صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول ضروری است

۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۷۴۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، افق پیش روی صنعت متانول را در ایران روشن خواند و بر ضرورت ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصاد ، سیدرضا نوروز زاده در دومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران با اشاره به راه اندازی واحد‌های جدید متانول در کشور، حمایت همه جانبه خود را از جنبه تامین خوراک این مجتمع‌ها با توجه به منابع گازی غنی موجود اعلام کرد.

وی با اشاره تحریم‌های پیش رو، ایجاد کنسرسیوم واحد در حوزه متانول را ضروری خواند و لزوم تاسیس کنسرسیوم‌های مشابهی را برای دیگر محصولات پتروشیمی و به صورت تخصصی لازم دانست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان الزام شرکت‌ها به همگرایی در شرایط کنونی و آینده، طرح‌های در حال ساخت را به استفاده از فناوری‌های روزآمد تشویق و ابراز امیدواری کرد که صنعت پتروشیمی کشور با تکیه بر توان مهندسی داخلی، بتواند جایگاه مناسب خود را در این صنعت کسب کند.

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز، ضمن تاکید بر الزام داشتن سند راهبرد مدون و روزآمد و در عین حال اهتمام به انجام برنامه‌های آن و به‌کارگیری سیاست‌های حمایتی برای عبور از شرایط پیش رو، به ضرورت ایجاد تشکل‌های یکپارچه شرکت‌های پتروشیمی کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که شرکت‌های تولیدکننده روی بازار متمرکز می‌شوند سیاست‌های بازرگانی شرکت‌های تولیدی باید بسیار هماهنگ و مناسب با شرایط گوناگون طراحی شده باشد.

وی ایجاد کنسرسیومی را در این زمینه الزامی دانست و افزود: این کنسرسیوم حتی می‌تواند در تعیین قیمت‌های جهانی متانول نیز موثر باشد.

 دومین سمینار تولیدکنندگان متانول ایران به منظور ایجاد اتحاد، همکاری و مشارکت هرچه بیشتر شرکت‌های تولیدکننده و طرح‌های متانول با محور‌های بررسی شرایط عرضه و تقاضا در بازار فروش صادراتی و عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت متانول، پیش بینی شرایط آینده بازار متانول و عوامل موثر بر آن، بررسی عملکرد رقبای خارجی و تأثیر ورود شرکت‌های تولید کننده جدید بر بازار، بررسی تازه‌ترین پیشرفت‌های فناوری، فنی و تولیدی متانول، همکاری‌ها میان تولیدکنندگان در حوزه عملیات کالا، بررسی زمینه‌های همکاری در حوزه‌های بازاریابی، فروش، حمل و نقل و لجستیک بر بازار به صورت کلی و تولیدکنندگان ایران به‌صورت ویژه، برگزار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *