توسعه سبد محصولات استراتژیک اصلیترین راه مقابله با شرایط موجود/ بازارهای جهانی تشنه تولیدات جم هستند
رئیس روابط عمومی و امور بینالملل پتروشیمی جم: در حاشیه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با تاکید بر اراده راسخ مجموعه پتروشیمی جم در ارتقای جایگاه جهانی این شرکت، حضور در این نمایشگاه را فرصتی برای نمایش توانمندیها و قابلیتهای رقابت ناپذیر شرکت پتروشیمی جم دانست.
به گزارش گروه اقتصاد ، حسین صفاری نوش آبادی با اشاره به حضور فعال و پُررنگ خانواده بزرگ جم در این نمایشگاه،گفت: شرکت پتروشیمی جم هم راستا با حضور در رویدادها و نمایشگاههای بین المللی خارجی از جمله نمایشگاه چاینا پلاست، میلان پلاست، کی شوی آلمان و پلاست ایندیا خود را ملزم به شرکت در نمایشگاه ایران پلاست نیز میداند. وی همچنین افزود: حضور در نمایشگاههای داخلی علاوه بر ارائه توانمندیها و قابلیتها میتواند قوت قلبی برای تمام مخاطبان صنعت پتروشیمی و سهامداران این شرکت باشد.
صفاری همچنین برگزاری چنین نمایشگاههایی را زمینهساز عرضه و معرفی محصولات متنوع صنعت پتروشیمی بیان کرد و گفت: حضور در این نمایشگاه بهترین فرصت برای شرکتهای فعال در صنعت پتروشیمی و به خصوص پلیمری است تا توانمندی و قابلیتهای خود را به مشتریان داخل و خارجی معرفی کنند.
شکستن رکوردهای تولید در سایه توان متخصصان خانواده بزرگ جم
مدیر روابط عمومی پتروشیمی جم با اشاره به شکستن رکوردهای تولید و فروش تاریخ این شرکت در سال ۹۶ گفت: رشد سودآوری حاصل از نوسانات ارزی شاخص مناسبی برای ارزیابی توسعه یک بنگاه تجاری نیست و اساسا رشد متاثر از شاخصهای توسعه سهم بازار و سبد محصول معیار مناسبی برای ارزیابی خواهد بود، افزود: پتروشیمی جم با توسعه سبد محصولات استراتژیک و روزآمد و همراه با ارزش افزوده بیشتر در کنار توسعه سهم بازار نقش مهمی در ارتقا ارزش بلند مدت سهامداران ایفا نموده است که در همین راستا سال ۹۷ را میتوان نقطه عطفی در تاریخ این شرکت دانست. وی با تاکید بر ادامه روند سودآوری پتروشیمی جم، موفقیتهای اخیر این مجموعه را حاصل بهبود و بهینه سازی بخش تولید و تنوع بخشی گسترده در محصولات اعلام نمود.
دیگر نکته حائز اهمیت در اظهارات صفاری، پیشبرد اهداف توسعهای مجموعه پتروشیمی جم با کاهش خام فروشی محصولات بود. وی در این زمینه گفت: برای مثال با تغییراتی در پلی اتیلن خام آن را به پلی اتیلن بلک PE-۱۰۰ تبدیل کرده که تولیدی این محصول مهم و استراتژیک شرکت کیفیتی به مراتب بالاتر از محصولات مشابه دارد و با این روش شاهد رشد قابل توجه ارزش افزوده این محصول بودیم. همچنین سپر و داشبور خودرو محصولات دیگری بود که قبلا توان تولید آن در داخل کشور نبود و اخیرا با دستان توانمند متخصصان پتروشیمی جم بدان دست یافتهایم.
صفاری همچنین برگزاری چنین نمایشگاههایی را زمینهساز عرضه و معرفی محصولات متنوع صنعت پتروشیمی بیان کرد و گفت: حضور در این نمایشگاه بهترین فرصت برای شرکتهای فعال در صنعت پتروشیمی و به خصوص پلیمری است تا توانمندی و قابلیتهای خود را به مشتریان داخل و خارجی معرفی کنند.
شکستن رکوردهای تولید در سایه توان متخصصان خانواده بزرگ جم
مدیر روابط عمومی پتروشیمی جم با اشاره به شکستن رکوردهای تولید و فروش تاریخ این شرکت در سال ۹۶ گفت: رشد سودآوری حاصل از نوسانات ارزی شاخص مناسبی برای ارزیابی توسعه یک بنگاه تجاری نیست و اساسا رشد متاثر از شاخصهای توسعه سهم بازار و سبد محصول معیار مناسبی برای ارزیابی خواهد بود، افزود: پتروشیمی جم با توسعه سبد محصولات استراتژیک و روزآمد و همراه با ارزش افزوده بیشتر در کنار توسعه سهم بازار نقش مهمی در ارتقا ارزش بلند مدت سهامداران ایفا نموده است که در همین راستا سال ۹۷ را میتوان نقطه عطفی در تاریخ این شرکت دانست. وی با تاکید بر ادامه روند سودآوری پتروشیمی جم، موفقیتهای اخیر این مجموعه را حاصل بهبود و بهینه سازی بخش تولید و تنوع بخشی گسترده در محصولات اعلام نمود.
دیگر نکته حائز اهمیت در اظهارات صفاری، پیشبرد اهداف توسعهای مجموعه پتروشیمی جم با کاهش خام فروشی محصولات بود. وی در این زمینه گفت: برای مثال با تغییراتی در پلی اتیلن خام آن را به پلی اتیلن بلک PE-۱۰۰ تبدیل کرده که تولیدی این محصول مهم و استراتژیک شرکت کیفیتی به مراتب بالاتر از محصولات مشابه دارد و با این روش شاهد رشد قابل توجه ارزش افزوده این محصول بودیم. همچنین سپر و داشبور خودرو محصولات دیگری بود که قبلا توان تولید آن در داخل کشور نبود و اخیرا با دستان توانمند متخصصان پتروشیمی جم بدان دست یافتهایم.
گفتنی است تولید این محصولات ارزش افزوده فوق العادهای را با خود به همراه داشته است.
پتروشیمی جم چگونه به شعار «جم، جهانی، متمایز» دست یافت؟
و اما جدیدترین محصول متمایز و منحصر بفرد پتروشیمی جم، نوار تیپ است که به گفته مدیر روابط عمومی این پتروشیمی، هر پنج گرید این محصول حاصل خلاقیت متخصصان پتروشیمی جم بوده و تا پیش از این انحصار آن تنها در دست تولید کنندگان امریکایی و ایتالیایی قرار داشت. گفتنی است نوار تیپها نسل جدید و پرطرفدار سیستمهای آبیاری قطرهای است که به دلیل خصوصیات و مزایای ویژه آن در سهولت استفاده و انعطاف کاربری و پوشش نیازهای سیستمهای آبیاری قطرهای تحت فشار در بازار محصولات کشاورزی مدرن داخل و خارج از کشور بسیار پرطرفدار است و باید گفت: پتروشیمی جم سومین تولید کننده در سطح جهان است که به این تکنولوژی دست یافته و سبد محصولات خود را متمایز کرده است.
پلیمر پاد جم زیرمجموعه جوان، اما پُرطرفدار پتروشیمی جم
رییس امور روابط بین الملل جم در خصوص این موضوع که چرا پتروشیمی جم با پنج شرکت زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حاضر شده است، گفت: این پنج شرکت همگی از اعضای جداناپذیر خانواده بزرگ جم هستند که هرکدام مستقلا عملکرد منحصربه فرد و ویژهای را در نقشه راه دست یافت به شعار اصلی پتروشیمی دارند. یکی از این زیرمجموعههای جوان، اما با اهمیت، شرکت پلیمر پاد جم است که تولیدکننده محصول استراتژیک ABS/RUBBER است و مقرر شده تا پایان سال وارد سرویس شود. وی در خصوص بازخوردهای جهانی راه اندازی این زیرمجموعه با اهمیت به واکنشها در نمایشگاه میلان اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ما شاهد جلب توجه بسیاری از مشتریان خارجی خود توسط تولیدات پاد جم بودیم که از نقاط قوت این مجموعه جوان به حساب میآید.
گفتنی است کارخانه تولید Rubber مجتمع پتروشیمی پادجم، اولین و تنها تولیدکننده سه محصول SBS، SB و LCBR در ۷ گرید پرکاربرد بر اساس تقاضای بازار میباشد. لایسنس این کارخانه بر اساس بروزترین دانش فنی شرکت اروپائی Versalis-Eni S.p.A (Polimeri-Europa) و مهندسی پایه طرح توسط شرکت Tecnimont ایتالیا تأمینشده است. این کارخانه بر اساس فرآیند Batch و باقابلیت تولید طیف وسیعی از انواع گریدها طراحیشده و پیشبینی میگردد تا ابتدای سال ۹۸ به بهرهبرداری برسد. همچنین کارخانه تولید ABS مجتمع پتروشیمی پادجم، اولین و تنها تولیدکننده محصول ABS با تکنولوژی Continuous Mass در ۹ گرید پرکاربرد بر اساس تقاضای بازار داخل میباشد. لایسنس این کارخانه بر اساس بروزترین دانش فنی شرکت اروپائی (Polimeri-Europa) Versalis-Eni S.p.A و مهندسی پایه طرح توسط شرکت Tecnimont ایتالیا تأمینشده است. پیشبینی میگردد این کارخانه در نیمه سال ۹۷ به بهرهبرداری برسد.
با دیگر اعضای خانواده بزرگ جم اشنا شوید
شرکت توسعه پلیمر کنگان TPK که همان واحد PDH پتروشیمی جم میباشد پلی پروپیلن با تکنولوژی مدرن تولید خواهد کرد دیگر شرکتی است که در سایه برند جم در این نمایشگاه حضور یافته که وظیفه اصلی این واحد افزایش توان تولید پلی پروپیلن با تکنولوژی روز آمد و با هزینه بسیار پایینتر نسبت به حالت معمول است. صفاری همچنین در ادامه به شرکت تاپکو اشاره کرد عاملیت فروش محصولات پتروشیمی جم را چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی به عهده دارد.
شرکت جم صنعت کاران نیز با هدف استفاده بهینه از تواناییهای کارکنان متخصص و کارآزموده صنعت نفت به عنوان شرکت اصلی تعمیر و نگهداری شرکت پتروشیمی جم تأسیس گردید. این شرکت علاوه بر فعالیتهای تعمیر و نگهداری واحدهای مختلف پتروشیمی جم، اجرای نصب و ساختمان، پیشراه اندازی و راه اندازی دو واحد پتروشیمی جم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است البته دلیل اصلی ایجاد شرکتهای زیرمجموعه، اما مستقلی همچون تاپکو، بحث نگاه تخصصی و افق بلند استراتژیهای خانواده جم در زمینه بازاریابی مدرن و فروش در سطح گسترده است.
پتروشیمی جم چگونه به شعار «جم، جهانی، متمایز» دست یافت؟
و اما جدیدترین محصول متمایز و منحصر بفرد پتروشیمی جم، نوار تیپ است که به گفته مدیر روابط عمومی این پتروشیمی، هر پنج گرید این محصول حاصل خلاقیت متخصصان پتروشیمی جم بوده و تا پیش از این انحصار آن تنها در دست تولید کنندگان امریکایی و ایتالیایی قرار داشت. گفتنی است نوار تیپها نسل جدید و پرطرفدار سیستمهای آبیاری قطرهای است که به دلیل خصوصیات و مزایای ویژه آن در سهولت استفاده و انعطاف کاربری و پوشش نیازهای سیستمهای آبیاری قطرهای تحت فشار در بازار محصولات کشاورزی مدرن داخل و خارج از کشور بسیار پرطرفدار است و باید گفت: پتروشیمی جم سومین تولید کننده در سطح جهان است که به این تکنولوژی دست یافته و سبد محصولات خود را متمایز کرده است.
