صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تعامل اولیاء و مربیان موجب کاهش تعارض در شیوه‌های تربیتی می‌شود/ تعامل مدرسه و والدین باعث شکوفایی استعداد‌ها و سرمایه‌های عظیم کشور می‌شود

۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶:۵۷
کد خبر: ۴۵۹۹۶۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه و خانواده دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان است و هم راستا نبودن شیوه‌های تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

به گزارش گروه جامعه ، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان به مناسبت روز اولیاء و مربیان در مدرسه با تاکید بر تاثیر روابط مستمر والدین با مدرسه در اعتلا و پیشرفت دانش آموزان اظهار داشت: مدرسه به عنوان دومین مامن فرزندان که روزانه حدود هشت ساعت از وقت بچه‌ها در این کانون سپری می‌شود می‌تواند با همکاری، مشارکت و همفکری والدین و مسئولان مدرسه در تامین بهداشت روانی جوانان و نوجوانان تاثیرگذار باشد.

تاریخی، مدرسه و خانواده را دو نهاد مهم در تربیت دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: هم راستا نبودن شیوه‌های تربیتی تاثیرات سویی در دانش آموزان خواهد داشت و هم راستایی این دو نهاد در تربیت دانش آموزان از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین ضرورت دارد برای شکوفایی استعداد‌ها این سرمایه‌های عظیم کشور تعامل تنگاتنگی بین مدرسه و والدین برقرار شود

وی با اشاره به حساسیت و ویژگی‌های منحصر به فرد کودکان و نوجوانان، آنان را در زمره جمعیت‌های آسیبت پذیر دانست و گفت: برای حفظ سلامت خود و فرزندان باید از یکسری از اصول پیروی نمایند و توجه داشته باشیم که انسان‌ها با یکدیگر متفاوت هستند و نمی‌توان یک نسخه واحد برای تربیت فرزندان ارایه داد.

وی گفت: این تفاوت در شیوه تربیتی موجب ایجاد تعارض در دانش آموزان می‌شود و مواجه دانش آموزان با دوگانگی یا چندگانگی تربیتی بدترین اتفاق است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: مدرسه و خانه به تنهایی نمی‌توانند در اعتلای فکری و اخلاقی دانش آموزان تاثیرگذار باشند مگر آنکه به یک مرکز تربیتی و آموزشی با سیاست‌های همگام مبدل شوند و این امر با برگزاری و تعامل انجمن‌های اولیاء و مربیان تحقق می‌یابد.

تاریخی تبادل نظر بین مربیان و والدین در خصوص آموزش و مسایل تربیتی بچه‌ها در راستای یکسو شدن روش‌های تربیتی را ضروری دانست وخاطرنشان کرد: انجمن اولیاء و مربیان هیات منتخبی شامل پدران، مادران، دانش آموزان و مربیان مدرسه هستند که اهداف مشترکی را مد نظر دارند و از هیچ تلاشی برای پیشبرد امور آموزش و پرورش دانش آموزان دریغ نمی‌نمایند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: دو نهاد خانه و خانواده زمانی می‌توانند رسالت آموزشی و تربیتی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که با ویژگی‌های بچه‌ها آشنا باشند بنابراین شناخت مسایل تربیتی
نیازمند شناسایی ویژگی‌ها و خصوصیات دانش آموزان است و این امر نیز تعامل هر چه بیشتر والدین و مربیان ضروری می‌نماید.

 انتهای پیام /


برچسب ها: تاریخی دبیر کل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *