صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

امداد: تله‌کابین توچال رکورد زد/ استانداردهای بین‌المللی فدراسیون‌های جهانی را داریم

۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶:۰۰
کد خبر: ۴۵۷۹۳۷۱
دسته بندی‌: ورزشی ، سایر حوزه ها
مدیر عامل مجموعه تفریحی، ورزشی توچال گفت: این‌جا استانداردهای بین‌المللی فدراسیون‌های جهانی را دارد و در بازدید اخیر، این گواهی‌نامه تمدید شده و پیست توچال تاییدیه گرفت.

خبرگزاری میزان - نشست خبری روح‌الله امداد، مدیر عامل مجموعه تفریحی، ورزشی توچال از ساعت ۱۰ صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

وی در آغاز صحبت‌هایش ضمن تسلیت به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*در شرایط فعلی که رسانه‌های معاند و ضد انقلاب دنبال تزریق حس ناامیدی در جامعه بودند، می‌توانیم در کنار هم با نشان دادن اتفاقات خوب و به تصویر کشیدن شور و نشاط بین مردم به جهانیان ثابت کنیم شرایط کشور خوب و آرام است‌. بیش از ۴ میلیون نفر در طول سال از مجموعه توچال استفاده می‌کنند. روزهای پنجشنبه و جمعه شور و نشاط خوبی در این مجموعه بین مردم هست و این برخلاف تصور و اعلام دشمن است که همه در غم و ناراحتی هستند. جمعه ۲ هفته پیش، رکورد فروش تله‌کابین را زده‌ایم. وظیفه رسانه‌ها و همه مسئولان این است که اخبار خوب را هنرمندانه منتشر کنند.

*مباحث اقتصادی به کشورمان آسیب زده و باید به صنعت گردشگری در این باره توجه شود. توچال اگر به خوبی به مردم کشور و سایر ملت‌ها معرفی شود، قدم مهمی را در احیای اقتصاد برداشته‌ایم. کشورهای حوزه خلیج‌فارس در حال ایجاد ترین‌ها در کشورشان هستند، اما ما این ترین‌ها را داریم. طولانی‌ترین خط تله‌کابین مستقیم به طول ۱۵ کیلومتر در توچال است و نزدیک‌ترین پیست به پایتخت و یکی از مرتفع‌ترین هتل‌ها هم همین‌جاست. در مجموعه خودمان ۳ درجه دمایی متفاوت داریم؛ ایستگاه اول ۵+، ایستگاه پنجم صفر و ایستگاه هفتم ۷- هستند. در بهار ۲ فصل متفاوت در مجموعه داریم.

*نظر دیپلمات‌ها و سفرا درباره استفاده از توچال بسیار جالب‌توجه بوده. استفاده‌های مکرری بین سران خارجی در توچال داریم. اتفاقات اخیر طی ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این تغییرات را انجام داده‌ایم. طی یک سالی که هستیم؛ اگر عملیات زیربنایی بخواهیم انجام بدهیم از تیر تا مهرماه فرصت داریم. همه اتفاقات در بازه زمانی کوتاه و کار مجاهدانه انجام شده.

*در کشورمان چندین پیست فعال بین‌المللی داریم، اما این‌جا استانداردهای بین‌المللی فدراسیون‌های جهانی را دارد و در بازدید اخیر، این گواهی‌نامه تمدید شده و پیست توچال تاییدیه گرفت.

*در 2 هفته گذشته بیش از ۷۵۰۰ نفر از خطوط‌مان استفاده کردند. در عملیات نوسازی عمرانی، مکانیکال و التکریکال کار کرده‌ایم. ۱۰ کیلومتر کابل با ظرفیت مهندسین داخلی تعویض شده و برای افزایش ایمنی خطوط، تمام سیستم‌های کنترلی را به سیستم جدید هوشمند مجهز کردیم. برای انجام این کار نیاز به زیرساخت داشتیم و زیر تمام دکل‌ها حفاری برای کارگذاری کابل مخابراتی انجام شده است. تعویض و تعمیر گیربکس‌ها هم اتفاق بعدی بوده که رخ داده و الکتروموتورهای خطوط از بهترین‌های دنیا خریداری و نصب شده است. تمام ترمزها تعویض شده و چرخ‌های محرک را هم تغییر داده‌ایم. برای فصل آتی در تلاش برای بهبودسازی ایستگاه‌های دیگر هم هستیم.

*در حوزه عمرانی هم کف تمام ایستگاه‌ها به‌جز ۲ عرشه، چوبی بودند که اگر آتش می‌گرفت، امکان اطفای حریق نداشتیم. تمام آن جمع شده و عرشه فولادی - بتنی ریختیم. از لایه محافظ پلی‌اورتان هم برای محافظت از بتن بهره گرفته‌ایم. همیشه در ایستگاه ۷ بحران داشتیم چون ظرفیت ۵۰ نفر را داشته، اما با توجه به شناسایی گلوگاه‌ها، این را به ۳۰۰ نفر ارتقا دادیم و ایستگاه ۵ هم به ۱۴۰۰ نفر افزایش یافته است. این ایستگاه محل تلاقی کوه‌نوردان مختلف هم هست که در روزهای جمعه حجم زیادی مسافر داریم و همه داخل ایستگاه جا شده‌اند. سیستم گرمایشی هم اصلاح شده که مشکلی نداشته باشیم. امکانات ایستگاه محدود بوده و سرویس‌های بهداشتی، کافه، نمازخانه و امکانات مختلفی به ایستگاه ۵ اضافه شده است. ایستگاه ۵ زیباترین ایستگاه کشور ماست و از حلبی‌آباد به یک ایستگاه در شأن مردم تغییر کرده.

*سرمایه‌گذاری ما از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و مدیران بالادستی به توسعه‌های دیگر هم دستور داده‌اند. بحث نمای ایستگاه‌ها هم یکی از این بحث‌ها بوده که در ادامه اضافه شده است. به لحاظ اقتصادی اگر بخواهیم قیمت‌گذاری را واقعی کنیم؛ این سرمایه‌گذاری اقتصادی می‌شود، اما چون می‌خواهیم عموم مردم از امکانات بهره بگیرند، تمام امکانات در اختیارمان را زیر قیمت برای مردم می‌گذاریم. مقایسه قیمت ما با سایر خطوط هم خیلی پایین‌تر است. توجیه برای واقعی کردن قیمت‌ها داریم اما اکنون مجموعه ما زیان‌ده نیست. در جلسه روز گذشته هلدینگ تصمیماتی برای توسعه خطوط تله‌کابین انجام شده است.

*نزدیکی ما به شهر مزیت ماست. از تجریش تا این‌جا ۱۵ دقیقه است و پس از ۴۰ دقیقه به پیست می‌رسید. پیست ما به‌خاطر شیب مناسب و عرض بسیار خوب یک پیست آموزشی خیلی خوب است. ۲ دستگاه تله‌اسکی طراحی کردیم و به یک پیست دیگر فروختیم. ترافیکی در استفاده از دستگاه‌ها داریم و امسال هم به طول ۶۷۰ متر یک دستگاه دیگر اضافه شده است.

*با توجه به این که عضو هیات رئیسه فدراسیون اسکی هم هستم، ما خودمان را بازوی اجرایی فدراسیون و کمک این فدراسیون می‌دانیم. انتخابی المپیک سال گذشته در توچال برگزار شد و در رویدادهای مختاف کنار فدراسیون بوده‌ایم. در فصل تابستان هم مسابقه برگزار کرده‌ایم و چند مسابقه بین‌المللی هم در فصل آتی خواهیم داشت.

*با تمام توان فریاد می‌زنیم، اما برد صدای ما اندازه‌ای دارد. باید از این ظرفیت برای کارهایی که کرده‌ایم استفاده کنیم. در تلاش هستیم که خدمات مناسبی را ارائه بدهیم اما این نیاز دارد که رسانه‌ها به ما کمک کنند. به دنبال تبلیغ برای کسب مشتری نیستیم و می‌خواهیم این مجموعه را به مردم بشناسانیم. درباره اسکی و تنیس خیلی‌ها فکر می‌کنند ورزش گرانی هستند، اما ما به شکلی نرخ‌گذاری کردیم که عموم مردم استفاده کنند. برای استعدادیابی و استفاده افراد کم‌توان ولی علاقه‌مند هم شرایط خوبی درنظر گرفته‌ایم.

*سهام‌دار ما با توجه با نگاهی که در برنامه‌ها دارد، تدابیر و مصوبات خوبی را اندیشیده و به ما در راستای افزایش سرمایه کمک کرده تا بازسازی و نوسازی انجام بدهیم. سایر مجموعه‌ها الان ورودی می‌گیرند، اما ما این مسائل را نداریم و طی ۱۸ کیلومتر مسیر کوه‌نوردی، خدمات رایگانی داریم. لوله‌کشی آب سراسری نداریم و همه این‌ها توسط ظرفیت مجموعه صورت می‌گیرد. در قبال این هزینه‌ها عدد خاصی دریافت نمی‌کنیم. نگاه سهام‌دار ما استفاده عموم است و کمک کرده که به این جا رسیده‌ایم.

*آقای ماجد راشد بازدیدی از توچال داشته و میزبانی جام جهانی پارااسکی به این مجموعه در اسفندماه داده شد، اما ظاهرا یک تغییر زمانی داریم. با حضور ۵۵ کشور این مسابقات به توچال واگذار شده، اما در تاریخی دیگر.

*بارش‌هایی که امسال داشتیم، بسیار کم بوده و در پایین‌دست بارش بیش‌تری داشتیم. همین که حجم برف کافی را نداشتیم، باعث دیرتر باز شدن پیست شده. الان در یک جاهایی حتی در ایستگاه ۷ هم برف کمی داریم. علت بازگشایی دیرهنگام بحث بارش‌ها بوده است.

*به جهت پرتحرک بودن رشته اسکی و احتمال بالای برخورد و خطرات، در هر فصل آسیب‌دیدگی داشته‌ایم، اما اینکه منجر به ضایعه‌ای بشود، نبوده. فقط چند سال قبل یک ضایعه نخاعی پیش آمده بود که آن هم خارج از تایم و آموزش بوده. با توجه به الزامات اسکی، تذکرات لازم را می‌دهیم و حادثه جدی نداشته‌ایم. بیش‌تر حوادث برای کوه‌نوردی بوده؛ سال گذشته کشته‌های حوادث جوی توچال به صفر رسید.

*سال گذشته ستادی را راه‌اندازی و فعال کردیم تا از حوادث پیشگیری شود. تعدادی از کوهنوردان حرفه‌ای را در مبادی ورودی قرار دادیم و اخطارهایی داده شده، اما ۵۷ عملیات امداد و نجات داشتیم که کاهش جدی نسبت به سال ۹۹ داشته است. این ارتفاعات می‌توانند قتل‌گاه باشند، این طبیعت از یک موقعیت به بعد می‌تواند وحشی باشد. باید هشدارهای صعود را جدی بگیرند.

انتهای پیام/


برچسب ها: توچال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *