صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تشریح فرآیند قیمت گذاری خودرو

۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۵۵
کد خبر: ۴۶۴۱۰۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت‌های خودروساز و یا مصرف‌کنندگان و صرفاً بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده و اسناد و مدارک مثبته، وفق ضوابط عمومی قیمت‌گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و با رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت می پذیرد.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از شاتا، وحید منایی گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز و یا مصرف کنندگان، صورت می پذیرد.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با استناد به ابلاغیه شماره 169756/60 مورخ 27 شهریورماه سال جاری در رابطه با دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو توسط وزیر صنعت ،معدن وتجارت و رییس کارگروه تنظیم بازار، بیان کرد: قیمت خودرو پس از بررسی و محاسبه قیمت تمام شده توسط این سازمان بر مبنای مستندات مالی حسابرسی شده و مرتبط با تولید هر خودرو در کمیته خودرو مطرح و برای تأیید و تصویب به کارگروه تنظیم بازار منعکس می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ یک از کارکنان این سازمان نقش و کرسی در هیئت مدیره شرکت های خودروساز ندارند، گفت: بررسی قیمت تمام شده خودرو در این سازمان بدون لحاظ منافع یکسویه شرکت های خودروساز و یا مصرف کنندگان و صرفاً بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده و اسناد و مدارک مثبته، وفق ضوابط عمومی قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها و با رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان صورت می پذیرد و این موضوع در قالب یک نظریه کارشناسی و محاسباتی طرح می شود که باید جانب انصاف، عدالت و بی طرفی در آن بر اساس واقعیات و اعداد و ارقام رعایت شده باشد.

منایی در ادامه افزود: بدیهی است متعاقباً، کارگروه تنظیم بازار بر اساس منافع، مصالح و ملاحظات تنظیم بازار نسبت به چگونگی اعمال و پیاده سازی قیمت های جدید،تصمیم خواهدگرفت.

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مقایسه شرایط فعلی با سال 1391و متهم کردن این سازمان را به حفظ منافع تولیدکنندگان، مربوط به حدس و گمان شخصی برخی افراد دانست و خاطر نشان کرد: اساساً قیمت های فروش خودروسازان در اسفند ماه سال 1391 نیز بر اساس ضوابط قانونی وقت راساً توسط خودروسازان تعیین و اجرا شده و موضوع تعیین قیمت دو برابری توسط این سازمان در مقطع زمانی یاد شده به هیچ وجه صحت ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *