سهم ٥٤ درصدی بخش خصوصی در تامین مالی حوزه ریلی
معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن گفت: برای تحقق اهداف شبکه حمل و نقل ریلی نیاز به همکاری ٥٤ درصدی بخش خصوصی است که در کنار آن ٤٦ درصد همکاری راه اهن و بخش خصوصی صورت میگیرد.
وی افزود: امروزه سیستم حمل و نقل یکپارچگی و انسجام را ندارد و یک سفر ایمن کم هزینه را برای مسافرین ارائه کنند و در کشور ما هزینه لازم در این باره صورت نمیگیرد.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن تصریح کرد: ترکیب مدهای مختلف حمل و نقل و ارتباط بین انها لازمه یک سیستم حمل و نقل پایدار است و باید شرایط ریل را در نظر گرفت ولی در حال حاضر با امار واقعی فاصله زیادی داریم.
بیرانوند افزود: در بخش بار ١٢ درصد و مسافر ٨ درصد سهم دارد و با توجه به قرار گرفتن بین خطوط شرق و غرب است، رقم با استعدادهای راه ان مطابقت ندارد و راستای توسعه ان اقدامات موثری صورت گرفت و سهم راه اهن تا ١٤٠٠ در بخش مسافر باید به ٢٠ درصد برسد.
وی توضیح داد:ما برای تحقق اهداف ٥٤ درصد بخش خصوصی همکاری کند و ٤٦ هم همکاری راه اهن و بخش خصىوصی صورت گیرد و در بخش زیر بنا بالغ بر ٢٠ میلیارد یورو سرمایه گذاری لازم است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن گفت: در بخش زیر بنا و رو بنا جذابیت بیشتری برای بخش خصوصی دارد و به علاوه بخش برای و تعمیر و تدارک نیز بخش خصوصی نقش فعالی داشته است و در تلاش برای توسعه نقش این بخش هستیم.
بیرانوند اظهار مرد: توسعه قطارهای گردشگری با همکاری بخش خصوصی صورت میگیرد که یکی از این مسیرها تهران-شمال است که بخش خصوصی سهم پر رنگی در توسعه ان داشته است.
وی گفت: در گام اول پروژههای اقتصادی شده، در گام دوم ریسک کاهش یافته و در گام نهایی تامین مالی از طریق بخش خصوصی محقق شده است که این اقدامات کلی راه اهن برای توسعه حمل و نقل ریلی و رسیدن به اهداف است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی راه آهن اظهار کرد: میزان مصرف سوخت ریل نسبت به جاده ٧ درصد است و این عدد بزرگی است و با در نظر گرفتن این امار بخش ریلی بهترین مکان برای سرمایه گذاری است.
خبر در حال تکمیل...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *