صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پس‌کرانه‌های تجاری سه بندر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره) توسعه می‌یابد

۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۸۹۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:اخیرا به موافقت‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی رسیدیم که موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل با اشاره به توسعه اراضی پس کرانه‌ای بنادر جنوبی کشور بیان کرد: امیدوارم با روابط مناسبی که با اتحادیه اروپا داریم همکاری‌ها روز به روز گسترش پیدا کند.
 
وی در ادامه افزود: ایران دارای ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر سواحل در شمال و جنوب است. حدود ۲۳۰ میلیون تن در سال ظرفیت بنادر تجاری ایران است و در حال حاضر سالانه میزان حمل و نقل دریایی در حدود ۳۰۰ میلیون تن مواد نفتی و غیر نفتی است.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: ایران از نظر ناوگان تحت پرچم، جزو کشور‌های مهم منطقه و جهان محسوب می‌شود و ۱.۱ درصد ناوگان جهانی تحت پرچم را به خود اختصاص داده ایم و جزو ۲۰ کشور اول جهان از این نظر هستیم.
 
راستاد در توضیح روند فعالیت‌های کانتینری در کشور گفت: روند فعالیت‌ها و ارتقای حمل و نقل کانتینری رشد خوبی داشته است و در روز‌های آینده شاهد تجهیز و تکمیل بندر شهید رجایی به ۱۲ جرثقیل گنتری کرین با ۱۰۴ میلیون یورو سرمایه گذاری و همچنین ۱۵ دستگاه RTG هستیم.
 
وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۳ میلیون تن TEU تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی داشتیم، تصریح کرد: در حال توسعه ترمینال ۳ بندر شهید رجایی هستیم و با تکمیل این پایاینه ظرفیت به ۸ میلیون TEU می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اعلام اینکه ایران از دسترسی دریایی مناسب و محدوده بازار جذابی برخوردار است، یادآور شد: ایران در مسیر مهم دالان‌های ترانزیتی منطقه است و همین موضوع بنادر ایران و سایر شقوق حمل و نقل کشورمات را از نظر توسعه ترانزیتی به کشوری مهم تبدیل کرده است.
 
راستاد اظهار کرد: اخیرا به موافقت‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی رسیدیم که موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.
 
وی در خصوص شرایط بندر چابهار بیان کرد: بندر چابهار در منتهی علیه جنوب شرقی ایران بندری است که قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شرق را دارد و حلقه واصلی بین کشور‌های اقیانوس هند و همچنین هند و افغانستان به شمار می‌رود.
 
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تشکیل اولین شورای هماهنگی موافقت‌نامه چابهار، خاطر نشان کرد:به زودی شاهد اپراتور هندی در بندر چابهار خواهیم بود که با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال شروع می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *