صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تاسیس مدارس معارف با ضوابط خاص / ویژگی‌های دانش آموزان مدارس معارف

۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۵۴
کد خبر: ۴۵۱۹۹۶
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ویژگی‌ها دانش آموزان مدارس معارف گفت: دانش آموزان این مدارس باید از لحاظ فکری، اخلاقی، کنشی و رفتاری ویژگی‌های مد نظر این مدارس را داشته باشند.

مهدی نوید ادهم در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کشور گفت: سند تحول بنیادین سندی است که ذیل سند چشم انداز بیست ساله کشور (افق ۱۴۰۴) تدوین و تنظیم شده و به محض تصویب وارد فاز اجرای شد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه هدف این طرح پیش رفتن به سمتی است که آموزش‌ها حافظه محور نباشد و به سمت آموزش‌های فنی، پژوهشگری و خلاقیت پیش برود اضافه کرد: انجام اموری همچون تاسیس دانشگاه فرهنگیان، تغییر برخی کتب و دروس، اضافه شدن درس کار و فناوری در پایه ششم و درس تفکر و پژوهش در پایه ششم از فاز‌های اجرایی شده این سند است.

مهدی نوید ادهم گفت: مدارس معارف یکی از رشته های تحصیلی است که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در وزارت آموزش و پرورش تصویب شده است. تاسیس این رشته به دلیل اهدافی که دنبال می کند با ضوابط خاصی انجام خواهد شد تا خروجی این سیستم با نامی که برای آن انتخاب شده همخوانی داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره ویژگی‌ها دانش آموزان مدارس معارف افزود : دانش آموزان این مدارس باید از لحاظ فکری، اخلاقی، کنشی و رفتاری ویژگی‌های مد نظر این مدارس را داشته باشند.

وی  گفت: برنامه ششم و هفتم توسعه بر اساس این سند تحول نوشته شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *