صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اجرای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین مانع پروژه منزوی‌سازی ایران می‌شود

۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴:۳۰
کد خبر: ۴۵۹۹۷۰۴
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: اجرایی شدن سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین به خنثی سازی سیاست ضدایرانی برخی از کشورهای غربی کمک خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خانه ملت، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در رابطه با اهمیت تسریع در مسیر اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین، گفت: امروزه به دلیل اعمال تحریم ها از سوی غربی ها خصوصا آمریکایی ها شاهد محدودیت در مناسبات اقتصادی هستیم اما اجرای این سند همکاری مشترک می‌تواند محدودیت‌ها را خنثی کند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع چینی ها در حال دستیابی به قدرت برتر اقتصادی در دنیا هستند و این بر خلاف سیاست های ایالات متحده است لذا همکاری طولانی مدت آنها به ایران می تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه سند همکاری 25 ساله دو کشور از حیث سیاسی نیز دارای اهمیت است، ادامه داد: به عبارتی برخی کشورها در تلاش هستند جمهوری اسلامی را در انزوا قرار دهند و اجازه ندهند کشورها با ایران مراودات خود را توسعه دهند لذا اجرایی شدن این امر به خنثی سازی سیاست ضدایرانی مذکور نیز کمک خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه حوزه تولید در کشورمان نیازمند تزریق سرمایه است که بر اساس این سند همکاری چینی ها می توانند در این عرصه ظرفیت خوبی را ایجاد کنند، افزود: در واقع پروژه های کلان اقتصادی وجود دارد که اجرای مشترک آنها برای هر دو کشور سودآور است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک تسریع در مسیر اجرای سند همکاری ۲۵ ساله میان ایران و چین دارای اهمیت ویژه ای است و در این مسیر باید موانع برطرف شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *