صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ردپای منافقین در حملات سایبری به آلبانی

۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰:۰۸
کد خبر: ۴۷۰۰۹۰۷
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
نیویورک تایمز در گزارشی به نقش گروه تروریستی منافقین در حملات سایبری مکرر به آلبانی پرداخته است.

خبرگزاری میزان – «نیویورک تایمز» در گزارشی با توصیف آلبانی به عنوان یکی از ضعیف‌ترین اعضای ائتلاف نظامی ناتو، می‎گوید که حملات سایبری مکرر علیه این کشور به پناه دادن گروهک تروریستی منافقین توسط تیرانا مربوط است.

براساس گزارش مذکور، حملات سایبری مکرر به آلبانی با نفوذ مخفیانه به سرور‌های دولتی در سال ۲۰۲۱ آغاز شدند، اما این حملات از سال گذشته اختلال‌های مشهودی را سبب شدند.

این حملات سبب شده تا آلبانی در گرداب عدم قطعیت و نبرد‌های ژئوپلتیک بزرگی فرو برود.

حملات سایبری مذکور نه تنها کار دولت آلبانی را مختل کرده بلکه سبب تضعیف اعتماد به موسسات مالی و درز گسترده اطلاعات شده است؛ شدت برخی حملات به حدی است که سبب شده تا ناتو در آزمون دشواری قرار بگیرد.

حتی دولت آلبانی برای کاهش خطر وحشت از حملات سایبری مذکور، رسانه‌ها را از انتشار اطلاعات مربوط منع کرد و آمریکا نیز کارشناسان اف بی آی و دیگر آژانس‌ها را به آلبانی گسیل کرد.

یک کارشناس امنیت سایبری آلبانیایی، می‌گوید: به ما گفتند که هکر‌ها دیگر در سیستم نیستند، اما می‌توانیم حضورشان را ببینیم؛ این یک آشفتگی بزرگ است که بسیار جدی‌تر از چیزی است که تصور شود.

وی همچنین اظهار کرد که هکر‌ها دستکم تا پایان ژانویه در کمین شبکه‌های آلبانی بودند و یک مدرک شناسایی دولتی را که ۲۹ ژانویه ایجاد شده بود، به صورت آنلاین منتشر کردند.

«نیویورک تایمز»، می‎گوید که دلیل این حملات سایبری مکرر، حضور اعضای گروهک تروریستی منافقین در این کشور و سیاست قطبی شده واشنگتن در قبال این گروهک است که از منافقین حمایت می‌کنند؛ گروهکی که اعضای جداشده اش آن را با عنوان فرقه ای شوم توصیف می‌کنند.

گروهک تروریستی منافقین در سال ۲۰۱۶ از عراق به آلبانی نقل مکان کرد.

آمریکا تا سال ۲۰۱۲ منافقین در زمره گروه‌های تروریستی طبقه‌بندی می‌کرد، اما پس از انتقال گروهک به آلبانی رویکرد آمریکا نیز تغییر کرد.

نیویورک تایمز در بخشی دیگر نوشت که اعضای جداشده از منافقین، اما متفاوت از دولت آلبانی فکر می‌کنند؛ آن‌ها می‌گویند که خود گروهک تروریستی منافقین یا بازیگرانی دیگر پشت حملات سایبری مکرر به آلبانی هستند و دولت آلبانی با فرافکنی‌هایی مانند اینکه مردم عادی هدف نیستند، فقط قصد دارد که خشم عمومی از حملات و حضور منافقین در آلبانی را آرام کند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
حمید
|
|
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
این حروم زاده ها در هرجای دنیا باشن اول مایع خفت و بدبختی اونجا میشن دوم نیششون رو به مردم ایران میزنن مدام
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *