صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تعاملات الکترونیک سرعت خدمت به مردم را افزایش داده است/تبادل اطلاعات برخط ۸۳ دستگاه اجرایی و قوه قضاییه با هدف خدمت به مردم

۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۳:۱۹
کد خبر: ۴۵۵۷۳۰۱
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه در حال حاضر ۸۳ دستگاه اجرایی و نهاد حاکمیتی به صورت برخط از قوه‌ قضاییه ۱۰۹ وب سرویس دریافت می کنند گفت: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳۵۸ میلیون تراکنش داده میان قوه قضاییه و سازمان های دولتی و دستگاه های اجرایی فقط در بستر مرکز ملی تبادل داده ثبت شده است.

خبرگزاری میزان_ در راستای اجرای سند تحول قضایی، استفاده از فناوری های نوین و هوش مصنوعی، تبدیل روش های سنتی به روش های هوشمند،صرفه جویی در وقت مردم،کاهش هزینه هاو خدمت به مردم اقدامات فراوانی در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه صورت گرفته است.باهمین رویکرد اداره تعاملات سازمانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با هدف ارتباط و تبادل بیشتر اطلاعات و در قالب ارائه وب سرویس های الکترونیک به دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی ایجاد شد تا فصل جدیدی از همکاری های قوه قضاییه با دیگر دستگاه‌ها به صورت الکترونیک و برخط و با هدف سرعت در رسیدگی و کارهای مردم و دستگاه‌ها آغاز شود.در سال ۱۳۹۸ نیز قوه قضاییه از طریق شبکه ملی عدالت به صورت رسمی به مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور متصل شد و به ارائه خدمات پرداخت.

محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه اقدامات هوشمند،بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، پایان دادن به روش های سنتی و استفاده از فناوری‌های روز دنیا،فرصت های بیشماری برای ارائه خدمت به مردم فراهم کرده است گفت:باید نگاهمان به موضوعات مختلف را بر اساس روش های هوشمند و فناوری‌ اطلاعات بنا کنیم زیرا در این صورت است که می توانیم پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

محمد کاظمی فرد در ادامه استعلام های برخط و تعاملات قوه قضاییه با دستگاه های اجرایی و نهادهای حاکمیتی را مورد توجه قرار داد و گفت:با اقدامات و تلاش ها صورت گرفته در حال حاضر ۸۳ دستگاه اجرایی و نهاد حاکمیتی به صورت برخط از قوه قضاییه ۱۰۹ وب سرویس دریافت می کنند و این موضوع نقش مهمی در ارائه خدمات به مردم دارد.سرعت دهی به امور مردم از ویژگی‌های است که این تعاملات و تبادلات فراهم کرده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با تاکید بر اینکه ارائه این تعداد خدمات به دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حاکمیتی نشان از روحیه تعامل پذیر قوه‌قضاییه با سایر نهادها دارد گفت: تمام تلاشمان را بکار گرفته ایم تا تبادل اطلاعات آنلاین با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها را توسعه ببخشیم. باورمان این است ‌که این اتفاق در سایه همفکری و تعامل شکل می گیرد که نتیجه نهایی آن رضایت مردم است.

محمد کاظمی فرد با بیان اينکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۳۵۸ میلیون تراکنش داده میان قوه قضاییه و سازمان‌های دولتی و دستگاه های اجرایی فقط در بستر مرکز ملی تبادل داده ثبت شده است تاکید کرد: معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده است که قوه قضاییه در دو ماه نخست سال جاری عنوان دومین دستگاه پرتعامل کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در ادامه با بیان اینکه آماده ارتقای روابط با دستگاه‌های اجرایی،نهادهای حاکمیتی و سازمان های دولتی هستیم گفت:معتقدیم هر چقدر ارائه خدمات و تبادلات اطلاعات در بستر الکترونیک و به صورت برخط و آنلاین صورت پذیرد سرعت دهی به امور مردم را در پی خواهد داشت زیرا با این کار در وقت و هزینه های مردم صرفه جویی کرده ایم و روند رسیدگی به امور مردم را تسهیل و سرعت بخشیده ایم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *