تلاش برای احداث جایگاههای تک تلمبهای در کلان شهرها/لزوم منطقی کردن کارمزد جایگاهداران
وزیر نفت گفت: به صرفه نبودن احداث جایگاه بهویژه در مناطق شمالی شهر سبب شده است تا تعداد جایگاهها در شمال شهر کم شده و این موضوع افزون بر نارضایتی مردم، سبب آلودگی محیط زیست میشود که با احداث جایگاههای تک تلمبه این مشکل در کلان شهرها برطرف خواهد شد.
به گزارش گروه اقتصاد ، بیژن زنگنه در همایش جایگاهداران سوخت اظهار کرد: لازم است جایگاهداران در این زمینه تلاش و همفکری کنند تا افزون بر پیشرفت در زندگی شخصی خود، خدمات با کیفیتتری به مردم ارائه کنند.
وی تاکید کرد: سطح خدماتی که در جایگاههای عرضه سوخت کشور ارائه میشود، با خدماتی که در جایگاههای عرضه سوخت کشورهای منطقه ارائه میشود، بسیار متفاوت است.
وزیر نفت با اشاره به نقش مستقیم دولت برای قیمتگذاری سوخت گفت: قبول دارم که دخالت در قیمتگذاری سوخت به صورت دستوری و دولتی و نیز نبود تفاوت بین دستمزد جایگاهداران بدون توجه به موقعیت جایگاه، کیفیت سوخت و خدمات ارائه شده در جایگاه از مهمترین مشکلات ما در زمنیه توزیع سوخت است، اما با همه این شرایط باید تلاش کنیم تا در جهت کیفی شدن جایگاهها بهویژه از نظر امنیت، محیط زیست و خدماتی که به مردم میدهیم، تحولی اساسی ایجاد کنیم.
زنگنه با اشاره به رفع برخی مشکلات کامیونداران در سال جاری گفت: امیدوارم سازوکاری ایجاد شود تا مشکلات این قشر به طور کامل برطرف شود و آنها بتوانند دستمزد خود را به موقع دریافت کنند.
وی افزود: اینکه ما هر چه درآمد داریم، به خزانه بریزیم و سپس از سازمان هدفمندی میخواهیم مقداری پول بدهد تا ما مثل یک پیمانکار با جایگاهداران و کامیونداران برخورد کنیم و دستمزد آنها را چند ماه بعد بدهیم، سبب مشکلاتی شده است که باید همکاران ما در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای آن سازوکاری بیندیشند.
زنگنه با اشاره به وجود سه هزار و ۶۰۰ جایگاهدار و ۸۵ میلیون مصرفکننده گفت: تلاش ما این است که رضایت تولید و توزیع کننده و مصرف کننده جلب شود.
احداث جایگاههای تک تلمبه در کلانشهرها
وزیر نفت یکی از راهحلهای مناسب برای توزیع مناسب خدمات سوخترسانی در سطح شهر تهران را با توجه به افزایش قیمت زمین، احداث جایگاههای تک تلمبه در حاشیه خیابانها خواند و گفت: به صرفه نبودن احداث جایگاه بهویژه در مناطق شمالی شهر سبب شده است تا تعداد جایگاهها در شمال شهر کم شده و این موضوع افزون بر نارضایتی مردم، سبب آلودگی محیط زیست میشود که با احداث جایگاههای تک تلمبه این مشکل برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: این مشکل گریبانگیر بیشتر کلانشهرهای کشور نیز هست که میتوان آن را با احداث جایگاههای تک تلمبه عرضه سوخت برطرف کرد.
اجرای طرح برند اجتنابناپذیر است
زنگنه با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن اجرای طرح ایجاد شرکتهای زنجیرهای توزیع سوخت در کشور گفت: خود جایگاهداران میتوانند در این زمینه با مشارکت یکدیگر سرمایهگذاری کنند.
وی با اشاره به طرح شایعاتی درباره این که این طرح به منظور ارائه فرصتی برای بازنشستگان مطرح شده است، گفت: به هیچ وجه نمیتوانم بپذیرم که بهخاطر عدهای در کشور اسیر یک قالب شویم و اگر ما میخواهیم استاندارد، نظارت، ایمنی و کیفیت لازم را در ارائه خدمات داشته باشیم، باید مطابق با پیشرفت فناوری متحول شویم.
زنگنه با اشاره به این که بخش زیادی از مسئولیت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران و توزیع سوخت بر دوش جایگاهداران قرار گرفته است، گفت: تلاش میکنیم تا هم منافع مردم را نظر گیریم و هم سود جایگاهداران معقول باشد.
وی با اشاره به افزوده شدن سالانه یک میلیون خودرو و بسیار بیشتر از این موتورسیکلت به زنجیره حمل و نقل کشور گفت: با توجه به چنین شرایطی لازم است که خدمات مطلوبتر و بهتر شود.
به دنبال نظاممند کردن توزیع سوخت در کشور هستیم
وزیر نفت با اشاره به صدور اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاههای عرضه گفت: هدف ما از اجرای این طرح نظام دادن به توزیع سوخت کشور است و به هیچ وجه بحث سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.
زنگنه با اشاره به سیاست دولت برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل گفت: درباره قیمت سوخت مجلس شورای اسلامی و دولت باید با هم تصمیم بگیرند تا اگر تغییراتی باشد در لایحه بودجه کل کشور لحاظ شود.
وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که یک جریان صحیح و رو به رشد برای جایگاهداران و یک جریان صحیح برای توزیع بنزین و گازوئیل و سیانجی در کشور داشته باشیم.
تصویبکننده نهایی کارمزد نیستیم
زنگنه با اشاره به لزوم منطقی کردن کارمزد جایگاهداران گفت: وزارت نفت در این زمینه تصویبکننده نهایی نیست، اما به جایگاهداران اطمینان میدهیم که مسائل را به دقت و پیگیری دنبال میکنیم تا سرانجام شاهد بهبود کیفیت و کمیت در بحث توزیع سوخت در کشور باشیم.
وی تاکید کرد: سطح خدماتی که در جایگاههای عرضه سوخت کشور ارائه میشود، با خدماتی که در جایگاههای عرضه سوخت کشورهای منطقه ارائه میشود، بسیار متفاوت است.
وزیر نفت با اشاره به نقش مستقیم دولت برای قیمتگذاری سوخت گفت: قبول دارم که دخالت در قیمتگذاری سوخت به صورت دستوری و دولتی و نیز نبود تفاوت بین دستمزد جایگاهداران بدون توجه به موقعیت جایگاه، کیفیت سوخت و خدمات ارائه شده در جایگاه از مهمترین مشکلات ما در زمنیه توزیع سوخت است، اما با همه این شرایط باید تلاش کنیم تا در جهت کیفی شدن جایگاهها بهویژه از نظر امنیت، محیط زیست و خدماتی که به مردم میدهیم، تحولی اساسی ایجاد کنیم.
زنگنه با اشاره به رفع برخی مشکلات کامیونداران در سال جاری گفت: امیدوارم سازوکاری ایجاد شود تا مشکلات این قشر به طور کامل برطرف شود و آنها بتوانند دستمزد خود را به موقع دریافت کنند.
وی افزود: اینکه ما هر چه درآمد داریم، به خزانه بریزیم و سپس از سازمان هدفمندی میخواهیم مقداری پول بدهد تا ما مثل یک پیمانکار با جایگاهداران و کامیونداران برخورد کنیم و دستمزد آنها را چند ماه بعد بدهیم، سبب مشکلاتی شده است که باید همکاران ما در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برای آن سازوکاری بیندیشند.
زنگنه با اشاره به وجود سه هزار و ۶۰۰ جایگاهدار و ۸۵ میلیون مصرفکننده گفت: تلاش ما این است که رضایت تولید و توزیع کننده و مصرف کننده جلب شود.
احداث جایگاههای تک تلمبه در کلانشهرها
وزیر نفت یکی از راهحلهای مناسب برای توزیع مناسب خدمات سوخترسانی در سطح شهر تهران را با توجه به افزایش قیمت زمین، احداث جایگاههای تک تلمبه در حاشیه خیابانها خواند و گفت: به صرفه نبودن احداث جایگاه بهویژه در مناطق شمالی شهر سبب شده است تا تعداد جایگاهها در شمال شهر کم شده و این موضوع افزون بر نارضایتی مردم، سبب آلودگی محیط زیست میشود که با احداث جایگاههای تک تلمبه این مشکل برطرف خواهد شد.
وی تاکید کرد: این مشکل گریبانگیر بیشتر کلانشهرهای کشور نیز هست که میتوان آن را با احداث جایگاههای تک تلمبه عرضه سوخت برطرف کرد.
اجرای طرح برند اجتنابناپذیر است
زنگنه با اشاره به اجتناب ناپذیر بودن اجرای طرح ایجاد شرکتهای زنجیرهای توزیع سوخت در کشور گفت: خود جایگاهداران میتوانند در این زمینه با مشارکت یکدیگر سرمایهگذاری کنند.
وی با اشاره به طرح شایعاتی درباره این که این طرح به منظور ارائه فرصتی برای بازنشستگان مطرح شده است، گفت: به هیچ وجه نمیتوانم بپذیرم که بهخاطر عدهای در کشور اسیر یک قالب شویم و اگر ما میخواهیم استاندارد، نظارت، ایمنی و کیفیت لازم را در ارائه خدمات داشته باشیم، باید مطابق با پیشرفت فناوری متحول شویم.
زنگنه با اشاره به این که بخش زیادی از مسئولیت شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران و توزیع سوخت بر دوش جایگاهداران قرار گرفته است، گفت: تلاش میکنیم تا هم منافع مردم را نظر گیریم و هم سود جایگاهداران معقول باشد.
وی با اشاره به افزوده شدن سالانه یک میلیون خودرو و بسیار بیشتر از این موتورسیکلت به زنجیره حمل و نقل کشور گفت: با توجه به چنین شرایطی لازم است که خدمات مطلوبتر و بهتر شود.
به دنبال نظاممند کردن توزیع سوخت در کشور هستیم
وزیر نفت با اشاره به صدور اطلاعیه شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی مبنی بر لزوم استفاده از کارت سوخت شخصی در جایگاههای عرضه گفت: هدف ما از اجرای این طرح نظام دادن به توزیع سوخت کشور است و به هیچ وجه بحث سهمیهبندی و افزایش قیمت بنزین مطرح نیست.
زنگنه با اشاره به سیاست دولت برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوئیل گفت: درباره قیمت سوخت مجلس شورای اسلامی و دولت باید با هم تصمیم بگیرند تا اگر تغییراتی باشد در لایحه بودجه کل کشور لحاظ شود.
وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم که یک جریان صحیح و رو به رشد برای جایگاهداران و یک جریان صحیح برای توزیع بنزین و گازوئیل و سیانجی در کشور داشته باشیم.
تصویبکننده نهایی کارمزد نیستیم
زنگنه با اشاره به لزوم منطقی کردن کارمزد جایگاهداران گفت: وزارت نفت در این زمینه تصویبکننده نهایی نیست، اما به جایگاهداران اطمینان میدهیم که مسائل را به دقت و پیگیری دنبال میکنیم تا سرانجام شاهد بهبود کیفیت و کمیت در بحث توزیع سوخت در کشور باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *