رئیس کل دادگستری یزد:ملاقاتهای عمومی ملاک ارزیابی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است
خبرگزاری میزان - غلامعلی دهشیری در نشست قضات محاکم بدوی یزد با شورای معاونان دادگستری استان، اظهارکرد: گرچه یک مقام قضایی بلحاظ ورودی پرونده و وقت های رسیدگی، از نظر وقت و زمان در مضیقه است، اما تا سرحد امکان باید تلاش کند تا با توجیه و اقناع مراجعان را با رضایت بدرقه کند.
وی با اشاره به برنامه های روتین و به نوبت ملاقات مردمی در دادگستری استان یزد و محلهها و حوزه های قضایی، گفت: برنامه ملاقات عمومی مدیران ارشد قضایی یک ملاک ارزیابی خوب برای شناسایی میزان رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی است.
رئیس کل دادگستریاستان یزد افزود: یک مقام قضایی بر اساس ادله، مستندات، لوایح و دفاعیات اقدام به صدور رأی می کند، اما باید در حد اقتضای زمان و شرایط، مراجعان را نسبت به حکم صادره و قوانین و مقررات مربوطه توجیه و آگاه کند.
دهشیری تصریح کرد: دادگستری مرجع تظلم خواهی افراد و امید آنان به عدالت است بنابراین باید در عین اجرای عدالت به افزایش احساس عدالت در مراجعان نیز توجه کرد.
رئیس کل دادگستری استان یزد، با تاکید بر حفظ کرامت انسانی و تکریم ارباب رجوع، گفت: قاضی باید شنونده خوب و سنگ صبور مراجعان باشد.
در پایان این نشست پس از شنیدن دغدغه و مسائل مدنظر قضات محاکم بدوی و ارائه پاسخ های مرتبط از سوی معاونان دادگستری استان یزد، از 4 نفراز قضات برگزیده دادگستری شهرستان یزد تقدیر شد.
بیشتر بخوانید:
۲۱۲ زندانی استان یزد با پابند الکترونیک آزاد شدند
انتهای پیام/