پلیمر پاد جم زیرمجموعه جوان، اما پُرطرفدار پتروشیمی جم
رییس امور روابط بین الملل جم در خصوص این موضوع که چرا پتروشیمی جم با پنج شرکت زیرمجموعه خود در این نمایشگاه حاضر شده است، گفت: این پنج شرکت همگی از اعضای جداناپذیر خانواده بزرگ جم هستند که هرکدام مستقلا عملکرد منحصربه فرد و ویژهای را در نقشه راه دست یافت به شعار اصلی پتروشیمی دارند. یکی از این زیرمجموعههای جوان، اما با اهمیت، شرکت پلیمر پاد جم است که تولیدکننده محصول استراتژیک ABS/RUBBER است و مقرر شده تا پایان سال وارد سرویس شود. وی در خصوص بازخوردهای جهانی راه اندازی این زیرمجموعه با اهمیت به واکنشها در نمایشگاه میلان اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ما شاهد جلب توجه بسیاری از مشتریان خارجی خود توسط تولیدات پاد جم بودیم که از نقاط قوت این مجموعه جوان به حساب میآید.
گفتنی است کارخانه تولید Rubber مجتمع پتروشیمی پادجم، اولین و تنها تولیدکننده سه محصول SBS، SB و LCBR در ۷ گرید پرکاربرد بر اساس تقاضای بازار میباشد. لایسنس این کارخانه بر اساس بروزترین دانش فنی شرکت اروپائی Versalis-Eni S.p.A (Polimeri-Europa) و مهندسی پایه طرح توسط شرکت Tecnimont ایتالیا تأمینشده است. این کارخانه بر اساس فرآیند Batch و باقابلیت تولید طیف وسیعی از انواع گریدها طراحیشده و پیشبینی میگردد تا ابتدای سال ۹۸ به بهرهبرداری برسد. همچنین کارخانه تولید ABS مجتمع پتروشیمی پادجم، اولین و تنها تولیدکننده محصول ABS با تکنولوژی Continuous Mass در ۹ گرید پرکاربرد بر اساس تقاضای بازار داخل میباشد. لایسنس این کارخانه بر اساس بروزترین دانش فنی شرکت اروپائی (Polimeri-Europa) Versalis-Eni S.p.A و مهندسی پایه طرح توسط شرکت Tecnimont ایتالیا تأمینشده است. پیشبینی میگردد این کارخانه در نیمه سال ۹۷ به بهرهبرداری برسد.
با دیگر اعضای خانواده بزرگ جم اشنا شوید
شرکت توسعه پلیمر کنگان TPK که همان واحد PDH پتروشیمی جم میباشد پلی پروپیلن با تکنولوژی مدرن تولید خواهد کرد دیگر شرکتی است که در سایه برند جم در این نمایشگاه حضور یافته که وظیفه اصلی این واحد افزایش توان تولید پلی پروپیلن با تکنولوژی روز آمد و با هزینه بسیار پایینتر نسبت به حالت معمول است. صفاری همچنین در ادامه به شرکت تاپکو اشاره کرد عاملیت فروش محصولات پتروشیمی جم را چه در بازار داخلی و چه در بازار خارجی به عهده دارد.
شرکت جم صنعت کاران نیز با هدف استفاده بهینه از تواناییهای کارکنان متخصص و کارآزموده صنعت نفت به عنوان شرکت اصلی تعمیر و نگهداری شرکت پتروشیمی جم تأسیس گردید. این شرکت علاوه بر فعالیتهای تعمیر و نگهداری واحدهای مختلف پتروشیمی جم، اجرای نصب و ساختمان، پیشراه اندازی و راه اندازی دو واحد پتروشیمی جم را در کارنامه خود به ثبت رسانده است البته دلیل اصلی ایجاد شرکتهای زیرمجموعه، اما مستقلی همچون تاپکو، بحث نگاه تخصصی و افق بلند استراتژیهای خانواده جم در زمینه بازاریابی مدرن و فروش در سطح گسترده است.
به گزارش ، دوازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در دومین روز از مهر ماه با حضور زنگنه، وزیر نفت، نوروززاده، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جمعی از مسولان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز به کار کرد. گفتنی است در این نمایشگاه بیش از ۱۱۰۰ شرکت فعال در زمینه تولید محصولات پلیمری و پتروشیمی حضور دارند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *