صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کارگاه تصویربرداری از دفاتر دست نویس بازدید کرد

۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲:۵۱
کد خبر: ۴۵۷۰۱۷۷
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، با حضور سرزده در یکی از دفاتر اسناد رسمی قدیمی تهران از دفاتر دست نویس کانون سردفتران و دفتریاران، از زحمات جامعه سردفتری کشور تقدیر کرد.

خبرگزاری میزان_ حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آستانه ششم دی ماه روز گرامیداشت دفاتر اسناد رسمی، با حضور سرزده در یکی از دفاتر اسناد رسمی قدیمی تهران به نمایندگی از جامعه سردفتری و همچنین کارگاه تصویربرداری از دفاتر دست نویس کانون سردفتران و دفتریاران، از زحمات جامعه سردفتری کشور تقدیر و تشکر کرد.

وی در این دیدار با ابراز امیدورای از برطرف شدن مشکلات و معضلات قانونی، درآمدی و سایر مسائل پیش روی جامعه سردفتری به عنوان کاتبان بالعدل و با سابقه ای بیش از یک قرن فعالیت و تنظیم روابط حقوقی مردم گفت: تنظیم سند رسمی اقدامی ارزنده در ایجاد بهداشت حقوقی و کاهش دعاوی است چرا که امروزه تنظیم اسناد عادی و قولنامه ها معضل بزرگی برای نظام حقوقی و قضایی کشور شده است.

رئیس سازمان ثبت با اشاره به برخی شرایط در کشور که تأثیر زیادی بر درآمد دفاتر اسناد رسمی و کاهش معاملات داشته است افزود: در آمار 9 ماهه این دفاتر، اسناد بیع و مبایعه نامه 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که این ناشی از نوسانات اقتصادی است و لذا بحث افزایش تعرفه دفاتر اسناد رسمی نیز با جدیت پیگیری می شود.

معاون رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه افراد و خانواده های زیادی از فعالیت در این دفاتر ارتزاق می کنند و مشکلات موجود باعث ایجاد گرفتاری های زیادی برای آنها شده است اظهار داشت: این مشکلات حتماً برطرف می شود و دفاتر اسناد رسمی به جایگاه اصلی و مهم خود بر می گردند.

بابایی با انتقاد از افزایش 4 سال یک بار تعرفه های این بخش بر اساس ماده 54 قانون دفاتر اسناد رسمی گفت: سازمان ثبت از پیگیری های صورت گرفته جهت اصلاح این ماده قانونی حمایت می کند چرا که تعیین تعرفه برای 4 سال فعالیت این دفاتر با توجه به نوسانات اقتصادی اصلا منطقی نیست.

وی در این دیدار که خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران نیز وی را همراهی می کرد، با تأکید بر اصلاح ساختار این بخش و الگو برداری از تجارب خوب سایر کشورها و محول کردن وظایف و اختیارات جدید به این نهاد حقوقی پرسابقه خاطر نشان کرد: برخی از امور در سازمان ثبت خارج از بحث حاکمیتی است و قابل واگذاری به دفاتر اسناد رسمی به عنوان پیشخوان های متخصص و معتمد هستند و بسترهای ایجاد شده و بسیار خوب جهت بهره گیری از خدمات هوشمند و الکترونیکی در این دفاتر نیز این امکان را ایجاد می کند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین با حضور در کارگاه تصویر برداری از دفاتر دست نویس کانون سردفتران و دفتریاران، از نزدیک در جریان روند تصویربرداری و مقدمات ایجاد آرشیو الکترونیکی این دفاتر قرار گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *