استفاده از فضای تبلیغاتی مترو برای فرهنگ سازی در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت
به گزارش گروه جامعه ، جلسه مشترک میان شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه و شرکت بهینه سازی مصرف صبح امروز سه شنبه ۱۵ آبان ماه ۹۷ در ساختمان مرکزی شرکت برگزار شد.
حسین طاهری مشاور مدیر عامل و مدیر فرهنگ سازی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: این جلسه در راستای ارتقا فرهنگ بهینه سازی مصرف سوخت و همکاری مشترک با شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه برای استفاده از فضاهای تبلیغاتی ایستگاهای متروی تهران و حومه برگزار شد.
وی تصریح کرد: با توجه به فضاهای مناسب ایستگاهای مترو که روزانه پذیرای مخاطبان زیادی است در تلاش هستیم تا با همکاری شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه گام موثری درجهت فرهنگ سازی در زمینه بیهنه سازی مصرف سوخت برداریم.
در ادامه ساسان کاظمی نژاد مدیربخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: طبق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر و ارتقای نظام مالی کشور که با متروی تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینهسازی مصرف سوخت تکلیف شده است.
وی افزود: د. ر. این طرح، تعداد ۲ هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) اضافه خواهد شد.
کاظمی نژاد در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: در ازای توسعه واگنهای مترو، ما بر اساس مقدار توسعه، کمک مالی خواهیم کرد؛ نحوه محاسبه ما بر اساس نفر سفر است هرچه قدر مترو در این کلانشهرها بتواند نفر سفرهای بیشتری را سرویس دهی کند، شورای عالی اقتصاد به ما اجازه داده است که ۹.۸ سنت دلار آمریکا به ازاء هر نفر سفر به متروی این شهرها پرداخت کنیم.
وی افزود: البته سقف عددی که میتوانیم در مترو سرمایه گذاری کنیم ۲.۶ میلیارد دلار است که ۱.۴۲۵ میلیارد دلار برای تهران و حدود ۱.۲ میلیارد دلار برای سایر کلانشهرها که در بازه زمانی ۱۰ ساله برای تهران و ۱۵ ساله برای کلانشهرها پرداخت میشود.
در پایان این جلسه از ایستگاه تئاترشهر واقع در خط ۴ مترو نیز دیدن کردند تا از نزدیک با ظرفیت ایستگاههای مترو جهت فرهنگ سازی در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت آشنا شوند.
انتهای پیام /