صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تسهیل امور و تسریع در خدمت، حق مردم است/تعامل و همراهی بین بخشی گام اساسی برای آسان کردن خدمات

۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۶۰۴۷۳
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: بالاترین نیاز و درخواست مردم، سهولت و دسترسی آسان به خدمات و سرعت بیشتر در تشریفات اداری است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، حجت اسدی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد در جلسه شورای قضایی استان یزد، گفت: بالاترین نیاز و درخواست مردم، سهولت و دسترسی آسان به خدمات و سرعت بیشتر در تشریفات اداری است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان یزد افزود: مردمی که به ما مراجعه می‌کنند مُحق هستند که خدمات را با بهترین کیفیت و سریعترین روش و آسانترین شکل آن دریافت کنند.

اسدی تصریح کرد: می‌توان در سایه همکاری و تعامل بین دستگاهی از بسیاری از تردد‌های بین ادارات مردم کاست و اخذ خدمات برای مراجعین را با صرف جویی بسیار در وقت و هزینه همراه کرد.

این مقام قضایی یادآور شد: امروز بسیاری از امور مرتبط با ثبت شکایات با صرف وقت کمتر از ۳۰ دقیقه از طریق دفاتر خدمات الکترویک قضایی قابل انجام است که در گذشته این فرایند در زمانی حدود ۴ تا ۵ ساعت در شلوغی ساختمان‌های دستگاه قضایی انجام می‌شد.

وی گفت: برخی از برون سپاری‌های امور مرتبط با دستگاه قضایی، باعث شده تا مراجعه کننده در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب با امکانات رفاهی بسیار خوب حضور یابد و در کنار دریافت مشاوره رایگان حقوقی، امور خود را پیگیری نماید.

معاون آمار و فن آوری اطلاعات دادگستری استان یزد، تلاش در به حداقل رساند حضور مراجعه کنندگان به دستگاه قضایی را هدفی ارزشمند در جهت رفاه حال مردم ذکر کرد و بیان داشت: باید با استفاده از زیر ساخت‌های فن آوری و برون سپاری برخی از وظایف دستگاه قضایی به بخش خصوصی، به گونه‌ای برنامه ریزی کرد تا ارباب رجوع دادگستری فقط در موارد خاص اجتناب ناپذیر در دادگستری حضور یابد.

اسدی تلاش برای رفاه مردم و آرامش و آسایش جامعه را تلاشی مقدس و متعالی دانست و ابراز داشت: برای حذف برخی از ارجاعات فیزیکی مراجعین به ادارات و نهاد‌های مختلف ضمن ایجاد زیر ساخت‌های فنی و کاربردی در دادگستری در مواردی حتی بیش از ۷۰ بار نامه نگاری و پیگیری تا حصول نتیجه صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: بسیاری از امور را می‌توان با تعامل و همراهی بین بخشی و بین دستگاهی برای مردم چندین برابر آسانتر و ارزانتر کرد اگر نگاه به این مسئله از کش و قوس‌های اداری خارج و به عملیاتی شدن برسد.


برچسب ها: یزد شورای قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *