براساس همان داشته‌هایشان سیستم‌شان را تعیین کنند، اما خوشبختانه در ایران همه‌جور بازیکنی داریم. در حال حاضر بازیکنان مستعدی داریم که بالای ۲ متر و ۱۰ سانتی‌متر هستند و دست کادرفنی تیم ملی برای انتخاب سیستم‌های مختلف باز است. به نظرم انتخاب نوع سیستم به تفکرات سرمربی یک تیم بستگی دارد و فکر نمی‌کنم نیازی باشد که به خاطر بازنشسته شدن حدادی سیستم اصلی بسکتبال‌مان را تغییر دهیم. 

مدیرفنی تیم مس رفسنجان درخصوص تنش‌ها و بی‌اخلاقی‌های اخیر در لیگ برتر، گفت: بالاخره هرچه به پایان لیگ می‌رسیم، حساسیت بازی‌ها بالاتر می‌رود و بالطبع این هیجان به تماشاگران حاضر در سالن هم انتقال می‌یابد. این حواشی مختص امسال نیست و محدود به یک شهر و دو شهر نیست. باید فرهنگ‌سازی شود، اما واقعا از نظر زیرساختی و امکانات سخت‌افزاری در سالن‌ها عقب هستیم. فاصله تماشاگران تا زمین یا تا نیمکت حریف و خیلی موارد دیگر باید به استاندارد‌های جهانی نزدیک شود. باشگاه‌ها باید با لیدر‌ها صحبت کنند چرا که اهالی بسکتبال  به هیچ وجه بی‌احترامی را برنمی تابند.

*تیم‌ها در داخل زمین و نه با جنجال روی سکو‌ها برای موفقیت تلاش کنند

وی تاکید کرد: فدراسیون بسکتبال باید برخورد شدیدتری با خاطیان داشته باشد چرا که هواداران خیلی خوبی داریم که متاسفانه برخی حواشی که ماحصل مصاحبه‌ها و جنجال‌های قبل از بازی است روی تماشاگران تاثیر می‌گذارد. بهتر است که تیم‌ها در داخل زمین و نه با جنجال روی سکو‌ها برای موفقیت تلاش کنند تا همه از دیدن یک بازی زیبا و اخلاق مدار لذت ببرند. 

عامری در پایان در مورد عملکرد تیم مس رفسنجان، خاطرنشان کرد: واقعا جایگاه تیم بسکتبال مس رفسنجان این جای جدول نیست و مطمئنم این باشگاه می‌تواند جزو ۴ تیم برتر ایران شود. باشگاه مس امکانات و سالن خیلی خوبی دارد که خیلی از استان‌ها آرزوی داشتن چنین امکاناتی را دارند. همین تیم مس رفسنجان می‌توانست امسال میانه جدول باشد و امیدوارم با مدیریت جدید در فصل آینده جزو مدعیان قهرمانی باشیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *