واکنش شرکت «آتا» به ماجرای هواپیمای تیم ملی
این نگاه ملی، طی ماههای منتهی به جام جهانی، با تمام دغدغههای موجود برای تیم، به یک آبروداری ملی ختم شد. به این معنا که هواپیمایی آتا، برای جلوه بصری بهتر، هواپیمایی که برای پروازهای تیم ملی فوتبال اختصاص داده بود را منقش به طرح ویژه بدنه نمود. این حرکت، باعث شد حضور ایران در مسکو بازتاب جهانی یافته و به یک اقدام ملی قابل تقدیر تبدیل شد.
این روزها این خدمت که فارغ از رنگها و با نگاه ملی انجام شد، توسط رسانههایی با امیال رنگی به علامت سوال تبدیل شده و انگاری که این شرکت هواپیمایی یک فروند هواپیما را تقدیم فدراسیون فوتبال نموده است. معنای بدیهی این اقدام مصداق «آمدیم ثواب کنیم، کباب شدیم» شد.
یعنی در فضایی که نیاز داشتیم، آتا خوب بود، وقتی نیاز برطرف شد آتا به دلیل اینکه یک مجموعه تجاری بوده و باید از پروازهای خود کسب درآمد کند، بد شد. سکوت فدراسیون فوتبال هم در این ارتباط باعث تعجب است، نهاد رسمی که سکوتش در جهت منافع رسانههایی با علایق رنگی است. به معنای بهتر به جای تشکر از این اقدام ملی اینروزها به زعم عدهای آتا بدهکار شده است.