صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

به هر موضوعی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند، واکنش نشان خواهیم داد/ دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در قبال آموزش و پرورش کنیم

۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶:۴۱
کد خبر: ۴۶۷۰۷۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی گفت: به هر موضوعی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند، واکنش نشان خواهیم داد و دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در قبال آموزش و پرورش کنیم.

به گزارش گروه جامعه ، مرتضی نظری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران بخش‌های مختلف ستادی، اظهار کرد: کسب رتبه اول جهان با شش مدال طلا در المپیاد نجوم و اخترفیزیک را تبریک می‌گویم و انشالله پس از بازگشت غرورآفرین دو تیم اعزامی کشورمان، مراسم قدردانی و تقدیر شایسته‌ای از دانش آموزان و مربیان خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه دریک سال گذشته از نگاه‌های سنتی که روابط عمومی را صرفاً بوق تبلیغاتی وزارتخانه می‌دانست فاصله گرفتیم، گفت: تیم روابط عمومی با فعالیت‌های خود نشان داد که تحلیل‌گر و مشاور است و در همین راستا تأکید داشتیم که پرتال اطلاع‌رسانی، آلبوم تصاویر مدیران نیست و با رعایت سه مؤلفه کلیدی خبر یعنی دانش‌آموز، معلم و خانواده اخبار و اطلاع‌رسانی را انجام دادیم که حدود هفتاد درصد اخبار سایت وزارت با همین سه مؤلفه پیش رفته است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: برخی در آموزش‌وپرورش به دنبال اعمال قدرت بالا به پایین هستند و رویکرد غیر تحولی دارند و افزایش قدرت مدرسه را با حفظ جایگاه خودشان در تضاد می‌دانند و برای دوری از این افکار و رفتار در مرکز روابط عمومی، تحول‌گرایانه عمل کردیم و در حال حاضر جوان‌ترین واحد ستادی وزارت آموزش و پرورش، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی است و میانگین سن خدمتی کارکنان مرکز، بیست سال و میانگین تحصیلات کارشناسی ارشداست.

نظری با اشاره به اینکه رویه جدید خبری در سال تحصیلی جاری، پرداختن به مسائل جامعه معلمان است، اظهار کرد: ما و مجموعه تیم رسانه‌ای در اطلاع‌رسانی و اخبار بر روی هر موردی که موقعیت و جایگاه معلم را متزلزل کند واکنش نشان خواهیم داد و باید مطالبه گرانه رویه خبری را پیرامون موقعیت معلم سوق دهیم و دستگاه‌ها را متوجه سهم خود در آموزش‌وپرورش کنیم.

وی تأکید کرد: صداوسیما در قبال آموزش‌وپرورش رفتار دوگانه‌ای دارد به عنوان مثال تلاش معلمان مناطق محروم را به خوبی منعکس می‌کند، اما در جای دیگر خانواده‌ها را با تبلیغات کنکور بمباران می‌کند؛ لذا ما، هم بابت همکاری و همراهی رسانه ملی در انعکاس فداکاری‌های معلمان قدردانی می‌کنیم و هم رفتار تبلیغاتی و بازرگانی صداو سیما را مسئولانه ندانسته و انتقاد داریم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید پروتکل‌های تبلیغاتی را رعایت کنند و تشریفات زائد را حذف کنند و برنامه‌ها طوری مدیریت شود که تبلیغات اضافی در آن نباشد.

نظری با تأکید بر رعایت قوانین دسترسی آزاد به اطلاعات، خاطرنشان کرد: در پرتال‌های اطلاع‌رسانی، اطلاعات ضروری و موردنیاز ذی‌نفعان بارگذاری و منعکس شود و دعوت از خبرنگاران گزینشی نباشد.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در پایان گفت: در یک سال گذشته اتاق فکر‌های فعالی داشتیم که در آن از حضور اساتید حوزه‌های ارتباطات و جامعه‌شناسی استفاده کردیم. مخاطبان ما حق دارند بدانند اعضای هیات امنای سازمان‌ها ونهاد ها‌ی وابسته به آموزش و پرورش چه کسانی هستند و دقیقا عملکرد آن‌ها چیست؟ این حق مخاطبان است که اطلاعات و دسترسی پذیری به آمار‌های دقیق آموزشی برای آنان تسهیل شود.

در ادامه این نشست نجات بهرامی معاون رسانه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی با اشاره به اهمیت پاسخگو بودن مدیران به رسانه ها، تاکید کرد: عدم اطلاع رسانی کافی در موضوعات مختلف می‌تواند زمینه شایعات و اخبار کذب را فراهم آورد و با تمام توان باید زمینه ارتباط مدیران با خبرنگاران را فراهم کنیم به گونه‌ای که در هر زمانی امکان تماس تلفنی و کسب خبر برای رسانه‌ها فراهم باشد.

بهرامی با اشاره به ایجاد لینک انتشار اخبار خوب در پرتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه از زمانی که اقدام به انتشار اخبار خوب کرده ایم متوجه شدیم که خبر‌های امیدوارکننده از فعالیت‌های آموزش و پرورش زیاد است و این اخبار منجر به ایجاد روحیه امیدواری و خودباوری در جامعه آموزش و پرورش می‌شود و می‌تواند منجر به هم افزایی و الگو برداری از سوی همه فرهنگیان شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *