صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

محمدمهدی اسماعیلی:

کارخانه زاگرس پارس وارد بازار تولید کاغذ خواهد شد/ اجرای عدالت هدف دولت و وزارت فرهنگ است/ حضور هنرمندان در جشنوار‌ها قابل توجه بود/ برنامه‌های متعدد وزارت فرهنگ برای موزه ملی سینما

۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶:۲۰
کد خبر: ۴۷۰۱۲۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر اجرای عدالت فرهنگی با تمام معنا در همه نقاط کشور معتقد است که همراهی هنرمندان برای خنثی کردن دسیسه‌های دشمن قابل تامل است و وزارت فرهنگ در تلاش است تا مشکلات حوزه فرهنگ را کاهش دهد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های فجر اظهار کرد: برگزاری اعیاد شعبانیه در کنار جشنواره‌های فجر توانست فضای جامعه را دچار تحول و تغییر کند و این شروعی برای ایجاد فضای آرامش و شادی در کنار حضور پرشور هنرمندان در تهران و شهرستان‌ها، شرایطی مناسب را فراهم کرد.
وی به ویژگی‌های جشنواره‌های امسال اشاره کرد و افزود: جشنواره‌ها توانستند نقش مهمی در معرفی آثار هنرمندان به جامعه داشته باشند و در عین حال ارتباطی مستقیم با مردم برقرار کند. حضور جامعه مخاطبی که امسال در جشنواره‌های فجر حضور یافتند قابل توجه بود.
اسماعیلی اجرای عدالت فرهنگی دولت را مورد بررسی قرار داد و تاکید کرد: دولت در نظر دارد تا به اجرای عدالت فرهنگی با تمام معنا در همه نقاط کشور بپردازد، به همین منظور در زمان برگزاری جشنواره فجر تلاش بر این بود که هنرمندان و آثار خوب از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان و سایر نقاط کشور بتوانند در این جشنوار‌ها حضور یابند و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: حضور هنرمندان کشور با وجود همه سلایق در جشنواره‌های فجر نکته‌ای ارزشمند بود اگرچه دشمن تلاش داشت تا هنرمندان را از حضور در کنار مردم و جشنواره‌ها دور کند، اما این ترفند نتوانست اجرایی شود و این صحنه‌سازی به واسطه عدم همراهی هنرمندان شکست خورد. لازم است از حضور هنرمندان تشکر شود که در روز‌های سخت و دشوار در کنار مردم و نظام اسلامی ایستادند. ما هم در دولت و حاکمیت رفتارمان را بر اساس این کنش هنرمندان تنظیم خواهیم کرد.

دستور کاری برای سازمان حج و زیارت

وی درباره برگزاری مراسم حج امسال تاکید کرد: دولت برنامه‌های مختلفی را در دستور کار قرار داده تا بتوانیم مراسم حج امسال را هرچه باشکوه‌تر به جا آوریم. از سوی دیگر مصوبه خاصی به منظور سهولت برگزاری اعمال حج برای زائران خانه خدا مطرح شده است و در این زمینه نکات خوبی در جلسه دولت اعلام شد و مد نظر قرار گرفت. امیدواریم زائران خانه خدا با کمترین دغدغه بتوانند به اعمال حج خود رسیدگی کنند. برای امکانات و تسهیلات نیز نکات قابل توجه در دستور کار قرار گرفته است.

موزه ملی سینما، مرکزی فرهنگی

اسماعیلی اشاره‌ای به خبر‌های اخیر درباره موزه ملی سینما کرد و افزود: موزه ملی سینما یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور محسوب می‌شود، حتی در جلسه تقدیر از عوامل جشنواره‌ها نیز در این مرکز جلسه‌ای برگزار شد. باید تاکید کرد خبری در مورد موزه ملی سینمای ایران منتشر شده که صحت ندارد و هنرمندان نگران این مقوله نباشند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک و نیم سال آینده برای موزه ملی سینما برنامه‌های ویژه‌ای را در دستور کار دارد.

عرصه‌ای برای حضور کاغذ مازندران

وی به توزیع کاغذ بین ناشران اشاره و بیان کرد: کاغذ مازندران در چندین بخش به تولید کاغذ با کیفیت‌های مختلف می‌پردازد. بخش عمده کار ما با کاغذ مازندران در حوزه کاغذ برای کتاب‌های درسی بوده است. کیفیت کاغذ مازندران به اندازه کاغذ‌هایی با استاندارد جهانی نیست، اما با بسیاری از کاغذ‌های هم ردیف خود قابل مقایسه بوده و توان رقابتی خوبی دارد. کاغذ بیش از ۷۵ درصد کتاب‌های درسی امسال توسط کاغذ مازندران تامین شده است و همچنین ماهانه هزاران تن از کاغذ مازندران در اختیار ناشران قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: برای کاغذ زاگرس فارس هم برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار است و تا نیمه اول سال آینده این کارخانه به چرخه تولید خواهد آمد. امیدواریم شرایط به گونه‌ای فراهم شود که بتوانیم علاوه بر تامین نیاز‌های کاغذ داخلی، کاغذ برای صادرات به کشور‌های همسایه را از طریق تولیدات کشور فراهم کنیم. نکته مهم دیگر اینکه هم اکنون کاغذ مورد نیاز ناشران و مطبوعات و همچنین کتاب‌های درسی با حمایت دولت و با ارزی که در فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد، عرضه می‌شود. اگر نوساناتی در قیمت کاغذ بازار دیده می‌شود، باید تاکید کنم که متاثر از قیمت سایر کاغذ‌ها در بازار آزاد است.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *