صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: باید در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی به پرونده ها را به سرانجام مطلوب رساند

۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۱۹۲۹
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: باید از همه ظرفیت ها و امکانات برای تقلیل و کاهش زمان رسیدگی ها در محاکم کیفری استان بهره برد و سعی کرد در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی به پرونده ها را به سرانجام مطلوب رساند و رای متقن و محکم را صادر کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی در جلسه اجرای مصوبه چهارم بیست و هفتمین جلسه شورای معاونین در خصوص بررسی وضعیت رسیدگی ها در دادگاه کیفری استان گفت: رسیدگی های دادگاه کیفری استان بسیار حائز اهمیت و دارای حساسیت های ویژه خود هستند، لذا رسیدگی‌ها نیاز به توجه ویژه دارد.

وی افزود: دقت و صحت به همراه فاکتور سرعت رسیدگی های محاکم کیفری استان را کیفی تر می کند و اجرای عدالت و احقاق حق را ملموس تر می کند.

عتباتی بیان کرد: در ۴ ماه باقیمانده از سال ۱۴۰۱ با تلاش مضاعف و بیشتر پرونده های باقی مانده را رسیدگی و در خصوص آنها اتخاذ تصمیم و رای مقتضی صادر شود.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی اظهار کرد: باید از همه ظرفیت ها و امکانات برای تقلیل و کاهش زمان رسیدگی ها در محاکم کیفری استان بهره برد و سعی کرد در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی به پرونده ها را به سرانجام مطلوب رساند و رای متقن و محکم را صادر کرد.

وی تاکید کرد: با محوریت پرونده های قدیمی در محاکم کیفری استان موجودی شعبه را به صورت منظم کنترل و رسیدگی به این پرونده ها را در اولویت قرار دهند.

عتباتی در پایان با اشاره به کار بسیار سخت قضاوت خصوصاً در محاکم کیفری استان گفت: اجرای عدالت و احقاق حق موجب اعتماد سازی و افزایش سرمایه های اجتماعی است و اجر و ثواب این کارهای سخت نزد خداوند متعال محفوظ است.

در ادامه جلسه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: دادگاه کیفری استان جایگاه ویژه ای دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید نگاه ویژه‌ای به آن وجود داشته باشد.

مجیدی افزود: باید هماهنگی لازم مابین دادسرا و محاکم کیفری استان در دقت و سرعت تحقیقات ایجاد شود تا رسیدگی های محاکم کیفری هم با سرعت پیش رود.

مجیدی با بیان اینکه باید نواقص و مشکلات مرتفع شود گفت: باید تلاش کرد از رفت و برگشت پرونده جلوگیری و زمان رسیدگی ها را تقلیل داد.

در ادامه جلسه اعضای حاضر به بحث و تبادل نظر پیرامون ارتقاء کمی و کیفی رسیدگی ها در محاکم کیفری استان پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *