فروش ناامید کننده فیلم جدید سعید آقاخانی در گیشه/وقتی سینمای کمدی فرصت سوزی میکند
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، فیلم سینمایی "یک کیلو و بیست و یک گرم" نخستین ساخته سینمایی "رحیم طوفان" پس از گذشت ۱۰ روز از اکران خود به فروش نامناسبی معادل 28 میلیون تومان دست یافته است.
این فیلم سال گذشته شانس خود را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آزمایش کرد اما هیات انتخاب این اثر را شایسته حضور در جشنواره ندانست و تنها سه ماه بعد جشنواره جهانی فیلم فجر "یک کیلو و بیست و یک گرم" را در جدول جشنواره ای خود قرار داد.
فیلم یک کیلو و بیست و یک گرم را میتوان جزو فیلمهای خوب جا مانده از جشنواره سی و ششم فجر قلمداد کرد. فیلم قصهگویی که در جذب مخاطب تا پایان موفق است و این برای کارگردانی که اولین فیلمش را ساخته، امتیاز مثبتی به شمار میرود.
این فیلم برخلاف بسیاری از آثار امروز که بیشتر بر مبنای کمدی و با نگاه به گیشه ساخته می شوند اثری قصه گو بوده و یکی از نقاط قوت آن داستان و روایت درستش محسوب می شود. روایتی که در نوع خود بدیع و تازه است و مخاطب را با نوع جدیدی از درام سینمایی آشنا می کند.
فیلم، اثری قصه گو و داستان پرداز است که میکوشد تا همزمان، سه داستان کوتاه به هم پیوسته را با هم پیش ببرد. "این فیلم روایتی گویا، بدون پیچیدگی غیر ضروری است که به راحتی مخاطب آن را درک کرده و با آن همذات پنداری می کند.
فیلم سینمایی "یک کیلو و بیست و یک گرم" یک اثر اجتماعی است و سه قشر از طبقه فرهنگی را کارشناسی و روایت میکند. اثری اجتماعی که به هیچ وجه قصد سیاه نمایی نداشته و مشکلات را آنطور که هست نشان می دهد.
متاسفانه این فیلم با وجود کیفیت خوبی که تحسین بسیاری از منتقدین را به همراه داشته در گیشه شکست خورده است. یکی از دلایل اصلی این شکست بدون شک نداشتن تعداد سالن کافی برای این اثر و همچنین تعداد زیاد آثار کمدی در چرخه اکران است.
لیلا زارع، سعید آقاخانی، فرشته صدر عرفایی، آناهیتا افشار، بابک انصاری، روشنک گرامی، مریم کاویانی، رهام مخدومی و سمیرا ذکایی از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم اول "رحیم طوفان" به ایفای نقش می پردازند. فهرست بازیگران نیز نشان می دهد که کارگردان نگاهی به جوانگرایی درست در سینما داشته است.
سعید آقاخانی در این فیلم تاثیر مثبتی داشته و شخصیت نوشته شده در فیلمنامه را به خوبی ایفا می کند. آقاخانی که سال پیش فیلم "کامیون" را در جشنواره داشت شاید با رسیدن "یک کیلو و بیست و یک گرم" به جشنواره اتفاقات بهتری را پیش روی خود می دید.
حال باید دید فیلم تقدیر شده رحیم طوفان می تواند با توجه کمرنگ شدن اکران آثار کمدی در ایام ماه محرم، تغییری در فروش خود ایجاد کند. فروشی که بدون شک معطوف به تبلیغات بهتر بوده و می تواند به جذب افراد به گیشه سینماها تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.