صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید به هاب منطقه تبدیل شود

۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۴۳۲۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید با گسترش ترانزیت به هاب منطقه تبدیل شود، گفت: باید از فرصت سوزی جلوگیری شود.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمد اسلامی اظهار کرد: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باید نگینی در منطقه باشد و پسوند "فرودگاهی" فلسفه وجودی این مجموعه است.

وی ادامه داد: در این بزرگترین مجموعه فرودگاهی، تحقق سهم مسافر و بار در شهر فرودگاهی بر پایه حمل و نقل ترکیبی با محوریت حمل و نقل هوایی باید نصب العین قرار بگیرد و نباید در تحقق اهداف آن درنگ کرد.

اسلامی با اشاره به اهمیت پایبندی به زمانبندی‌ها در تحقق اهداف گفت: اهداف فرودگاه نباید پلکانی و تدریجی محقق شود چرا که به فرموده مولا علی (ع) فرصت‌ها همچون ابر بهاری می‌گذرند، اهداف کیفی و کمی باید در یک زمان‌بندی مشخص به نتیجه برسند، حرکت تدریجی به معنی از دست دادن فرصت‌ها است.

وی افزود: مدل‌های مالی برای سرمایه‌گذاری باید از طریق جذب سرمایه‌ها به روش‌های مختلف اعم از BLT، BOT، BOO یا EPCF پیش گرفته شود تا به تحقق اهداف منجر شود.

ایجاد منطقه آزاد نباید موجب ازدحام شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به لزوم جذب سرمایه در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: جذب سرمایه گذار نیز باید به گونه‌ای باشد تا کلیه اهداف طی زمان بندی‌های صورت گرفته محقق شود تا شاهد شکل گیری یک هاب قدرتمند مسافر و بار در فرودگاه امام (ره) باشیم و توانمندی پیشرفت را روزافزون کنیم.

اسلامی در خصوص مزیت‌های منطقه آزاد در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت:: وجود منطقه آزاد می‌تواند به گسترش رفت و آمد‌ها و افزایش پرواز‌ها کمک شایانی کند و موجب توسعه بخش هوانوردی باشد، اما بارگذاری که اینجا صورت می‌گیرد نباید موجب ازدحام شود.

وی ادامه داد: این مجموعه باید یک اتوبان ویژه نیز داشته باشد که بتواند مسافران را سریع به مرکز شهر هدایت کند، این مسیر باید حول محور اقتصاد یک منطقه که تمرکز بر حمل‌ونقل ترکیبی با محوریت هوانوردی دارد، ایجاد شود.

ضرورت گسترش پرواز‌های ترانزیت

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت گسترش پرواز‌های ترانزیت در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: به موازات ساخت ترمینال سلام باید سرمایه‌گذاری‌های مکمل برای توسعه هوانوردی در این مجموعه نیز شروع می‌شد، وقتی می‌توان حجم جابجایی مسافر را افزایش داد که پرواز‌های کانکشن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگرحجم ترانزیت افزایش یابد می‌توان به رشد مورد نظر دست یافت، حجم ترانزیت نیز با داشتن برنامه‌های پابرجا، مداوم و باکیفیت و برخورداری از خدمات جامع و مکمل افزایش می‌یابد.

اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی برای آغاز پرواز‌های داخلی در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: اتصال پرواز‌های داخلی به ترمینال یک کار ارزنده‌ای است که باید صورت بگیرد و همزمان با افزایش زیرساخت‌ها باید سطح خدمات نیز افزایش یابد.

اسلامی گفت: دولت ارائه کننده خدمات نیست بلکه باید با شناسایی محرک‌های اقتصادی را شناسایی کرده و فرصت آفرینی کند، که بخش خصوصی با استفاده از این فرصت‌ها بتواند نقش خود را در توسعه ایفا کند.

اهمیت استفاده از نقدینگی موجود در جامعه برای انجام پروژه‌ها

وزیر راه و شهرسازی بر اهمیت جذب نفدینگی موجود در کشور برای اجرای پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: نقدینگی قابل ملاحظه‌ای در اختیار جامعه است و با استفاده از آن می‌توان پروژه‌های بزرگی در کشور اجرا کرد، مهم است که مزیت‌های این پروژه‌ها شناسایی و معرفی شود تا بتوان بهترین سرمایه‌گذاران را انتخاب کرد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید بتوانند بتوانند در زمان‌بندی‌های مقرر اهداف را دنبال کنند و ما بتوانیم شاهد شکل‌گیری یک هاب قدرتمند مسافری و باری در منطقه باشیم.

اسلامی افزود: منطقه آزاد در این مجموعه کسب و کار‌هایی را به وجود می‌آورد که حول محور شهر فرودگاهی خواهد بود و می‌تواند مزیت‌هایی را ایجاد کند که به رونق رفت‌وآمد و توسعه هووانوردی به معنای کامل کلمه منجر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *