صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پایان عملیات اسکن کلیه دفاتر ادارات ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی

۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۰:۰۲
کد خبر: ۴۶۶۳۱۰
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی گفت: در راستای طرح حذف دفاتر سنتی املاک و اجرای قانون کاداستر عملیات اسکن کلیه دفاتر در ادارات ثبت اسناد واملاک استان به صورت کامل در استان صورت پذیرفت.

علی اصغر اسدی مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به مزایای اسکن دفاتر املاک و الکترونیکی شدن خدمات ثبتی گفت: اسکن کلیه دفاتر در ادارات ثبت اسناد واملاک این استان به پایان رسیده است.

وی در این رابطه اظهار کرد: در راستای طرح حذف دفاتر سنتی املاک و اجرای قانون کاداستر و پیرو دستور ریاست سازمان ثبت اسناد واملاک کشور مبنی بر حذف این دفاتر وایجاد دفاتر الکترونیکی، با برگزاری مناقصه و صدور مجوز‌های لازم، عملیات اسکن کلیه دفاتر در ادارات ثبت اسناد واملاک استان به صورت کامل در استان صورت پذیرفت.

اسدی با اشاره به اهمیت و مزایای اسکن دفاتر املاک و تأثیر آن بر سرعت بخشیدن به خدمات ثبتی الکترونیکی تصریح کرد: اجرای این طرح نه تنها یک نیاز بلکه با توجه به استقرار ثبت نوین یک ضرورت بشمار می‌رود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان خراسان شمالی افزود: این اقدام موجبات پیشگیری از دستبرد، جعل، سرقت و باعث شفاف سازی و تسریع خواهد داشت.

وی ادامه داد: بیش از ۲۴۰۰ جلد دفاتر املاک و بازداشتی مشتمل بر یک میلیون و ۱۲۹ هزار برگ در سطح استان با مبلغی بالغ بر ۱۰۰۰ میلیون ریال از محل منابع سازمان متبوع بوسیله شرکت برنده مناقصه اسکن وبه فایل‌های الکترونیکی تبدیل شده وهم اکنون قابل بهره برداری است.

اسدی خاطرنشان کرد: با اتمام عملیات اسکن دیگر نیازی به مراجعه فیزیکی به دفاتر املاک نیست؛ لذا این مهم در پاسخگویی به مکاتبات و مراجعین و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع بسیار موثر خواهد بود.

این مقام قضایی در پایان در خصوص حذف دفاتر موجود در دفاتر اسناد رسمی گفت: هم اکنون تمامی خدمات در دفاتر اسناد رسمی به صورت الکترونیکی ارائه می‌گردد و باید در کمترین زمان ممکن نیز تمامی دفاتر سنتی و دست‌نویس موجود در دفترخانه‌های اسناد رسمی نیز که بالغ بر ۶ هزار جلد بوده اسکن و به فایل الکترونیکی تبدیل ومورد بهره برداری قرار گیرد.


برچسب ها: علی اصغر اسدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *