صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جلسه تشریح و تببین فرآیند نوین ثبت و اقدام دربستر سامانه سامع برگزار شد/ کاهش زمان، هزینه و سرعت در برقراری ارتباط با استفاده از سامانه سامع

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷:۰۴
کد خبر: ۴۶۰۸۲۳۶
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: رویکرد جدیدی را با استفاده از سامانه سامع در پیش گرفته‌ایم تا هر شخصی را که در قوه قضاییه کار و درخواستی دارد به سمت این سامانه سوق دهیم زیرا در سامانه سامع دیگر مکاتبه‌‌ای وجود ندارد و سازمانهای مربوطه با اختیاراتی که دارند به متقاضی پاسخ می‌دهند.

خبرگزاری میزان - جلسه توجیهی به منظور تشریح و تببین فرآیند نوین ثبت و اقدام دربستر سامانه سامع با حضور علی اصغر رفاهی مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و همکاران ستادی و معاونت های تابع قوه قضاییه برگزار شد.

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در ابتدای این جلسه ضمن تشکر از رئیس قوه قضاییه و رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عنایت ویژه‌ای به بحث ارتباطات مردمی و حل مشکلات مردم را دارد و پیگیر هستند این موضوع هرچه بهتر پیشرفت کند.

وی افزود: سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان عالی قضایی تاکید کردند که ارتباط با مردم تقویت شود همچنین در بند ۶ ابلاغ به رئیس قوه قضاییه نیز به ارتباط با مردم و خدمت‌گزاری هرچه بیشتر تاکید داشتند.

رفاهی عنوان کرد: جلسه امروز بنا به دستور رئیس قوه قضاییه که تاکید کرده‌است ارتباط مردمی را هدفمند و هوشمندسازی کنید همچنین با توجه به برنامه تحولی قوه قضاییه تشکیل شده است تا با کمک یکدیگر بهتر از گذشته خدمت رسانی کنیم.

مدیر کل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه گفت: در جلسه امروز همکاران ستادی و معاونت ها حضور دارند و هفته آینده همایش کشوری با تمامی استان‌ها را برگزار می‌کنیم.

رفاهی اظهار کرد: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در بحث سامانه سامع کمک‌های بسیار به مرکز ارتباطات مردمی داشته است.

وی افزود: ارتباطات مردمی قوه قضاییه درخواست‌های مردم را به چهار صورت؛ مراجعه حضوری، سفر و بازدیدهای رئیس قوه قضاییه، از طریق پست و اتوماسیون دریافت و هر درخواست مردمی را سه کارشناس به لحاظ اتقان کار کارشناسی می‌کند.

مدیر کل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در ادامه گفت: باید خوب شنیدن درخواستهای مراجعه‌کنندگان را در سازمان، معاونت‌ها و استانها باب کنیم تا اگر متقاضی حقی دارد به حقش دست یابد و اگر حقی ندارد توجیه شود.

رفاهی عنوان کرد:‌ یکی از اهداف سال آینده مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه این است که آمار ملاقات‌های روسا و معاونت‌های سازمانها را به رئیس قوه قضاییه ارائه دهیم و در حال حاضر هر ماه ملاقاتهای رئیس دادگستری‌ها و دادستانهای استان ها را ارائه می‌کنیم.

وی افزود: در این مرکز در روز متوسط ۲۵۰ نامه ارسالی و ۲۵۰ نامه دریافتی داریم که این امر موجب زمان بر شدن کار ها می‌شود بنابراین رویکرد جدیدی را با استفاده از سامانه سامع در پیش گرفته‌ایم تا هر شخصی را که در قوه قضاییه کار و درخواستی دارد به سمت این سامانه سوق دهیم زیرا در سامانه سامع دیگر مکاتبه‌‌ای وجود ندارد و سازمانهای مربوطه با اختیاراتی که دارند به متقاضی پاسخ می‌دهند.

رفاهی گفت: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در سامانه سامع برای معاونت هر سازمان یک نفر و برای هر استان نیز یک نفر را تعریف کرده تا دیگر مکاتبه‌ای صورت نگیرد و درخواست های متقاضیان پس از کارشناسی در کارتابل مربوطه قرار می‌گیرد.

در ادامه جلسه توجیهی به منظور تشریح و تببین فرآیند نوین ثبت و اقدام در بستر سامانه سامع نحو استفاده از درگاه یکپارچه ارتباطات مردمی قوه قضاییه (سامع) تشریح شد و همکاران ستادی و معاونت های تابع قوه قضاییه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *