صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سیاست‌های ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور تدوین می‌شود

۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۳۶
کد خبر: ۴۵۷۲۴۵
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور با اشاره به اینکه همه اعضا در نخستین جلسه ستاد حاضر شدند، اظهارداشت: در این جلسه مقرر شد تا سیاست‌های این ستاد تدوین و کارگروه‌های مختلف آن تشکیل شودو نهایتا با اطلاع رسانی به موقع و دقیق و درست با مردم ارتباط منطقی و مطلوبی ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، عبدالرضا  رحمانی‌فضلی در حاشیه نخستین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات اقتصادی کشور که پیش از ظهر امروز در محل وزارت کشور برگزار شد گفت: امروز نخستین جلسه ستاد اطلاع‌رسانی تبلیغات اقتصادی در وزارت کشور برگزار شد.

وی افزود: هدف از تشکیل این ستاد این است که ما انشالله در جهت آرامش و اطمینان و هماهنگی در امور اطلاع رسانی و پاسخگویی‌های به موقع توسط مسئولین و مدیریت مناسب در عرصه خبر، با کمک همه دستگاه‌های ۱۹ گانه‌ای که در این ستاد مستقر هستند، اقدامات خود را انجام دهیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همه اعضا در نخستین جلسه ستاد حاضر شدند، اظهارداشت: در این جلسه مقرر شد تا سیاست‌های این ستاد تدوین و کارگروه‌های مختلف آن تشکیل شود و نهایتا با اطلاع رسانی به موقع و دقیق و درست با مردم ارتباط منطقی و مطلوبی ایجاد شود.

وی با اشاره به این‌که خلأ‌های اقتصادی باید از طریق دستگاه‌ها پوشانده شود، بیان داشت: باید با انحرافاتی که در عرصه خبری از طریق رسان‌های خارجی مطرح می‌شود برخورد مناسب شود. همچنین باید به تنوع و تعدد اطلاع رسانی در دستگاه‌های مختلف که بعضا باهم تقابل و تفاوت‌هایی دارند و مردم را در تصمیم گیری دچار اشکال می‌کنند پاسخ مناسبی داده شود.

رحمانی فضلی تاکیید کرد: با انگیزه‌ای و نیات فعالانه که در جهت این امر در همه دوستان حاضر در جلسه مشاهده شد باید گفت، امیدواریم بتوانیم این خلع را پر کنیم تا پاسخ‌های مناسبی به مردم داده شود.

وزیر کشور با بیان اینکه در عرصه اطلاع رسانی خبری ظرفیت‌های بسیار زیادی از جمله ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی، تربیون نماز جمعه را داریم بیان داشت: می توان گفت که درحال حاضر ما بیش از هزار تریبون در اختیار داریم که همه این تربون‌ها باید در این عرصه به ما کمک کنند. اولین موضوع در این ستاد بحث سیاست گذاری است و پس از آن هماهنگی و دقت در اطلاع رسانی خواهد بود که باید توام با سرعت و صحت باشد.

وی با اشاره به انتظارات از رسانه‌ها در جنگ اقتصادی و روانی فعلی کشور گفت: امروز هم مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بر جنگ رسانه‌ای و روانی تاکید داشتند لذا به هر حال رسانه‌ها فرماندهان جنگ رسانه‌ای هستند و، چون بنده هم به مدت ده سال در رسانه بوده ام باید بگویم که رسانه‌ها ظریفیت ویژه‌ای دارند. رسانه‌ها دارای انگیزه، علم و تجربه هستند که مطمینا ما در این عرصه موفق خواهیم شد.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مستحصرید که در حال حاضر دولت سخنگو ندارد آیا سیاست‌های اقتصادی دولت هم از طریق این ستاد تشریح خواهد شد و یا خیر؟ گفت: بنده چند بار بر این نکته تأکید کردم که هر دستگاهی باید خودش مباحث و موضوعات خود را مطرح کند چراکه ما قرار نیست بر امور دستگاه‌ها دخالت کنیم ما فقط سیاست گذاری و هماهنگی می‌کنیم تا بین دستگاه‌ها یک وحدت رویه و نظر ایجاد شود.

وزیر کشور بیان داشت: در این جلسه تصویب شد که هر دستگاهی خودش یک مسئول داشته باشد که حرف درست و صحیح را به اطلاع مردم برساند.

وی با بیان اینکه جلسه ستاد اطلاع رسانی اقتصادی کشور هفتگی خواهد بود، گفت: ما بصورت هفتگی حتما جلسه خواهیم داشت و کارگروه هایمان فعال خواهد شد.

وی بیان داشت: احتمالا یکی از کارگروه هایمان کارگروه رسانه و رصد پایش، کارگروه دیگر، کارگروه عملیات روانی و یک کارگروه هم لازم داریم که مرتبا تحولات اقتصادی را رصد کند تا متناسب با آن در حوزه اطلاع رسانی به آن بپردازیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *