صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

هدف از اجرای نظام ارجاع، داشتن پرونده الکترونیک برای یکایک ایرانیان است

۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۰۸۰۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بخشی از دغدغه‌ها در اجرای نظام ارجاع الکترونیک مسائل زیرساختی و نرم افزاری است.

به گزارش گروه جامعه ، سیدمرتضی ادیانی با بیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک وظیفه هدایت بیمار در سطح الکترونیک تراکنش‌ها و حفاظت مالی از بیمه شده را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این نظام، حفاظت از بیمار و درمان آن بسیار حائز اهمیت دارد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دفتر معتبر بیمه روستایی در کشور وجود دارد که از خدمات بیمه روستایی بهره مند می‌شوند.

 ادیانی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ طرح پزشک خانواده شهری در استان‌های فارس و مازندران راه اندازی شد و از خرداد سال ۱۳۹۶ اجرای نظام ارجاع الکترونیک در ۱۰ استان کشور پیشنهاد شد که در اداره کل بیمه سلامت استان گلستان به طور عملی اجرایی شد.

وی همچنین متذکر شد: وقتی بیمار به نخستین گیت درمانی مراجعه می‌کند، اگر نیاز به مراجعه به سطح بالاتری از دریافت خدمات داشته باشد توسط پزشک خانواده هدایت می‌شود؛ قرار است با نسخه‌های الکترونیکی تبادل اطلاعات با سهولت بیشتری انجام گیرد.

معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران سطح بندی خدمات را یکی از مولفه‌های مهم در طرح پزشک خانواده دانست و ابراز کرد: آنچه که به عنوان زیرساخت مورد تاکید ما بوده؛ موضوع پرونده الکترونیک و استقرار سیستم الکترونیک است.

وی با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیک یکی از زیرساخت‌های مهم در نظام ارجاع الکترونیک است، گفت: با اجرای این طرح اطلاعات افرادی که خدمات دریافت می‌کنند در سیستم ثبت می‌شود که هم اکنون بخشی از این مهم در استان گلستان در حال اجرا است.

 ادیانی بیان کرد: بر اساس نسخه نویسی الکترونیک، بیماران به سمت پزشکان در سطوح مختلف هدایت می‌شوند تا از سردرگمی و تعدد مراجعه به پزشک، رهایی یابند.

وی گفت: در طرح پزشک خانواده سطح بندی خدمات انجام می‌شود و مسیر درمان مشخص خواهد شد چه به لحاظ اینکه بیمار متولی داشته باشد و یا در حین درمان و در مسیر مراجعه به پزشک قرار بگیرد ضرورت دارد اطلاعات جامعی از بیمار داشته باشیم و این مهم نیازمند پزشک خانواده و اجرای نظام ارجاع الکترونیک است.

معاون بیمه خدمات سلامت این سازمان اذعان داشت: گاهی اوقات برخی از بیماران از درمان زیاد رنج می‌برند لذا ابتدا باید هرکس پزشک خانواده خود را انتخاب کند چنانچه این افراد به یک بیماری یا عارضه دچار شدند به پزشک خانواده مراجعه می‌کنند و پزشک آن‌ها را راهنمایی خواهد کرد که آیا لازم است به سطوح بعدی درمان ارجاع داده شود یا خیر و یا در همان سطح درمان شوند.

ادیانی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۰۰ پزشک خانواده در سطح کشور به روستاییان خدمات می‌دهد، گفت: در استان گلستان ۲۴۰ پزشک خانواده روستایی در نظام ارجاع الکترونیک فعالیت می‌کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت کشور تصریح کرد: بخشی از دغدغه‌ها در اجرای نظام ارجاع الکترونیک مسائل زیرساختی و نرم افزاری است.

وی موضوع فرهنگ سازی را برای گرایش مردم در دریافت خدمات نظام ارجاع الکترونیکی مهم خواند و گفت: بیمار باید بداند که نظام ارجاع الکترونیک بهترین راه حل برای گرفتن خدمات درمانی خواهد بود، بسیاری از کشور‌های دنیا امروزه از طریق نظام ارجاع الکترونیک به مردم خدمات می‌دهند.

 ادیانی در پایان با اشاره به اینکه استان گلستان پایلوت نظام ارجاع الکترونیک شده است؛ هدف از اجرای این طرح را داشتن پرونده الکترونیک برای یکایک افراد عنوان کرد و افزود: هدف غایی ما اجرای این طرح در سطح کشور است.

 انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *